Man buvo labai malonu prisiliesti prie spektaklio, kuriame pasakojama apie idealią meilę ir abipusį supratimą, nors istorija pasibaigia ir graudžiai.„Norėjau pastatyti reikšmingą ir ryškų spektaklį nacionalinei scenai. Teatro pasiūlymą gavau tik prieš Naujuosius metus, todėl nebuvo daug laiko galvoti – pirma mintis, kuri atėjo ir nebeišėjo iš galvos, buvo apie Barborą Radvilaitę, – pasakojo didžiąją LNOBT sceną užvaldysianti A.Cholina. – Man buvo labai malonu prisiliesti prie spektaklio, kuriame pasakojama apie idealią meilę ir abipusį supratimą, nors istorija pasibaigia ir graudžiai. Juk vienintelis dalykas, kuris nesikeičia mūsų gyvenime – tai santykis tarp žmonių ir tarp vyro bei moters.“
Choreografė tikino norėjusi likti ištikima sau ir savo kūrybai, todėl spektaklį kūrė gyvą, jaudinantį, su ryškiomis besipinančiomis siužetinėmis linijomis.
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Choreografė Andželika Cholina |
„Su teatro direktoriumi Gintautu Kėvišu nuolat ginčijamės, kas aukščiau ir svarbiau – opera ar baletas. Šiuo spektakliu pabandysiu įrodyti, kad baletas nėra žemiau operos nei savo apimtimi, nei reikšme“, – atskleidė A.Cholina, kurios spektaklyje dalyvaus ir teatro choristai, o orkestro ložėje vos tilps orkestro muzikantai.
Kaip ir visada šios menininkės spektakliuose didelį vaidmenį atlieka muzika – šįkart skambės Lietuvos publikai retai girdimi S. Vainiūno, A. Malcio, H. M. Goreckio ir kitų kompozitorių kūriniai.
„Režisierė tikrai jaučia muzikos dramaturgiją. Orkestrui tai yra labai rimtas darbas, nes pasirinkta rimta simfoninė muzika – didžioji dalis publikos ją išgirs pirmą kartą. Bus galima nustebti, kad pagal tokią muziką galima šokti – ši lietuviškos, lenkiškos ir itališkos muzikos kombinacija stipriai atskleidžia viso baleto siužetinę liniją – meilę ir netektį“, – pasakojo dirigentas R.Šervenikas.
Per spektaklį Beatai Molytei teks septynis kartus persirengti, o viena suknelė svers net daugiau už ją pačią – 50 kilogramųŽygimanto Augusto vaidmenį spektaklyje kuria Martynas Rimeikis, karalienės Bonos – Živilė Baikštytė ir Rūta Kudžmaitė, Žygimantą Senąjį – Aurelijus Daraškevičius. Tuo tarpu pagrindinis Barboros vaidmuo patikėtas A.Cholinos mylimai balerinai Beatai Molytei – vienintelei ne iš LNOBT trupės.
„Tai buvo vienas mano svarbių norų, nes ji idealiai tinka šiam vaidmeniui. Ji šoks iš eilės tris premjeros vakarus, todėl dabar aš ją labai saugau. Per spektaklį Beatai Molytei teks septynis kartus persirengti, o viena suknelė svers net daugiau už ją pačią – 50 kilogramų“, – šypsodamasi kalbėjo A.Cholina.
Spektakliui 450 kostiumų, grimą ir šukuosenas sukūręs J.Statkevičius pabrėžė, kad į savo darbą įdėjo labai daug energijos.
„Kostiumai bus istoriniai su aiškiu siluetu. Reikėjo labai daug papuošalų, kad minimalioje erdvėje atsirastų ypatinga atmosfera, kilnios praeities vaizdas ir kvapas“, – aiškino menininkas, atskleidęs, kad jam nusibodę tradiciniai vyriški triko šįkart bus aksominiai ir siuvinėti.
Kartu su kūrybine grupe dirbęs po 16 valandų per parą, kostiumų dailininkas piktinosi, kad kūrybinį darbą stabdo teatro buhalterija, nors skirtas biudžetas dar neišnaudotas.
Scenografijos autorius M.Jacovskis visus tuos, kurie tikisi scenoje išvysti prabangius praeities rūmus, turėjo nuvilti.
„Nei Vilniaus Valdovų, nei Vavelio rūmų scenoje nebus. Aš joje pastačiau tokį laikiną ir efemerišką paminklą pagrindiniam spektaklio motyvui – meilei ir netekčiai“, – paslaptingai intrigą paliko scenografas, kviesdamas žiūrovus į premjerą.
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Kostiumų, grimo ir šukuosenų dailininkas Juozas Statkevičius |