Aktoriaus Ramūno Abukevičiaus spektaklyje – kada nori skambantis sieninis laikrodis

Intymaus teatro „Ramūno Ateljė“ įkūrėjas, režisierius ir aktorius Ramūnas Abukevičius prasitaria, kaip gimsta jo spektakliai ir kiek įtakos jiems daro šalia sėdintis žiūrovas.
Režisierius Ramūnas Abukevičius
Režisierius Ramūnas Abukevičius / Aliaus Koroliovo nuotr.

Spektaklyje vaizdiniai tokie stiprūs, kad suima ir nepaleidžia, ir ilgai persekioja tave. Teatras, kuris sukelia katarsį. Maniau, kad toks meninis išgyvenimas teatre šiais laikais jau nebeįmanomas. O dar nesuprantant kalbos. Kada žinote, kad jau laikas leisti premjerą?

Aš nežinau. Premjera – tai lyg ir baigtinis taškas. To baigtinio taško negaliu dėti iki šiol. Į kiekvieną spektaklį išeini kaip į naują. Spektaklio eiga labai priklauso nuo žiūrovo. Tiesiog labai. Kuo nešini jie susirenka. Ką jie per dieną užgyveno. Mažoje uždaroje erdvėje negali nuo to pabėgti ir tai yra, sakyčiau, laimė, nes tada kiekvienas spektaklis būna kitoks. Žinoma, kažkokie kertiniai atspirties taškai išlieka, bet ritmas, elgesys, akcentai, pauzės kinta, kurdami naują to paties versiją.

A.Camus spektaklį žiūrėjau keturis kartus ir jie visi skirtingi. Kaip taip nutinka? Ar bandote kiekvieną spektaklį paversti premjera?

Kaip čia aiškiau pasakyti: mes teatre premjerų neleidžiame, tiesiog ateina laikas, kai tai, ką mes darom, turime rodyti, kad tai įgautų naują kvėpavimą, pereitų lyg ir į kitą lygmenį. Kūrybiniam procesui stengiamės pajungti žiūrovų energiją. Tą procesą toliau kurti kartu. Kviečiamės po vieną, kelis, rodome atviras repeticijas...

Kiek laiko ruošėte spektaklį?

Ilgai. Žiūrint, ką vadinsime spektaklio ruošimu. Baigiamoji repeticijų fazė trunka apie metus. Reikia rasti vidinę aktoriaus temą, kuri sudarytų palankią dirvą personažo atėjimui. Daug kalbamės. Apie viską. Tekstas irgi turi atsirasti per repeticijas, o ne būti atskirai iškaltas. Šiaip A.Camus romanas man į rankas pateko gal 2000 metais ir pradėjo bręsti. M.Duras pjesė – dar anksčiau. Yra ir kitų medžiagų, kurios laukia savo eilės. Mes juk nevyriausybinė organizacija, jokios paramos, jokių prievolių. Dirbam, nes tai teikia mums džiaugsmą.

Ar vaidinant susiduriate su keistomis ir iš pusiausvyros išmušančiomis situacijomis?

Pasitaiko tokių kurioziškų situacijų... Vieną kartą vos suvaidinome iki galo. Jau tik įėjus tam žiūrovui, mes išsigandome. Iš jo sklido tokia agresyvi neigiama energija. Jis vos visko nesugadino. Kai žiūrovai šalia, labai juos jauti, jie labai veikia. Nors sustok ir išprašyk iš kambario.

Laikrodis „Camus“ spektaklyje. Kaip žinote, kada jis turi suskambėti?

Šito aš nežinau. Tai savarankiškas spektaklio veikėjas. Dar daugiau – prisuku jį visada vienodai, bet dar nebuvo spektaklio, kad jis suskambėtų tuo pačiu metu. Visada skirtingai. Ir tai priklauso ne nuo ritmo, nes vienodu ritmu ar laiko trukme spektakliai panašūs. Jis daro, ką nori. Ir tai, matyt, jo teisė – suskambėti tada, kada jis mano, kad tą padaryti yra tikslingiausia.

Daugiau informacijos: www.ramunoatelje.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis