10-ąjį „bohemiečių“ sezoną pradėsiantis „e-Carmen“ projektas tapo iššūkiu ne tik muziką kūrusiam M.Adomaičiui bei režisierei Daliai Ibelhauptaitei, tačiau į visiškai naujas melodijas panardino ir operos solistus. Šiandien jau gana jaukiai elektroninėje muzikoje besijaučianti J.Gringytė su nekantrumu laukia valandos, kuomet su kolegomis lips į sceną. Na, tačiau kas to nelauktų, turėdamas tokius nepakartojamus partnerius!
Laimonas Pautienius – vienas ryškiausių ir scenoje vaidyba įsimintiniausių savo kartos baritonų jau ilgą laiką dirbantis Diuseldorfo operoje (Vokietija). Retai Lietuvoje pasirodantis solistas – vienas pirmųjų „bohemiečių“, sukūręs įsimintinus Šonaro ir Marčelo vaidmenis legendinėje „Bohemoje“, daugiaspalvį Oneginą, tironišką Grafą di Luną „Trubadūre“ ir daugelį kitų rolių. L. Pautienius yra taip pat sėkmingai dalyvavęs „Elektroninės fantazijos – XYZ“ projekte, prieš 5 metus pirmą kartą sujungusiame operos ir elektronikos žanrus.
Visi Laimono kolegos jį vertina kaip puikų partnerį scenoje ir nepamainomą optimistą, kurio humoro jausmas yra praskaidrinęs ne vieną sudėtingą kūrybinį momentą. Vokietijoje jis atlieka bene visas pagrindines klasikinio repertuaro baritono partijas, tarp jų yra ir Don Žuanas („Don Žuanas“), Rodrigas („Don Karlas“), Grafas Almaviva („Figaro vedybos“) ir kt. Eskamilijo partija šiam solistui – taip pat ne naujiena, kaip ir elektroniniai eksperimentai, tad panašu, jog publikos laukia dar vienas nepakartojamas ir charizmatiškas L.Pautieniaus pasirodymas.
Vis dėlto didžiausia staigmena projekte tapo tenoras iš Čilės – Giancarlo Monsalve. Jaunas, tačiau ne vieną pasaulio operos teatrą jau aplankęs solistas tapo vieninteliu svečiu iš užsienio, priėmusiu nutrūktgalvišką lietuvių iššūkį atlikti jam puikiai žinomą rolę skambant elektroninei muzikai. Paklaustas, kaip ir kodėl jis sutiko dalyvauti, solistas neslėpdamas šypsenos ir džiaugsmo pradėjo pasakoti:
„Buvo labai įdomu, nes šiuos du mėnesius buvau paskyręs mokytis naujoms rolėms, kurių premjeros manęs laukia Čilėje ir Italijoje jau lapkričio ir gruodžio mėnesiais. Staiga vienas mano agentų susisiekia su manimi, klausdamas, ar esu laisvas. Na, atsakiau, jog taip, bet visgi planavau mokytis... Todėl paprašiau jo apie šį projektą papasakoti plačiau. Jis sako, bet bus įdomu. Gerai, o kokia opera? „Karmen“. Na, kas gi jau tokio įdomaus gali būti? Iš tiesų, Chosė vaidmenį esu dainavęs ne vieną kartą... Ir man pasakė, jog bus įdomu, nes tai – pirmas tokio tipo spektaklis – elektroninė opera. Kai viską pamačiau ir perskaičiau supratau, koks tai didelis ir azartiškas planas. Aš dievinu iššūkius! Tad įsigilinęs pasakiau: padarykime tai, imuosi šios „e-Carmen“! Žinoma, ir pirmas repeticijų rytas buvo nuostabus: mano kolegos – puikūs, o kai klausomės muzikos, bandome dirbti su tekstu man net oda šiurpsta nuo jos poveikio. Tai bus kažkas neįtikėtino ir dabar labai džiaugiuosi sutikęs čia atvykti!“
Laukiamas ne tik Amerikos (Florida, Dalasas, Vašingtonas ir kt.), bet ir Europos bei Azijos operos teatruose, Giancarlo atlieka bene visas ryškiausias tenoro partijas: Mario Kavaradosis („Toska“), Radamesas („Aida“), Kalafas („Turandot“), Polionė („Norma“), Don Chosė („Karmen“) bei daugelį kitų. Bene visos recenzijos, operų, kuriose dainuoja šis solistas, apžvalgos neapsieina be pagyrų jo išskirtiniam balsui, ryškiam tiek aukštame, tiek ir žemajame tembruose, kas šiandienos tenorams yra reta savybė. Baritono skambesiui artimos žemos šio tenoro natos suteikia pilnatvės ir minkštumo jo vokalui. Taip pat giriama ir puikiai paruošta solisto klasikinė itališka technika, leidžianti jam itin laisvai ir, atrodytų, be jokių pastangų, valdyti savo balsą net ir sudėtingiausiose arijose.
Tad panašu, jog „e-Carmen“ metu žiūrovų lauks ne tik ryški sceninė kova, bet ir vienas geriausių pastarojo meto vokalinių ansamblių, priėmęs tikrą muzikinį – elektroninį iššūkį.
Be to, šiandien jums pristatome pirmąjį trumpą vaizdo klipą, kuriame galima išgirsti ir iki šiol negirdėtus naujosios operos garsus: