Klasikinio baleto mokyklos įkūrėja, savininkė bei meno vadovė Elizabeth Shipiatsky iš Denverio (JAV) į Klaipėdą atsivežė penkias savo auklėtines, tačiau sėkmė nusišypsojo tik trims.
„Daugiau nei trisdešimt metų turiu klasikinio baleto mokyklą Denveryje. Prieš ketverius pradėjau rūpintis ir kur toliau šoks mano mokyklą baigę jaunuoliai. Stengiamės jiems padėti įsidarbinti, tad kartu važiuojame į atrankas, konkursus visame pasaulyje. Prieš du metus su savo auklėtiniais dalyvavau tarptautiniame klasikinio šokio konkurse „Grand Prix Kiev“ (Ukraina). Ten susipažinau su KVMT atstovais: teatro vyriausiuoju choreografu Aurelijumi Liškausku ir baleto trupės meno vadove Jelena Lebedeva, kurie auklėtines atvežti į atrankas KVMT. Deja, sutrukdė karantinas ir mes negalėjome keliauti. Pagaliau mums pavyko!“, – pasakojo E. Shipiatsky.
Anot šokio profesionalės, nereikėtų stebėtis, kad baleto profesionalai ieško darbo pasiūlymų Europoje, nes karantino metu rasti darbą Amerikoje menininkams beveik neįmanoma. „Ir iki karantino visi dirbdavo tik su kontraktais konkrečiam projektui, o ne nuolatiniame darbe. Tačiau dabar ir kontraktų nebeliko. Tad visus domina visi įmanomi pasiūlymai. Pradedantys baleto šokėjai nori dirbti baleto trupėse su įvairiu repertuaru: tiek šiuolaikinio šokio, tiek klasikinio baleto. Amerikoje tai sudėtinga suderinti. Natūralu, kad amerikiečiai veržiasi į Europą. Tad pasiūlymu dalyvauti atrankoje Klaipėdoje labai susidomėjome“, – sako baleto profesionalė.
Anot E. Shipiatsky, ji ir Klasikinio baleto mokyklos studentės dar būdamos Amerikoje domėjosi KVMT repertuaru, čia statyti šokio spektaklių atvykstančiais choreografais, stebėjo spektaklių vaizdo įrašus. „Spektaklius su KVMT baleto trupe stato tokie žinomi šokio pasaulio grandai kaip Kirill Simonov (rugsėjo 17,18,19 d. Žvejų rūmuose bus pristatyta K.Simonovo sukurto S.Prokofjevo šokio spektaklio „Romeo ir Džuljeta“ premjera), Edward Clug ir kiti. Jie žinomi ir Amerikoje. Natūralu, kad mano jaunimas nori šokti šioje baleto trupėje. Nori praktikos, vaidmenų ir karjeros perspektyvų. Jas domina ta „pirmo žingsnio“ link profesionalumo galimybė. Gal būtent Klaipėda taps jų įspūdingos šokio karjeros pradžia? Tuo tarpu Amerikos baleto trupės jaunimo dėl pandemijos šiuo metu nesamdo visai“, – pasakoja iš JAV atvykusi baleto pedagogė.
Elizabeth Shipiatsky kilusi iš Rusijos. Baleto mokėsi prestižinėje A.J. Vaganovo baleto akademijoje Sankt Peterburge. Baigusi studijas, buvo pakviesta šokti S. Kirovo balete Marijos teatre. 1989 m. ji baigė šokio magistro studijas Sankt Peterburgo konservatorijoje. E. Shipiatsky, kaip choreografė, kūrė įvairiuose Europos ir Šiaurės Amerikos teatruose, tame tarpe ir S. Kirovo valstybiniame akademiniame operos ir baleto teatre, A.J.Vaganovo baleto akademijoje. Vėliau ji išvyko gyventi ir dirbti į Ameriką, kur tęsė sėkmingą profesinę karjerą. E. Shipiatsky dirbo choreografe Braitono baleto teatre, Minesotos klasikinio baleto ir Kolorado balete. Ji dirbo Kolorado baleto antra pagrindine choreografe ir asocijuota direktore bei „DanceAspen“ ir „Colorado Ballet“ dėstytoja. Ji klasikinio baleto įkūrėja ir meno vadovė Kolorade, vėliau – Klasikinio baleto akademijos savininkė ir meno vadovė.