Bendru „Hachioji Kuruma Ningyo ir Shinnai Joruri” vardu pavadintas reginys apjungs net tris spektaklius – „Sannin-sanbaso”, „Yaoya oshichi” ir „Sakura giminden”. Juos kartkartėmis paįvairins pasakojimai apie japonų lėlių teatrą.
Hachioji Kuruma Ningyo – tai lėlių teatro forma, gimusi maždaug prieš 160 metų, vėlyvajame Edo periode. Tokį vardą ji gavo dėl mažų sėdynių su besisukančiais ratukais, ant kurių sėdi lėles valdantys aktoriai. Šios mažos sėdynės ir faktas, kad lėlę valdo tik vienas žmogus, ir atskyrė Kuruma Ningyo nuo kitos teatro rūšies, kuri vadinama Bunraku (čia lėlę valdo jau trys žmonės). Dėl tokio glaudaus aktoriaus ryšio su valdoma lėle ši teatro rūšis, kaip nė viena kita, pasižymi ypatingu realizmu ir stebinančiu lankstumu.
Kita vilniečius ir miesto svečius stebinsianti ir spektaklyje dominuosianti japonų meno šaka – Shinnai, netikėčiausias istorijas pasakojančios dainos, kurių dalis sudaro tiek dainavimas, tiek išraiškingas pasakojimas. Shinnai atsirado ankstyvajame Edo periode, maždaug prieš 250 metų. Tokių dainų pirmtakės buvo kilusios iš Bungo Bushi tradicijos, kuri minėtu periodu buvo uždrausta dėl saugumo, mat šias dainas traukę įsimylėjėliai nusižudydavo.
Shinnai tėvas Tsuruga Wakasanojo parašė galybę nuostabių, erotiškų, emocingų dainų, kurios savyje puoselėjo ypatingą liūdesį. Nepaisant to, šiuolaikiniai jausmingi japonų įsimylėjėliai su didžiuliu noru jas atlieka. Paprastai Shinnai atlieka vienas dainininkas ir du muzikantai. Tiek Shinnai, tiek Hachioji Kuruma Ningyo žiūrovai pažins visose spektaklio dalyse.
Viena iš jų – „Sanbaso”. Tai šokis, kuris įprastai skelbia nepaprasto įvykio pradžią, tokio kaip didysis naujo teatro atidarymas, Naujų metų šventė, vestuvės ar gimtadienis. „Sanbaso” tikslas – melstis už sėkmę scenoje, o šaknys glūdi japonų tikėjime, kad po tokio ritualo derlius bus garantuotas, tarp žmonių vyraus taika ir juos lydės sėkmė.
Antroji spektaklio dalis pavadinta „Yaoya Oshichi” vardu. Tai pasakojimas apie vaisių ir daržovių pardavėjo dukrą Oshichi, kuri privalo nunešti žinutę apie dingusį kardą savo mylimajam iki aušros, antraip jis mirs. Tačiau snieguotą vakarą miesto vartai yra užrakinti, todėl Oshichi yra bejėgė. Eidama pro gaisrininkų bokštelį ji supranta, kad miesto vartai atsivers, jei įsijungs pavojaus signalas. Tačiau netikras pavojaus signalas atneš mirtį. Vis dėlto, Oshichi nusprendžia lipti į bokštą ir paskutinį kartą pranešti visam pasauliui, kaip stipriai ji myli.
Trečiojo pasakojimo „Sakura Giminden” herojus – Kiuchi Sogo, Sakura miestelio meras. XVII amžiuje ūkininkai susibūrė kovoti prieš žiauriuosius Hotta valdovus. Nors paprastiems žmonėms buvo uždrausta kreiptis į aukštesnes institucijas, meras Sogo nusprendė, kad jo miestą siaubia skurdas, todėl kitos išeities nėra. Sogo suprato, kad toks elgesys garantuos mirties bausmę ne tik jam pačiam, bet ir jo šeimai. Jis paskutinį kartą ją aplanko...
Renginys skirtas Lietuvos ir Japonijos diplomatinių santykių atkūrimo 20-mečiui paminėti.
Pasirodymai – nemokami
Šiuos tris trumpučius spektaklius atliksianti „Hachioji Kuruma Ningyo Nishikawa Koryu Troupe” lauks žiūrovų nemokamuose pasirodymuose. Tereikia užsiregistruoti el. paštu. Siųskite savo vardą, pavardę ir pageidaujamą vietų skaičių adresu info@teatroarena.lt. Informaciją apie savo vietas gausite per 2 dienas. Paskubėkite, vietų skaičius ribotas.