18-ųjų „Sirenų“ dėmesys skiriamas pabėgėlių krizei ir neparodytoms premjeroms

Pirmadienį prie apskritojo stalo žiniasklaidą sukvietę „Sirenų“ organizatoriai pristatė ką pamatysime rugsėjo 15–spalio 7 d. Šįmet į teatro festivalį Lietuvoje atvyks čia niekada nebuvę menininkai, dalis lietuvių kūrinių bus perkelti iš pandeminio laiko. Tiesa, maždaug 10 spektaklių, kurie turėjo būti parodyti prieš karantiną, šio rudens „Sirenose“ nepasirodys.
Vilniaus tarptautinio teatro festivalio „Sirenos“ spaudos konferencija
Vilniaus tarptautinio teatro festivalio „Sirenos“ spaudos konferencija / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Tarptautinė programa

Festivalio meno vadovė ir tarptautinės programos sudarytoja Kristina Savickienė pristatė spektaklį „Ir tarė dviratininkas“, kuriuo bus atidarytos 18-osios „Sirenos“.

„Apie užsienio programos ir viso festivalio koncepciją galvojome ilgai, – sakė ji. – Juk didelė dalis programos persikėlė iš praėjusių metų (tiek lietuviškos, tiek užsienio). Todėl gimė noras pavadinti festivalį „Nepapasakotos istorijos išnyksta“ ir pakalbėti, kas liko užribyje iš periodo iki pandemijos.“

Užsienio programoje bus 4 užsienio spektakliai, kurie vyks įprastose erdvėse: Lietuvos rusų dramos teatre, Lietuvos nacionaliniame dramos teatre bei Menų spaustuvėje.

„Nepaisant to, kad kai kurios istorijos nesusijusios su aktualiausiomis šiandienos temos, tai yra aukštos meninės kokybės kūriniai. O režisieriai – vieni labiausiai vertinamų Europos kūrėjų“, – sakė K.Savickienė.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kristina Savickienė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kristina Savickienė

„Trys užsienio režisieriai yra žinomi Rytų Europos kūrėjai. Antai „Moters dalys“ (rež. Kornél Mundruczó) kalba apie moterų situaciją Lenkijoje, moters teises į savo kūną“, – pristatė meno vadovė.

Jernejaus Lorenci režisuotas spektaklis „Eichamanas Jaruzalėje“ yra jautrus darbas Holokausto tema, pažymėjo K.Savickienė. „Šis režisierius yra savo amato meistras. 2017 metais jis apdovanotas „Naujosios teatro realybės“ premija“, – tęsė.

Kroato Oliverio Frljiciaus kūrinyje „Mūsų smurtas ir jūsų smurtas“ galima rasti paralelių su dabartinėmis aktualijomis Lietuvoje – migrantų ir pabėgėlių problema, mūsų santykius su šiais žmonėmis.

Festivalį uždarys prancūzų trupės „Flesh“ pasirodymas, meditatyvinė patirtis akims ir ausims.

Lietuviško teatro vitrina

Lietuviškos programos sudarytojos teatrologės Rimgailė Renevytė ir Ieva Tumanovičiūtė pažymėjo, kad kuruoti dviese buvo didžiulis iššūkis. „Juk esame dvi teatrologės“, – sakė R.Renevytė.

R.Renevytė taip pat teigė, kad pandemija privertė atsisakyti ir kelių praėjusių metų spektaklių. „Ne viską pavyko įtraukti į programą“, – teigė ji.

Festivalio organizatoriai atsisakė apie 10 spektaklių. Anot R.Renevytės, to priežastys buvo techninės kliūtis, koncepcijos pokyčiai bei premjerų laikas.

Kuratorės lietuviško teatro programą išskyrė į keturias dalis:

  • Meistrų kategorija – „Austerlicas“ (rež. Krystian Lupa), „Įstrigę“ (rež. Árpádas Schillingas), du Oskaro Koršunovo darbai „Otelas“ bei „Žmogus iš Podolsko“;
  • Jaunieji balsai – „Alisa“ (rež. Antanas Obcarskas), „Miego brolis“ (rež. Adomas Juška), „Žmogus iš žuvies“ (rež. Eglė Švedkauskaitė);
  • Eksperimentai – „Respublika“ (rež. Łukaszas Twarkowskis), „Laisvė“ (rež. Dainius Gavenonis), „Mongolija“ (rež. Darius Gumauskas);
  • Tarpdisciplininiai – „Šokis objektui ir vaikui“ (rež. Greta Grinevičiūtė), „Radvila Darius, Vytauto“ (rež. Karolis Kaupinis), „Ledynai“ (rež. Kamilė Gudmonaitė).

