Buriama Klaipėdos dramos teatro draugų bendruomenė

Nuo šio vasario Klaipėdos dramos teatras atveria naują kanalą, skirtą norintiems teatrą pažinti iš labai arti. Jame žadama dalintis teatro bendruomenės kuriamu turiniu, inicijuoti artimą, abipusį ryšį su prisijungusiais. Tikslinę auditoriją burti pasirinkta sutelktinio finansavimo platformoje „Patreon“ – joje iki šiol tik keli Lietuvos teatrai.
Klaipėdos dramos teatras buria gerbėjus
Klaipėdos dramos teatras buria gerbėjus / Kemel photography nuotr.

„Kiekvienas teatras juda ta linkme – megzti ryšį su žiūrovu ir jį išlaikyti. Norime kurti teatro bendraminčių, jį palaikančių žmonių klubą, – pasakojo teatro vadovas Tomas Juočys. – „Patreon“ sudaro galimybę giliau dalyvauti teatro gyvenime ir tuo pačiu palaikyti teatrą.“

Anot T. Juočio, net ir tais laikais, kai dar nebuvo socialinių tinklų, įvairių galimybių bendrauti virtualioje erdvėje – teatrų aktoriai nebuvo izoliuoti. Gerbėjai žinodavo, kokiose kavinėse ar restoranuose didžiausia tikimybė sutikti, bent akies krašteliu pamatyti savo mylimas žvaigždes. Tuo tarpu šiandienos pasaulyje virtuali terpė sudaro daugiau galimybių bendrauti, pažinti vieniems kitus. „Manau, kad aktoriams svarbu, jog jų profesija būtų giliau suprantama. „Patreon“ matome kaip vieną iš galimybių kurti gražų ryšį tarp aktorių ir teatro mylėtojų, plačiau praskleisti paslapties šydą – juk pirmiausia aktorius yra žmogus, kaip ir kiti jis turi profesiją. Ji labai įdomi ir tikrai verta ją pristatyti“, – samprotavo T. Juočys.

„Patreon“ platforma veikia mėnesio prenumeratos principu. Priklausomai nuo pasirinkto prenumeratos plano, teatro palaikytojai galės peržiūrėti specialiai jiems kuriamą turinį, pirmieji sužinoti pagrindines naujienas, pirmieji įsigyti bilietus į premjeras, pagal galimybes patreonai bus kviečiami į spektaklių repeticijas, spektaklius, susitikimus su teatro administracija, aktoriais ir dar daug kitų dalykų.

Algirdo Kubaičio nuotr./Klaipėdos dramos teatro mažoji salė
Algirdo Kubaičio nuotr./Klaipėdos dramos teatro mažoji salė

Už teatro „Patreon“ paskyros kūrimą atsakinga kultūros projektų koordinatorė Lina Lencevičiūtė minėjo, kad į šią platformą ateita palaipsniui, „jau vasarą turėjome iniciatyvą „Palaikyk teatrą“ – pirkdamas bilietą į spektaklį žmogus galėjo pridėti tam tikrą sumą paramai. Savo ruožtu norėjome padėkoti kiekvienam tą dariusiam, bet buvo sunku tuos žmones atsekti, identifikuoti“. „Patreon“ pasirinkta kaip patogi platforma palaikyti ryšiui su tiksline žmonių auditorija.

L. Lencevičiūtei svarbi atrodo atgalinio ryšio galimybė, „teatre buvau atsakinga už lankytojų nuomonės tyrimus, man įstrigo, kad žmonės dažnai turi gerų idėjų, noriai jomis dalinasi. Manome, kad „Patreon“ – puiki terpė artimai bendrauti, sudaryti sąlygas žmonėms pasidalinti savo idėjomis“. Numatoma rengti palaikytojų susitikimus su teatro bendruomene, kviesti žmones į neformalius susitikimus, juose ne tik bendrauti, bet ir dalintis mintimis, kaip būtų galima kurti dar patrauklesnę teatro atmosferą.

Į teatro „Patreon“ turinio kūrimą įsitrauks ir patys aktoriai. „Skambinau asmeniškai, kalbėjausi tiek su entuziastingais, tiek su kritiškesniais – buvo įdomu išgirsti jų mintis. Pokalbių metu pati nemažai sužinojau apie mūsų teatro aktorius. Pavyzdžiui, vieni – nieko prieš atviras repeticijas, kitiems – tai labai intymu, arba tai, kad prieš žengdami į sceną aktoriai turi įvairius ritualus“, – pasakojo L. Lencevičiūtė. Keli aktorių pasiūlymai nugulė ir į „Patreon“ – jie nori dalintis savo skaitomų knygų, žiūrimų filmų ar klausomos muzikos rekomendacijomis, atsakyti į teatro mylėtojų užduodamus klausimus. Trumpiau tariant, aktorius vilioja galimybė bendrauti su žiūrovais be tarpininkų, užmegzti ryšį su žmonėmis be personažų kaukių.

Iš prenumeratos surinktas lėšas numatoma skirti paties „Patreon“ turinio kūrimui, lankytojų aptarnavimo gerinimui bei teatro kūrybinei veiklai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis