Operos šeimai „Kaulo senis ant geležinio kalno“ autorius – pripažintas kompozitorius Bronius Kutavičius. Operos pastatymui buvo suburtas gausus puikių atlikėjų būrys: Klaipėdos kamerinis orkestras (meno vadovas Mindaugas Bačkus), Klaipėdos choras „Aukuras“ (meno vadovas Alfonsas Vildžiūnas), dirigentas Egidijus Kaveckas, solistai Evelina Šimelionė, Gytis Šimelionis, Rasa Ulteravičiūtė, Klaipėdos Vydūno gimnazijos mokinių vokalinis ansamblis (vadovė Ingrida Bertulienė). Operą režisavo Birutė Mar, scenos vaizdu ir atlikėjų kostiumais rūpinosi dailininkė scenografė Indrė Pačėsaitė, vaizdo projekcijas sukūrė Karolis Bratkauskas.
B. Kutavičiaus opera „Kaulo senis ant geležinio kalno“ parašyta pagal poeto Sigito Gedos libretą. Tai stilizuota pasaka, kurios veikėjai – Žvirblis su Pele, Sakalas, Žmogus, trys Senutės, Sakalo seserys, Mergelė gulbė, Žmogaus sūnus, Kaulo senis ir kiti. Kūrinys yra nedidelės apimties, orientuotas į vaikų klausymo galimybes. Originali partitūra netgi buvo skirta atlikti vaikams, tačiau šiame pastatyme operą atlieka profesionalūs atlikėjai – kamerinis orkestras ir mišrus choras. Svarbi kūrybinė užduotis patikėta ir gimnazijos mokinių ansambliui, kuriam tenka ne tik dainuoti, bet ir vaidinti.
Operos režisierė Birutė Mar – žinoma Lietuvos menininkė, žavinti savo emocionalia kūryba teatre ir literatūroje. Įkūnijusi aktorinius vaidmenis garsių režisierių spektakliuose, vėliau ji pasirinko savarankišką teatro-literatūros-muzikos kūrybinę kryptį. Ypatingo dėmesio sulaukia jos monospektakliai, įvertinti tarptautinių festivalių apdovanojimais, pristatyti įvairiuose pasaulio kampeliuose. Šiemet B. Mar talentas įvertintas Lietuvos Vyriausybės kultūros ir meno premija.
Muzikinę operos dalį scenoje valdo dirigentas Egidijus Kaveckas, kuris choro dirigavimo mokėsi Klaipėdos S. Šimkaus konservatorijoje ir yra puikiai vertinamas šios specialybės atstovas. 2019 m. festivalyje „Permainų muzika“ Egidijus dirigavo B. Kutavičiaus oratoriją „Paskutinės pagonių apeigos“. 2019 m. Vilnius City Opera pastatytoje G. Puccini operoje „Toska“ jis buvo dirigento Gintaro Rinkevičiaus asistentas.
Archajiško ir šiuolaikinio pasaulio susidūrimas, dermė ir dialogas lemia B. Kutavičiaus operos „Kaulo senis ant geležinio kalno“ režisūrinius ir muzikinius sprendimus. Emocionali ir paveiki kūrinio interpretacija tiek dideliems, tiek mažiems klausytojams palieka labai gražų įspūdį.