„Blast Theory“

Spaudos konferencijoje dalyvavo ir pasaulinio žinomumo britų trupės „Blast Theory“ kūrėjas Nickas Tandavanitj.

Ši trupė festivalyje parodys spektaklį-renginį „Ir tarė dviratininkas“.

Pasak jo, tai pirmosios gastrolės užsienyje po pandemijos. Pasak jo, „Ir tarė dviratininkas“ itin tinkamas kūrinys pandemijos kontekste.

Tai kvietimas vieną valandą keliauti neturint jokio tikslo.

„Per pirmąją bangą patyrėme ištuštėjusias gatves, visi sėdėjome namie, o miesto realybė tapo tarsi filmo scena. Tai skirtingai paveikė žmonės: vieniems tai buvo refleksijos metas, kitiems – tragedijos, vienatvės“, – kalbėjo menininkas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Nickas Tandavanitj
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Nickas Tandavanitj

„Tai kvietimas vieną valandą keliauti neturint jokio tikslo. Pabandyti įsivaizduoti, ko tikitės ir kokiame etape dabar esate“, – sakė N.Tandavanitj.

„Jungtinėje Karalystėje buvo diskutuojama apie tvarumą miestuose, o dviračiai – puiki galimybė pabūti tvarios filosofijos dalimi“, – pridūrė.

„Sirenų klubo“ programa

Tuo metu Agnė Matulevičiūtė pasakojo apie tylos ir garso fenomeną, kuris tapo kertine „Sirenų klubo“ ašimi.

Ji kvietė į „Bilietų nėra“ sukurtą pasivaikščiojimą „Neišgirsta Vileika“, kurį sudaro aštuonios stotelės, išsidėsčiusios Naujosios Vilnios rajone.

Performanse „Sonic Fiction“ septyni ,,Synaesthesis“ ansamblio muzikantai nagrinėja šiuolaikinės muzikos atlikėjų veiklos lauką.

„Sirenų klube“ šiemet pristatomas ir inovatyvus pasivaikščiojimų formatas. Trijų kompozitorių ir garso menininkų (Dominyko Digimo, Edvino Kopcevo, Vitalijaus Červiakovo) specialiai „Sirenų“ festivaliui sukurti garsiniai pasivaikščiojimai skatina nutilti, o tyloje išgirsti bei patyrinėti kasdienį mus supantį garsovaizdį visiškai kitaip.

Lazdynų Pelėdos skvere Dominyko Digimo pasivaikščiojimai kvies interaktyviai patirti garsines erdves.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Agnė Matulevičiūtė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Agnė Matulevičiūtė

E.Kopcevas taip pat lauks „Draugystės“ autobusų stotelėje ir pakvies įsiklausyti į mažai pažįstamą Naujosios Vilnios rajoną, iš kurio autorius ir kilęs. O spalio 2 ir 7 dienomis Vitalijaus Červiakovo pasivaikščiojimas „Tylėjimai“ virs tam tikra meditacijos forma, nes ėjimas tyloje pasirinkta kryptimi truks nuo saulėtekio iki saulėlydžio. Renginiai nemokami, tačiau išankstinė registracija būtina.

Kultūros komplekse „Sodas 2123“ įvyksiantis performansas tirs moters perspektyvą scenos ir vizualiojo meno lauke – „Žiūrėdama viena į kitą“.

Remdamiesi savo patirtimis ir fotografės bei dailininkės Veronikos Šleivytės gyvenimu ir kūryba, ieškoma būdo kalbėti apie gyvenimą kaip meno kūrinį ir nesibaigiantį savęs įteisinimo procesą.

Performanso režisierė Eglė Švedkauskaitė, atlikėjos – Eglė Gabrėnaitė, Elžbieta Latėnaitė, Justina Mykolaitytė.

Vilniaus Mažojo teatro rūsyje – itin intymioje kamerinėje aplinkoje žiūrovams visiškai naujai atsiskleis klasikinė Williamo Shakespeare‘o komedija „Kaip jums patinka“.

Jauna režisierė Uršulė Bartoševičiūtė, viena ryškiausių feministinės krypties atstovių Lietuvos teatre, pristatydama „Kaip jums patinka“ ištrauką, tyrinėja meilės, kūniškumo ir seksualumo temas, kurios rūpėjo ir Renesanso epochos kūrėjui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis