Ar„Lizos rolę „Pikų damoje“ 2009 metais išmokau per dvi su puse valandos, keliaudama iš Vilniaus į Rygą po „Svynio Todo“ pastatymo. Misis Lovet rolė Vilniuje buvo tokia sudėtinga, jog jokiam kitam vaidmeniui visai nebeliko laiko, bet tuo metu partijas galėjau mokytis fenomenaliu greičiu – taip smegenis buvo ištreniravęs „Svynis“ ir viskas buvo įmanoma... Nuo tada Lizą dainavau ir Sankt Peterburgo Marijos teatre, ir Rygoje, bet šiandien labai džiaugiuosi galimybe šią partiją paruošti dar kartą, lyg iš naujo įsigilinti į kiekvieną muzikinę ir dramatinę detalę“, – apie kūrybinius iššūkius pasakoja A. Grigorian.
Paskutiniai metai solistei buvo itin ryškūs, tiek debiutais, tiek ateities planais su La Scalos, Metropoliteno, Paryžiaus operos ir Covent Gardeno teatrais.
Kaip yra prasitarusi pati A.Grigorian, tėvo netektis pakeitė jos požiūrį į kai kuriuos jos pačios karjeros vingius: „Labai daug dalykų permąsčiau, daug pradėjau daryti vardan tėčio ir vien tai, kad man pasidarė svarbu dainuoti Metropolitene, Covent Gardene ar La Scaloj, – jam tai būtų svarbu ir todėl aš norėčiau padainuoti teatruose, kuriuose jis dainavo.“
Čia pat iškyla ir „Pikų dama“, kurioje Gehamo Grigoriano atliekamas Hermano vaidmuo buvo šio nepakartojamo solisto pasirodymų kulminacija, tad šis kūrinys Asmik tampa svarbus daugeliu aspektų. Be to, ši premjera jai suteiks retą galimybę vaidinti scenoje su mama – primadona Irena Milkevičiūte: „Dainuoti su mama man yra labai didelė laimė. Turiu slaptą svajonę ir tikėjimą, kad Grafienės vaidmuo mamai suteiks naują įkvėpimą kurti naujam repertuarui ir charakteriniams vaidmenims“. Beje, „Pikų Damos“ premjerose pagrindinius vaidmenis taip pat atliks net po dviejų premjerų Londono Covent Gardene grįžtantis Kostas Smoriginas bei Jurgita Adamonytė.
P. Čaikovskio „Oneginu“ spalio 25-28 d. VCO ir pradės artėjantį sezoną. Kuriant šį spektaklį dekoracijų, scenografijos ir kostiumų detalės buvo ne tik gaminamos, pirktos iš sendaikčių parduotuvių bei privačių antikvarų ar tiesiog tarp rakandų įdomius daiktus radusių žmonių, bet ir suneštos paties kolektyvo, o vėliau jau Juozo Statkevičiaus kūrybingai perkurtos scenai. Spektakliuose išvysime Vokietijoje dirbantį charizmatiškąjį Laimoną Pautienių, Prancūzijoje laurus neseniai nuskynusį Edgarą Montvidą, iš Niurnbergo operos grįžtantį dabar jau šios operos trupės bosą – Tada Girininka, bei intriguojančių ir paslaptingų naujų planų turinčią Ievą Prudnikovaitę.
Gruodzio 5 – 9 d. grįš praėjusį sezoną net 8 kartus triumfavęs naujasis trupės favoritas „Faustas“, sulaukęs didžiausio įvertinimo iš vieno svarbiausių klasikinės muzikos pasaulio žurnalų „Opera“: „Jaudinantis vakaras, padovanotas įstabios trupės“, – rašė kritikas Andrew Mellor, aukščiausiais komplimentais apdovanojęs ne tik spektaklį, bet ir Edgaro Montvido Fausto ir Sankt Peterburgo Marijos teatro solistės Ekaterinos Goncharovos Margaritos duetą, charizmatiškąjį Almą Švilpą bei Laimoną Pautienių.
Praėjusį sezoną „bohemiečiai“ ėmėsi didžiulės rizikos ir pristatė nuo 1932 m. Lietuvoje nerodytą C. Saint – Saënso operą „Samsonas ir Dalila“. Žiūrovai galėjo pamatyti geriausios pasaulyje jaunosios solistės titulą laimėjusios Justinos Gringytės, Kosto Smorigino ir Kristian Benedikt vaidmenis. Opera į “Compensos” sceną sugrįš gegužės 2 – 4 d. Compensoje.
Tačiau pirmieji Compensos salę klasikiniam operos atlikimui pažabos G. Puccini „Toskos“ atlikėjai, tai įvyks kovo 27 – 29 d. Čia žiūrovų laukia du ypatingi debiutai: Merūnas Vitulskis pirmąkart atliks Kavaradosio vaidmenį, o Kostas Smoriginas – Skarpijos. „Bohemiecių“ senbūviui Kostui tai – jau penktas, o Merūnui – pirmasis darbas su VCO trupe Vilniuje.
„Baigiant sezoną ir žvelgiant į ateitį mus pasiekė tikrai didelė žinia: Edgaras Montvidas 2021 m. debiutuos Milano La Scaloje! Mūsų pirmasis „bohemietis“ įkopė į aukščiausią operos pasaulio viršukalnę. Kokia laimė matyti solistus, realizuojančius savo potencialą, drąsiai ir garbingai stovinčius geriausiose A klasės pasaulio scenose. Dabar ateina jų laikas. Jie to verti. Tai – iš tiesų auksinis Lietuvos operos dešimtmetis, kuomet mūsų žmonės savo sunkiu darbu atsiduria tarp pasaulio geriausiųjų… O jų lojalumas Lietuvos žiūrovui ir ištikimybė tiems, su kuriais pradėjo šį kelią – neblėsta“, – pasididžiavimo savo solistais neslėpė D. Ibelhauptaitė.