Vienos žymiausių XX amžiaus pabaigos britų dramaturgės C. Churchil pjesė „Neprilygstamosios“ įeina į šimtuką visų laikų geriausių pjesių. Joje gvildenamas karjeros siekiančios moters likimas: ką verždamasi į aukščiausius postus, ji atranda ir ką praranda.
„Dažnai moterys galvoja, kad jos turi būti tokios kaip vyrai, tokios pačios kietos. Vos ne mačo tampa moterys. Kyla klausimas – ar kai moteris nori būti tokia kaip vyras, ar nepraranda ji dalies žmogiškumo“, – sako spektaklio režisierius Gytis Padegimas.
Marlenė – ambicinga vidutinio amžiaus karjeristė, ką tik tapusi vienos įdarbinimo agentūros Londone direktore, savo sėkmę švenčia su penkiomis sudėtingų likimų moterimis iš įvairių šimtmečių ir žemynų. Atomazga netikėta – paaiškėja, kad už karjerą reikia sumokėti didelę kainą. Kaip sakė vienas klasikas, sąskaita visada ateina.
„Įdomus labai spektaklis tuo, kad jame vaidina aštuonios aktorės ir visos kuria po 2 ar po 3 vaidmenis. Ir netgi japonė turi tuoj pat persirengti šiuolaikine sekretore – tuoj pat pakeisti amplua, charakterį, kalbą ir kostiumą“, – pasakoja G. Padegimas.
„Suvesti VIII, XIII amžius ir šias dienas ir pateikti taip, kad būtų suprantama žiūrovui, kaip ir [pateikti] dekoracijos elementus, perėjimus į šiandieninį ofisą, mergaičių žaidimus smėlyje, buvo sudėtinga“, – teigia scenografė Birutė Ukrinaitė.
Spektaklyje įvairius moters ir moteriškumo aspektus aptarinėja ne tik skirtingų kultūrų personažai, bet ir skirtingų amžių aktorės: Alina Mikitavičiūtė, Jūratė Jankauskaitė, Regina Šaltenytė, Jolanta Puodėnaitė, Eglė Barauskaitė ir kitos.
Pasak režisieriaus G. Padegimo, skirtingų amžių moterų požiūriai į tas pačias problemas labai įdomūs. Ir vis dėlto, G. Padegimo teigimu, pasaulis eina velniop, kai vyras užima moters poziciją, o moteris – vyro.
Į premjerą Žvejų kultūros rūmuose žiūrovus Klaipėdos dramos teatras kviečia sausio 25-ąją ir 26-ąją.