„Naujas sezonas turėtų tam tikru būdu vainikuoti ar apibendrinti dalykus, kurie čia vyko, ir galbūt parodyti tam tikrus rezultatus“, – antradienį per spaudos konferenciją sakė teatro meno vadovas Audronis Liuga.
Anot jo, geriausias jubiliejaus paminėjimas bus, jeigu pavyks sukurti stiprius gerus spektaklius ir sujungti įdomius menininkus.
A.Liuga pranešė, kad pirmoji premjera suplanuota šių metų lapkričio 27 dieną. Tai bus režisieriaus Eimunto Nekrošiaus pastatytas „Borisas Godunovas“ pagal rusų poeto Aleksandro Puškimo kūrinį.
„Šis darbas ir pasirinkimas yra bendra režisieriaus ir teatro pozicija. Taip, E.Nekrošius turėjo mintį tokios medžiagos, tokios pjesės pastatymo, šiandien esu giliai įsitikinęs, kad šios pjesės pastatymas labai svarbus. E.Nekrošiaus sumanymas, manau, bus netikėtas, originalus. Jis neturės nieko bendro su istorinėmis šios pjesės interpretacijomis. E.Nekrošius paprastai nešiuolaikindavo kūrinių, bet tai bus tikrai originali ir netikėta idėja, susijusi su tuo pasauliu, kuriame gyvename“, – tvirtino LNDT meno vadovas.
E.Nekrošius paprastai nešiuolaikindavo kūrinių, bet tai bus tikrai originali ir netikėta idėja, susijusi su tuo pasauliu, kuriame gyvename
Kitų metų sausį, tikimasi, įvyks O.Koršunovo režisuoto spektaklio premjera. Jis ketina statyti spektaklį pagal XX amžiaus pradžios avangardo rašytojų, oberiutų, kūrybą.
Trečioji didelė premjera numatyta kitų metų kovo 27 dieną. Lenkų režisierius Krystianas Lupa statys spektaklį pagal austrų rašytojo Thomo Bernhardo (Tomo Bernhardo) pjesę „Didvyrių aikštė“. Jame vaidinti ketina garsūs įvairiuose teatruose dirbantys Lietuvos aktoriai, tarp jų Valentinas Masalskis, Eglė Gabrėnaitė, Doloresa Kazragytė, Viktorija Kuodytė, Eglė Mikulionytė, Rasa Samuolytė, Vytautas Anušis, Arūnas Sakalauskas ir kt.
„K.Lupa yra pasaulyje nepralenkiamas šio autoriaus, Th.Bernhardo, interpretatorius (...) Tai, kaip jis dirba su aktoriais, kaip atranda aktorių šiuolaikinio pasaulio teatre, po Ingmaro Bergmano jis turbūt neturi sau lygių“, – apie lenkų režisierių kalbėjo A.Liuga.
K.Lupa – ne vienintelis užsienio režisierius, kurį LNDT ketina kviesti kurti savo scenoje. A.Liugos teigimu, Lietuvos teatrui gyvybiškai reikia, kad jis gautų naujų kūrybinių impulsų, be to, Lietuvos aktoriai nusipelnė dirbti su geriausiais pasaulio režisieriais. Todėl planuojama, kad vengrų režisierius Arpadas Schillingas (Arpadas Šilingas) Nacionalinio dramos teatro scenoje statys spektaklį darbiniu pavadinimu „War artists“ („Karo artistai“). Drauge su juo dirbs dramaturgas Marius Ivaškevičius.
„Jis betarpiškai kalbės apie pasaulį, kuris mus supa, kuris yra už mūsų sienos, kuris gali peržengti mūsų sieną, kuris klausia, kodėl ir kam šiandien kuriamas menas, kokia yra menininko pozicija šiandieniniame pasaulyje. Mes negalime išvengti šių klausimų ir juos vienaip ar kitaip turime užduoti“, – sakė A.Liuga.
A.Schillingo pastatymo premjera turėtų įvykti 2015 metų spalį.
LNDT meno vadovas atkreipė dėmesį, kad minėti keturi režisieriai yra pripažinti geriausiais Europoje. Anot jo, dar vienas sutapimas – kad E.Nekrošius, K.Lupa ir A.Schillingas neseniai atsisakė dirbti Rusijoje.
„Visi šie menininkai dėl skirtingų priežasčių, bet kažkaip tuo pat metu atsisakė dirbti Rusijoje, ypač K.Lupa turėjo net keletą pasiūlymų iš labai didelių teatrų, bet jis sustabdė (Rusijoje – BNS) savo darbą“, – per spaudos konferenciją sakė A.Liuga.
Jubiliejinį sezoną LNDT žiūrovams žada ir daugiau naujovių. Aktorė Birutė Marcinkevičiūtė ketina parodyti jos tėvų autobiografiniais motyvais sukurtą spektaklį apie tremtį. Aktorė Dalia Michelevičiūtė žada grįžti prie Nobelio premijos laureatės Wislavos Szymborskos (Vislavos Šimborskos) kūrybos, aktorius Šarūnas Puidokas turi sumanymą pastatyti rusų dramaturgo Jevgenijaus Griškoveco pjesę. Režisierė Yana Ross su komanda yra numačiusi naujame pastatyme kalbėti apie savižudybių problemą, dvi jaunos menininkės – estė ir lietuvė – nori panagrinėti vidutinio amžiaus moterų aktorių gyvenimą. Rugpjūčio pabaigoje turėtų būti pristatyta kelionė po Vilnių „Remote Vilnius“.
Apžvelgdamas ketverių metų darbą Nacionaliniame dramos teatre A.Liuga tvirtino, kad teatras nesistengė pataikauti žiūrovui, o mėgino jį formuoti.
„Dažnai sakoma, kad šiandien kultūroje labai svarbu suprasti, ko reikia žiūrovui, lankytojui, ir tai tampa tokiu pastarojo gal net dešimtmečio kultūros raidos ženklu. (...) Bent šiuos ketverius-penkerius metus teatras nesistengė prisitaikyti prie statistinio žiūrovo lūkesčių, o stengėsi labiau formuoti žiūrovą. Formuoti ta prasme – pabandyti kilstelėti jį truputį nuo dominuojančio vidutinio teatro lygio ir parodyti kitas teatro galimybes“, – pabrėžė meno vadovas.
LNDT viena iš savo misijų laikė ir siekį parodyti geriausius, talentingiausius, gyvybingiausius šalies menininkus.
Lietuvos nacionalinio dramos teatro pradžia laikoma 1940-ųjų spalio 6 diena, kai tuometiniame Vilniaus valstybiniame teatre J.Basanavičiaus gatvėje buvo suvaidinta olandų dramaturgo Hermano Heijermanso drama „Viltis“.