Pasirinktas formatas neturėtų stebinti – šiemet „Sirenos“ analizuoja naujienų srauto ir žinių kūrimo fenomeną, o pasak festivalio direktoriaus Martyno Budraičio, žinias kuriame mes visi – žinių vedėjai, tie, kas rašo tekstus žurnaluose, laikraščiuose, dalinasi žiniomis internetiniuose dienoraščiuose ar socialinių tinklų sienose, visi, turintys telefonus su fotokamera bei prieiga prie interneto: „Tai, kaip mes gyvename ir kuo dalinamės, tampa informacija naujienų portaluose ir televizorių ekranuose, o šiemet festivalio programoje – meninė tų žinių, naujienų ir šiandieninių aktualijų refleksija“.
Tai, kaip mes gyvename ir kuo dalinamės, tampa informacija naujienų portaluose ir televizorių ekranuose, o šiemet festivalio programoje – meninė tų žinių, naujienų ir šiandieninių aktualijų refleksija, – sakė M.Budraitis.
„Sirenų“ meno vadovė Audra Žukaitytė programoje išskyrė lenkų teatro genijumi tituluojamo režisieriaus Krzysztofo Warlikowskio spektaklį „Kabaretas“. „Pirmosios „Sirenos“ prasidėjo su K.Warlikowskio „Apvalytaisiais“, padariusiais didžiulį įspūdį žiūrovams – tai šokiruojantis spektaklis. Po trylikos metų vėl pavyko režisierių pasikviesti su spektakliu „Varšuvos kabaretas“, kur egzistuoja dvi realybės – Veimaro respublika ir JAV po rugsėjo 11-osios. Viso to sandūroje iškyla šiuolaikinis miestas, šiuolaikinė Varšuva, ir visa tai pateikiama kabareto forma“, – pasakojo A.Žukaitytė.
Kitas ilgai lauktas svečias – šveicaras Christophas Marthaleris, „Sirenose“ pristatysiantis spektaklį „Karališko dydžio“. „Ch.Marthalerio erdvės, kaip visada, laukiamieji, stotys, o šįkart – viešbutis, kur susitinka žmonės ir karališko dydžio lovoje sapnuoja savo liūdnus sapnus“, – sakė A.Žukaitytė, pabrėžusi, jog spektaklis „Karališko dydžio“ yra tikras grožio ir pozityvumo užtaisas.
Organizatoriai ragina nepraleisti ir Izrealio menininkų Nadavo Bassemo ir Adili Liberman interaktyvaus spektaklio-ekskursijos „Ginkluotos merginos. Vilniaus atgavimas“, kuri kvies naujai pažvelgti į mūsų šalies istoriją ir patriotizmo sąvoką.
Europos periferijos, sėdėdamos ant sofos, kalba viena apie kitą, bet mažai – viena su kita, – sakė D.Gericke.
Tarptautinę „Sirenų“ programą šiemet pradės projektas „Europolis“, pristatomas bendradarbiaujant su Goethe’s institutu. Kaip teigė Goethe’s instituto Vilniuje direktorius Detlefas Gericke, „Sirenose“ bus pristatomi 4 jaunų kūrėjų spektakliai iš Airijos, Graikijos, Lietuvos ir Portugalijos, narginėsiantys ne abstrakčias idėjas, o dokumentines patirtis – finansų krizę, migracijos problemas, populizmą, netinkamas darbo sąlygas, dešiniojo ekstremizmo apraiškas. „Europos periferijos, sėdėdamos ant sofos, kalba viena apie kitą, bet mažai – viena su kita“, – sakė D.Gericke, atkreipdamas dėmesį, jog „Sirenų“ spektakliuose tarpusavyje kalbėsis airiškos, graikiškos, portugališkos ir lietuviškos patirtys.
Kaip teigia užsienio svečių ir lietuviškos programos koordinatorė Viktorija Ivanova, šiemet festivalyje apsilankys apie trisdešimt ekspertų iš Čekijos, Estijos, Italijos, Jungtinės Kralystės, Lenkijos, Norvegijos, Prancūzijos, Rusijos ir Švedijos. Jiems bus pristatyti Oskaro Koršunovo spektakliai „Eglė žalčių karalienė“ ir „Aplalytieji“, Eimunto Nekrošiaus „Bado meistras“, Agniaus Jankevičiaus „Ledas“, Gintaro Varno „Oidipo mitas“.
Užsienio ekspertai nori pamatyti ne tik didžiuosius vardus, jie orientuojasi į jaunimą, todėl šių metų programoje daug jaunų režisierių darbų, – sakė V.Ivanova,
„Užsienio ekspertai nori pamatyti ne tik didžiuosius vardus, jie orientuojasi į jaunimą, todėl šių metų programoje daug jaunų režisierių darbų“, – sakė V.Ivanova, minėdama Pauliaus Pinigio „Šauktinius“, Olgos Lapinos „Kodą: HAMLET“, lėlių ir objektų teatro trupės „459“ instaliaciją vienam žiūrovui „Meile, don’t stop“ bei Karolio Vilko režisūrinį debiutą „Vaikystė“.
Kaip jau įprasta, „Sirenos“ neapsiribos tik spektakliais – vyks jau šeštoji jaunųjų teatro kritikų konferencija, šiemet dėmesį sutelksianti į jaunuosius kūrėjus, bus pristatomos dramaturginių tekstų interpretacijos, o norintys plačiau susipažinti su K.Warlikowskio ar Ch.Marthalerio kūryba galės tai padaryti „Skalvijos“ kino centre, kur bus rodomi filmai, nukeliantys į režisierių spektaklių užkulisius.