Pagal Bertoldo Brechto pjesę sukurtos „Vestuvės“, kurių premjera įvyks jau šį ketvirtadienį, siūlo groteskišką istoriją, kurioje viskas perkrauta, sugadinta ir sugriauta – tiek baldai, tiek žmonės, tiek jų santykiai. Tikras vestuves bet kur Ukmergėje, Utenoje ar Vilniuje priminsiančios „Vestuvės“ siūlys ne tik nusimesti kaukes, bet ir laužys nusistovėjusius kanonus – į spektaklio vyksmą šįkart bus integruoti „Youtube“ klipai.
„Vestuvėse“ liko apie 40 proc. B.Brechto teksto, tačiau konferencijoje dalyvavę spektaklio aktoriai teigė esą įsitikinę, jog jei tik garsusis dramaturgas būtų gyvas, jis tikrai leistų taip „darkyti“ pjesę.
Pasak teatro atstovų, režisieriui šiuo atveju svarbesnė ne pati socialinė problema, bet dvasinė Lietuvos žmonių krizė.
Kita naujojo sezono premjera nagrinės visai Europai šiandien aktualią temą – pabėgėlių krizę. O.Košunovo spektaklis kodiniu pavadinimu „Eglė žalčių karalienė“, kuriamas bendradarbiaujant su Lietuvos nacionaliniu dramos teatru, bus pristatytas teatro festivalio „Sirenos“ metu, Vilniaus Raudonojo kryžiaus ligoninėje.
Pasak teatro atstovų, režisieriui šiuo atveju svarbesnė ne pati socialinė problema, bet dvasinė Lietuvos žmonių krizė. Spektaklyje kalbama apie susidūrimą su kažkuo, kas yra anapus, kažkuo, ko mes bijome, todėl ryšys su lietuvių liaudies pasaka „Eglė žalčių karalienė“ čia tikrai nėra atsitiktinis.
Savo debiutinį monospektaklį „Žudikas manyje“, sukurtą pagal kultinio amerikiečių rašytojo Jimo Thompsono romaną, pristatys ir jauna režisierė Neli Walker. „Medžiaga, kurią pasirinkau, buvo dukart ekranizuota, bet niekad nebuvo pristatyta teatro scenoje“, – sakė N.Walker, atkreipusi dėmesį, jog nors romane pasakojama apie serijinį žudiką, jai buvo įdomiausia kalbėti apie žmogų, bandžiusį įvardinti, kas jis iš tikrųjų yra.
Medžiaga, kurią pasirinkau, buvo dukart ekranizuota, bet niekad nebuvo pristatyta teatro scenoje, – sakė N.Walker
N.Walker teigė, jog monospektaklis neretai tapatinamas su monotonišku ir nuobodžiu vieno aktoriaus monologu, tad norėjosi įrodyti, kad šis žanras savyje talpina kur kas daugiau. Jai talkino ir scenaristas Saulius Drunga – nors įprastai jis dirba kine, pasak režisierės, jam puikiai sekėsi tvarkytis ir su teatro medžiaga.
Spektaklyje taip pat vaidins dvi aktorės – Emilija Latėnaitė-Beliauskienė bei Miglė Polikevičiūtė – sukursiančios dvi ganėtinai skirtingas to paties spektaklio versijas.
Paklausta, kodėl nusprendė pagrindiniu personažu rinktis ne vyrą, o moterį, N.Walker teigė, jog jai, moteriai, kalbėti apie kitas moteris yra kur kas lengviau. „Manau, kad mes dabar gyvename moterų valdomame pasaulyje, manau, kad moteris herojė yra stipresnė nei vyras herojus“, – sakė režisierė.
Manau, kad mes dabar gyvename moterų valdomame pasaulyje, manau, kad moteris herojė yra stipresnė nei vyras herojus, – sakė režisierė.
Žiūrovų šį sezoną laukia ir O.Koršunovo spektakliai pagal šiuolaikinio rusų dramaturgo Ivano Vyrypajevo pjeses „Šokis Deli“ bei „Liepa“, o scenos šviesą taip pat išvys dramaturgo Martino Crimpo pjesė „Pasikėsinimai į jos gyvenimą“ bei spektaklis pagal Lauros Sintijos Černiauskaitės pjesę „Liučė čiuožia“. Teatro gerbėjus turėtų sudominti ir režisieriaus Kirilo Glušajevo bei dramaturgės Birutės Kapustinskaitės spektaklis „Terapijos“, kuriame bus atskleidžiami onkologine liga pažymėtų moterų likimai.
Kaip ir įprasta, OKT/Vilniaus miesto teatras spektaklius pristatys įvairiuose teatro festivaliuose tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų. Praėjusio sezoną pabaigą sėkmingai pažymėjus Venecijos bienalėje, tolesni teatro gastrolių maršrutai drieksis nuo Ukrainos iki pat Taivanio.