Tai – unikalus, ambicingo ir retkarčiais teatro maištininku pavadinamo režisieriaus – Artūro Areimos – statomas spektaklis. Ši premjera yra pirmasis lietuvių dramaturgijos klasikos pastatymas režisieriaus kūrybinėje biografijoje. Taip pat – pirmasis šio kūrinio pastatymas profesionalioje scenoje nepriklausomoje Lietuvoje (1989 metais šį tekstą Lietuvos valstybiniame akademiniame dramos teatre į sceną perkėlė režisierius J. Vaitkus).
Spektaklio autoriai tiki, kad vėl iš II-ojo pasaulinio karo pelenų kylanti ksenofobija yra kažkas stipresnio, universalesnio ir reikšmingesnio nei vien pakitusios sociokultūrinės paradigmos liekanos, jaunimo su tokiu pasitenkinimu įvardijamos kaip „homo sovieticus“ palikimas.„Pabudimo“ kūrėjai įsitikinę, jog spektaklis įtrauks ne tik sovietmečiu gyvenusį, bet ir šių dienų žmogų.
Šiandieninėje Lietuvoje, kylant visuotiniam nerimui dėl pačių įvairiausių išorinių grėsmių, Lietuvos, visos Vakarų bei Rytų Europos visuomenėms saugios užuovėjos ieškant kraštutinėse dešiniosiose ideologijose, laisvės, humanistinės moralės poreikį bei pajautą tolerancijai vis labiau marginalizuojant tikroms bei tariamoms baimėms, pagrindinis A. Škėmos „Pabudimo“ leitmotyvas turėtų nuskambėti ne mažiau aktualiai, nei 1989-aisiais ar prieš šešiasdešimt metų.
Į premjerą atskubėję žiūrovai taip pat turės galimybę iš arčiau susipažinti su vieno iškiliausių lietuvių išeivijos rašytojų, prozininko Antano Škėmos anūke Corinna Škėma Snyder, kuri į spektaklio premjerą atvyksta net iš Jungtinių Amerikos Valstijų, Niujorko. Moteris jaunųjų kūrėjų kartai suteikė išskirtinę galimybę inscenizuoti A. Škėmos kūrybą.
Garbingos viešnios pažintis su Lietuva užsimezgė prieš daugiau nei dvidešimt metų. Neatitoldama nuo savo šaknų, C. Škėma Snyder 1992 – 1993 metais Lietuvoje apsigynė kultūros antropologijos daktaro disertaciją, kurioje paneigė šaltiniuose vyravusį Vilniaus, kaip daugiakultūrinio miesto, įvaizdį bei pabrėžė jo nesunaikinamą lietuviškumą.
Pirmą kartą į Panevėžį atvykstanti moteris – iš tiesų spalvinga, nekasdieniškas gyvenimiškas patirtis kolekcionuojanti, asmenybė. Polifoninę vokalinę muziką ypač mėgstanti moteris ne tik profesionaliai studijavo bulgarų muzikos subtilybes, bet ir atlieka tradicines gruzinų, makedonų dainas. Kurį laiką buvo vokalinės grupės „Black sea hotel“ trio narė.
Grupei iširus, drauge su makedonu pradėjo dainuoti duete „Glas“. A. Škėmos vaikaitė ne tik dainuoja, bet ir pati akompanuoja autentiškais, Balkanų pusiasalio paslaptimi vadinamos šalies, instrumentais. Šią šalį moteris lanko kasmet: ten atnaujina savo žinias, drauge su vietiniais muzikantais mokosi širdį pavergusios muzikos paslapčių.
Neseniai moteris Niujorke prisijungė prie nedidelės vietos lietuvių ir amerikiečių grupelės, muzikos entuziastų, atliekančių sutartines – daugiabalsines lietuvių liaudies dainas.