Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujoji LNOBT vadovė L.Vilimienė pristatė savo programą: sieks ambicingų tikslų

„Sieksiu, kad teatras taptų geidžiamiausiu Lietuvos kultūros darbdaviu“, – teigė naujoji Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) vadovė Laima Vilimienė. Penktadienį ji plačiajai visuomenei pristatė savo programą, tad kokie pokyčiai laukia vienos didžiausių Lietuvos meninių institucijų? Kaip ją priėmė bendruomenė?
Laima Vilimienė
Laima Vilimienė / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

Susitikimo su žiniasklaida pradžioje naujoji vadovė pristatė pagrindinius savo darbus Klaipėdos valstybiniame muzikiniame dramos teatre. Tarp jų – per didžiąsias perturbacijas (nuo pandemijos iki Rusijos pradėjo karo Ukrainoje) pastatytas Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras, aštuoni „Auksiniai scenos kryžiai“ ir t.t.

Susitikimas su bendruomene

Pernai L.Vilimienei laimėjus LNOBT vadovo konkursą, dalis teatro bendruomenės buvo nepatenkinta šiuo sprendimu ir aukščiausioms šalies institucijoms išsiuntė peticiją, rengė performansus, simbolizuojančius gedulą.

Tuomet skelbta, kad peticija išsiųsta su daugiau nei pusės darbuotojų pritarimu, joje keltos abejonės dėl L.Vilimienės sugrįžimo į teatrą, kur ji prieš tai ėjo direktoriaus pavaduotojos pareigas.

Savo darbą LNOBT L.Vilimienė žadėjo pradėti nuo susitikimų su teatro bendruomene.

„Šiuo metu susitinku su įvairiausiais teatro padaliniais, kalbuosi su žmonėmis, užduodama du paprastus klausimus – kuo jūs galite pasidžiaugti savo teatre ir kas yra taisytina“, – kalbėjo naujoji vadovė.

Ji taip pat teiravosi, kaip turėtų veikti kasdienės meninės kokybės palaikymo sistema.

L.Vilimienė teigė, kad jos tikslas yra apčiuopti, kuo gyvena teatro žmonės bei sudaryti veiklos sistemą, kuri leistų, kuo tiksliau įgyvendinti strategiją.

„Beje, kitą savaitę teatre turėsime visuotinį susitikimą, kurio metu išsamiai pristatysiu savo strategijos kryptis plačiajai bendruomenei“, – sakė L.Vilimienė.

15min klausė, kokius klausimus kėlė pati bendruomenė. L.Vilimienė atsakė, kad tai ji kėlė klausimus.

Sieks kokybiško repertuaro bei bendruomenės gerovės

L.Vilimienė ganėtinai išsamiai pristatė savo planus, tiesa, atskleidė tik keletą naujienų, kurias žiūrovai ir klausytojai išvis ateityje.

Tai kompozitorės Žibuoklės Martinaitytės ir režisieriaus Roberto Wilsono bendra opera bei 2025-ųjų pabaigoje pasirodysiantis choreografo Martyno Rimeikio baletas.

„LNOBT sutelkto talento ir kompetencijų dėka kursime šiuolaikinį meninį skonį bei nacionalinę tapatybę puoselėjančią meninę programą, – pristatymą pradėjo L.Vilimienė. – Būtent ant šių pagrindų yra suformuota mano vizija.“

L.Vilimienė sieks, kad LNOBT taptų „reikšmingu Baltijos šalių sostinių, tokių kaip Stokholmas, Kopenhaga, Oslas, Varšuva, Berlynas, kultūros centru“.

Savo programą ji suskirstė į keturias strategines temas, kurios turėtų veikti išvien, kaip įvardijo L.Vilimienė, „ekologiškos vadybos“ principu.

Pirmoji strateginė tema – „Nacionalinė ir tarptautinė scena“: „Tai yra vertę kurianti, besiremianti stiprybėmis, vertinanti talentus ir gerbianti įvairovę teatro meninės veiklos programa.“

Formuodama repertuarą L.Vilimienė sieks įvairaus ir subalansuoto turinio, atitinkančio pasaulyje pripažintus standartus, aprėpianti nacionalinius ir pasaulius veikalus kokybiškai juos interpretuojant.

