Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„NY Times“ recenzijoje – išskirtinis dėmesys „Saulei ir jūrai“

2019 metų gegužę, kai pirmąją Venecijos bienalės dieną meno pasaulis skubėjo kuo daugiau pamatyti, nedidelė mūsų grupelė išvyko į karinio jūrų laivyno bazę šiaurės rytiniame miesto rajone. Ten, drėgname sandėlyje, kuriame buvo įrengtas Lietuvos paviljonas, užlipome ant pastolių ir pažvelgėme į prieš mus atsivėrusį išties stulbinantį vaizdą: platų smėlio paplūdimį.
Spektaklis „Saulė ir jūra"
Spektaklis „Saulė ir jūra" / „The New York Times“/George Etheredge nuotr.

Po mumis vaikai žaidė su kibirėliais ir kastuvėliais, snaudė arba amsėjo šunys, o daugiau nei tuzinas aktorių dainavo apie atidėtus skrydžius ir sproginėjančius ugnikalnius.

Niekas nenumatė, kad šis kūrinys taps vienu iš bienalės akcentų. Tačiau greitai paaiškėjo, kad tai – tikras meno šedevras besikeičiančiame nūdienos klimate, labai retai menininkų paliečiama tema, nors ir labai aktuali.

Po trijų dienų „Saulė ir jūra“ (pavadinimas, kaip ir muzika, yra tik paviršutiniškai nerūpestingas) pelnė pagrindinį bienalės prizą – „Auksinį liūtą“, nors trims jaunoms jo autorėms iš Lietuvos – režisierei Rugilei Barzdžiukaitei, libretistei Vaivai Grainytei ir kompozitorei Linai Lapelytei, dirbančiai su italų kuratore Lucia Pietroiusti, – teko labai stengtis užsitikrinti finansavimą, kad galėtų baigti rodyti savo spektaklį. „Saulė ir jūra“ dabar keliauja po užsienio šalis, tačiau pandemija vis dar kelia kliūčių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai