Šių operų premjeromis, taip pat ir 2020 m. suplanuotu nauju G.Verdi „Traviatos“ spektakliu teatras pasitinka lietuviškos profesionaliosios operos 100-metį. Visą rudenį, iki operos „Makbetas“ premjeros gruodžio mėnesį teatras rodys koncertus ir spektaklius kitose scenose.
Teatro vadovas Benjaminas Želvys džiaugiasi, kad V.Bellini opera „Kapulečiai ir Montekiai“ Kauno muzikinio teatro repertuare yra jau ketvirtas bendras kūrybinis darbas su Estijos menininkais ir žinomu tarptautiniu operos festivaliu „PromFest“. Apžvelgdamas jau aštuonerius metus trunkančią bendradarbiavimo istoriją, vadovas vertina ją kaip svarbią ir ypatingą patirtį teatro kolektyvui – dalyvavimas kaskart vis brandesniame aukšto meninio lygio operą propaguojančiame renginyje yra didžiulė profesinio meistriškumo paskata. Dėl šios draugystės kas dvejus metus teatro repertuare randasi papildomas projektinis operos spektaklis, kuris, nebūdamas tiek brangus finansiškai, tampa brangus kaip papildomas meninis įvykis, suburiantis įspūdingą atlikėjų komandą, džiuginantis profesionalia kuriančių asmenybių bendryste, o teatro žiūrovams dovanojantis susitikimą su puikiais jaunaisiais dainininkais ir gražiausiais operų pavyzdžiais.
Šiais metais pasirinktą V.Bellini operą „Kapulečiai ir Montekiai“ festivalis „PromFest“ pristatė labiau tradiciniu pavadinimu „Romeo ir Džuljeta“. Mažiau populiari tragiškųjų įsimylėjėlių istorijos versija paskatino kūrėjus pateikti savą, sunkiai nupasakojamą pagrindinių herojų santykių traktuotę. Dirigentas E.Pehk ir festivalio operų scenografas bei kostiumų dailininkas Madis Nurms išsiskiria itin moderniu ir netradiciniu požiūriu į operos veikalų siužeto interpretacijas. Abu menininkai pasirinktų statyti operų libretuose linkę ieškoti užslėptų minčių, kodų, kelti kuo daugiau klausimų, kartais net sunkiai suvokiamų prielaidų, atvirai siekiantys šokiruoti žiūrovus, įtraukti juos į savų minčių tėkmę ir ieškoti atsakymų drauge, pripažįstantys, kad tų atsakymų gali ir nebūti. Tačiau toks požiūris siekiant palaikyti operos žanro gyvastį visiškai pasiteisina, o daugelį jaunų žiūrovų ir žavi.
Operą realizavo estų režisierė Katrin Tegova, chormeisterė Rasa Vaitkevičiūtė, choreografas Dainius Bervingis. Dainuoja puikus tarptautinis dainininkų ansamblis: amerikietė Abigail Levis (Romeo, mecosopranas), baltarusė Margarita Levtchuk (Džuljeta, sopranas), ryškus jaunosios kartos Rusijos tenoras, Rusijos Gnesinų muzikos akademijos auklėtinis Jurijus Rostotskis (Tebaldas). Kitas dvi vyrų partijas spektaklyje atliks savo vokalo meistriškumu, puikia aktoryste ir sceniniu žavesiu kerintys Liudas Mikalauskas (Kapelijus, Džuljetos tėvas) ir Andrius Apšega (Lorensas. Taip pat dalyvauja Kauno muzikinio teatro choras ir orkestras.
Kol tęsiasi scenos rekonstrukcija Kauno valstybinis muzikinis teatras spektaklius rodo Lietuvos regionuose, rinkdamasis tas sales, kurios gali sutalpinti didžiulį menininkų kolektyvą. Pirmoji sezono premjera „Kapulečiai ir Montekiai“ vyks Nacionalinio Kauno dramos teatro didžiojoje scenoje, o kitus koncertus, operečių, miuziklų, šokio spektaklius pamatys Šakių kultūros centro, Šiaulių arenos, Marijampolės kultūros centro, Alytaus kultūros ir komunikacijų centro žiūrovai. Šiose scenose bus parodyti didelio auditorijos palankumo sulaukę spektakliai: miuziklai „Adamsų šeimynėlė“, „Aida“ bei „Džekilas ir Haidas“, operetės „Silva“ ir „Balius Savojoje“, šokio spektaklis Notrdamo legenda.
Užbaigus scenos rekonstrukciją, gruodžio mėnesį teatras planuoja išleisti pirmąkart Kauno scenoje statomą Giuseppe Verdi operą „Makbetas“. Šioje psichologinėje ir giliai mistinėje W.Shakespeare'o dramos tobuloje muzikinėje versijoje Makbeto partiją dainuos kauniečiams jau pažįstamas, ryškiausias baltarusių baritonas Stanislavas Trifonovas ir lietuvis Dainius Stumbras, Ledi Makbet partiją – teatro primadonos Gitana Pečkytė ir Raminta Vaicekauskaitė, kitas partijas – teatro ir kviestiniai solistai. Operos režisierius Sankt Peterburgo konservatorijos profesorius Gintautas Želvys žada intriguojantį, tačiau nuo tradicinio įvaizdžio per daug nenutolusį reginį. Dirigentai Jonas Janulevičius ir Julius Geniušas pripažįsta, kad tai bus itin sudėtingas ir iš esmės meninio kolektyvo kūrybines galias išbandantis darbas. Slėpiningą tragedijos koloritą kuria jauna rusų dailininkė Taisija Chiža.