Pasak jos, premjerų statymo dažnumas išliks tas pats – keturios-penkios premjeros per metus: „Jeigu mus lydės sėkmė ir ateityje įgyvendinsime kitą infrastruktūros plėtros etapą, premjerų skaičius gali išaugti iki šešių-septynių premjerų per metus.“

Didelis dėmesys bus skiriamas Nacionalinės jaunųjų talentų platforos sukūrimui. Anot L.Vilimienės, panašus projektas teatre jau buvo daromas prieš 12 metų.

Ji žada užsakinėti lietuvių kompozitorių muziką, rengti kompozicinius konkursus, statyti daugiau spektaklių vaikams, sudaryti galimybes pasirodyti garsiausiems pasaulio operos scenose dainuojantiems, diriguojantiems lietuviams, atgaivinti gastrolių mainus bei, statyti koprodukcijas, dedikuoti 2025-iuosius Lietuvos baleto šimtmečiui ir t.t.

Antroji strateginė tema – „Tvari bendruomenė“. L.Vilimienės teigimu, čia kalba apie eina rinkodarą ir auditorijos plėtrą: „Norime patenkinti ne tik esamos auditorijos poreikius, bet ir atvesti naujų žiūrovų bei formuoti aukštesnį publikos meninį skonį.“

„Sieksiu, kad auditorijos plėtra taptų filosofija, kuri apims visą organizaciją, – teigė LNOBT direktorė. – kursime tokią strategiją, kad maksimaliai būtų patenkinti menininkas, publika ir administracija.“

Taip pat dėmesys bus skiriamas publikos plėtros projektams, edukacijai, mobilumui, spektaklių vartojimo intensyvumui.

„Tam yra svari priežastis – atliekant įvairių Europos operos ir baleto teatrų tyrimus paaiškėjo, kad jeigu žmogus neturi galimybės iki 35 metų apsilankyti tokio tipo teatre, tai vėliau galimybė mažėja drastiškai.“

„Jautriai reaguosime ir į bendruomenėje atsirandančias problemas. Jaučiame, kad trūksta muzikos ir teatro kritikų. Tad vienas iš projektų, kuriuos atgaivinsime bus tarptautinės kritikų konferencijos“, – pasakojo L.Vilimienė.

Trečioji strateginė tema – „Subalansuotas biudžetas“. Pasak LNOBT direktorės, bus siekiama skaidraus ir subalansuoto biudžeto, jis bus skirstomas pagal prioritetus.

„Aišku, sieksiu didinti biudžetą ir, kiek įmanoma, diversifikuoti t.y. ieškoti finansavimo iš skirtingų šaltinių, – teigė L.Vilimienė. – Kaip žinia, pagrindinis pinigų šaltinis yra dotacija, kurią suteikia Kultūros ministerija, bet nemažiau svarbios yra pajamų įmokos, kurias didinsime.“

Ketvirtoji strateginė tema – „Šiuolaikinė vadyba“. Čia naujoji vadovė turi keletą idėjų: bus įdiegta tvarumo programa bei bus pastatytas LNOBT priestatas.

„Tai labai sudėtingas projektas, nežinau, kada bus įmanoma jį pradėti“, – komentavo L.Vilimienė.

„Daug dėmesio skirsiu įvairiems projektams ir procesams, kurie leistų teatre kurti ir puoselėti darnią, motyvuotą, kryptingai judančią link numatytų tikslų bendruomenę. Su tuo yra susiję daugybė projektų: motyvacinės sistemos kūrimas, nuolat atliekami pasitenkinimo darbų tyrimai, tobulinama vidinė komunikacija. Taip pat ketinu įdiegti Bendruomenės gerovės darbo grupę, kuri teiktų pasiūlymus, kaip būtų galima gerinti gyvenimą teatre“, – tęsė ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kištukiniai lizdai su USB jungtimi: ekspertas pataria, ką reikia žinoti prieš perkant
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas