G.Grinevičiūtės spektaklis kviečia kartu klaidžioti po kūrėjos prisiminimus apie mamą

Lapkričio 13, 14 ir 15 d. įvyks trečioji Vilniaus miesto teatro „Meno ir mokslo laboratorija“ sezono premjera – šokėjos ir choreografės Gretos Grinevičiūtės spektaklis „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“. Spektaklyje žiūrovai bus kviečiami kartu keliauti per kūrėjos būtus ir nebūtus prisiminimus apie mamą bei apsilankyti instaliacijoje – svajonėje, kurios nebeįmanoma susapnuoti, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Gretos Grinevičiūtės spektaklis „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“
Gretos Grinevičiūtės spektaklis „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“ / MMLAB nuotr.

„Aš visada norėjau pasikalbėti su mama, prisiminti ją ar kokius nors mūsų pokalbius. Bet prisiminimai apie ją dyla ir pradedu nebeatskirti, kas įvyko iš tikrųjų, o ką tik išsigalvoju. Noriu įamžinti pokalbio su mama paieškas ir atminties nuotrupas, noriu pašokti mamai“, – sakė choreografė G.Grinevičiūtė.

„Šokis skalbimo mašinai ir mamai“ yra antroji šeimos ryšius nagrinėjančio triptiko dalis. Pirmasis spektaklis „Šokis dulkių siurbliui ir tėčiui“ kvietė pažvelgti į privačią moteris erdvę, analizuoti tėvo ir dukros panašumus, brandaus vyro ir jaunos moters vienišumą ir savęs kvestionavimą. Triptiką inspiruoja idėja, kad su šeimos nariu lengviau kalbėtis per tam tikrą buities objektą.

„Neturiu tiesioginės ar asmeninės sąsajos tarp skalbimo mašinos ir mamos. Objektas tapo sąmoningu, o ne jausminiu pasirinkimu – priešingai nei spektaklyje „Šokis dulkių siurbliui ir tėčiui“. Proceso metu skalbimo mašina tapo tokia pat svarbi kaip mamos figūra mano gyvenime, – sako G.Grinevičiūtė. – Galvojant apie platesnius kontekstus, tokį objekto pasirinkimą galiu pateisinti prisiminimais apie moteris ir mamas – skalbimas buvo moterų „darbas“, kuris tapdavo ritualą primenančiu veiksmu. Vaikystėje nepamenu jokių vyrų, kurie skalbdavo – tik savo tėtį įsivaizduoju tai darantį. Niekada nepamiršiu, koks buvo didelis įvykis nusipirkti „europietišką“ skalbimo mašiną. Tarytum moterys pasijusdavo labiau pasaulietiškos, nes skalbimas tapdavo pastangų nereikalaujančiu veiksmu.“

Skalbimas buvo moterų „darbas“, kuris tapdavo ritualą primenančiu veiksmu. Vaikystėje nepamenu jokių vyrų, kurie skalbdavo – tik savo tėtį įsivaizduoju tai darantį.

Kurdama šį šokio spektaklį G.Grinevičiūtė bendradarbiauja su šiuolaikinio šokio kūrėju, atlikėju ir dėstytoju Andriumi Katinu, kuris spektaklyje pasirodys Helsinkyje įrašytose vaizdo projekcijose ar telefono skambutyje gyvenančiu balsiniu pavidalu. Judviejų nuotolinis darbas karantino metu ne tik išlaikė gyvą spektaklio idėją, bet ir suteikė jai naują formą, atkartojančią ir pačios šokėjos santykį su tėvu.

Spektaklio dramaturgės Sigita Ivaškaitė ir Kristina Steiblytė, kompozitorė Agnė Matulevičiūtė.

Spektaklio „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“ premjera įvyks lapkričio 13, 14 ir 15 d. galerijoje „Tsekh“ (Vytenio g. 6). Pasirodymas prasidės prie galerijos, didžioji jo dalis vyks lauke.

Projektą dalinai finansuoja Lietuvos kultūros taryba. Projekto partneris – Vilniaus miesto savivaldybė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis