O.Koršunovo „Vasarvidžio nakties sapnas“: nepriklausomo teatro pradžia, iššūkis aktoriams ir triumfas nuo Japonijos iki Venesuelos

Venesuela, Japonija, Izraelis, Sakartvelas, mėnesius trunkantys turai po Prancūziją – tai tik maža dalis taškų pasaulio žemėlapyje, kuriuos gastroliuojant aplankė režisierius Oskaras Koršunovas ir jo spektaklio „Vasarvidžio nakties sapnas“ trupė. Ši Williamo Shakespeare’o kūrinio interpretacija bus jau penkta OKT/Vilniaus miesto teatro rengiamo online spektaklių ciklo dalis, kurio metu žiūrovams bus pristatyti geriausių pastatymų įrašai. Vieną pirmųjų nepriklausomo OKT teatro spektaklių žiūrovai galės pamatyti nuo šio penktadienio, vasario 12 d., 19 val. iki pirmadienio, vasario 15 d. vėlyvo vakaro, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Vasarvidžio nakties sapnas“
„Vasarvidžio nakties sapnas“ / Goodlife Photography nuotr.

„Kai kalbame apie „Vasarvidžio nakties sapną“, paprastai įsivaizduojame kostiuminę pasaką arba girdime Mendelssohno muziką Santuokų rūmuose. O mes bandome scenoje pavaizduoti pjesės fantasmagoriškumą. Žiūrovai išvys minimaliomis priemonėmis pastatytą spektaklį.

Man svarbu, kad žiūrovas, vos pasirodžius scenoje aktoriams, nesusikurtų jokių išankstinių nuostatų, o duotų valią vaizduotei. Ta lenta, už kurios stovi aktorius, – tai ne skydas, o veidrodis, kuris atspindės žiūrovų vaizduotės srautą. Šis spektaklis yra vientisas paradoksas, suvestas į keturių plokščių perimetrą“, – apie spektaklį pasakoja režisierius O.Koršunovas.

Goodlife Photography nuotr./„Vasarvidžio nakties sapnas“
Goodlife Photography nuotr./„Vasarvidžio nakties sapnas“

„Vasarvidžio nakties sapnas“ ir kultinis Marko Ravenhillo „Shopping and Fucking“ buvo du spektakliai, 1999-aisiais atidarę naujai įkurtą nepriklausomą OKT teatrą. Tai pastatymai, kuriuose buvo užprogramuota būsimą OKT teatro koncepcija.

„Jau tada iš esmės paženklinome tas repertuaro gaires, kurios nulėmė OKT kūrybinę ateitį. Turiu galvoje savo daug kartų kartotą formulę: statyti klasiką kaip šiuolaikinę dramaturgiją, o šiuolaikinę dramaturgiją – kaip klasiką. Klasikoje įžvelgti tai, kas aktualu šiandien, kas atpažįstama, kas visada yra mumyse“, – nepriklausomo teatro pradžią prisimena O.Koršunovas.

Goodlife Photography nuotr./„Vasarvidžio nakties sapnas“
Goodlife Photography nuotr./„Vasarvidžio nakties sapnas“

„Vasarvidžio nakties sapnas“, gimęs kaip režisieriaus O.Koršunovo darbo su Lietuvos muzikos ir teatro akademijos aktorinio meistriškumo studentais vaisius, peraugo į vieną iš kertinių teatro repertuaro atramų ir intensyviausiai užsienyje gastroliuojantį spektaklį. Per kone du dešimtmečius spektaklis „užaugino“ būrį žinomų aktorių. Tai Darius Gumauskas, Rytis Saladžius, Airida Gintautaitė Rasa Samuolytė, Algirdas Gradauskas, Tomas Žaibus, Nerijus Gadliauskas, Vesta Grabštaitė, Oneida Kunsunga, Giedrius Savickas, Paulius Tamolė ir daug kitų.

„Aktoriams sakydavau: lentos yra jūsų irklai į žiūrovų vaizduotę. Jos, atskirai paimtos, nieko nereiškė, bet veiksmo metu aktorių rankose galėjo virsti viskuo. „Vasarvidžio nakties sapne“ kartu su aktoriais apčiuopėme atsakymą į klausimą, kas yra teatro scena? Tai žiūrovų vaizduotė“, – pasakoja režisierius.

„Čia pasislėpti gali tik už lentos. Žiūrovas mato tik tave, prieš jį esi plikas ir nuogas. Čia vėl turi prisiminti visą aktorinę mokyklą. „Vasarvidžio nakties sapne“ sutelpa visas aktoriaus amatas. Turi vaizduoti mišką – atrodo, lyg ir turėtų būti nepatogu aktoriui vaidinti mišką. Bet būtent tada atsiskleidžia, koks tu esi instrumentas, kokio lygio tavo vidinės meistriškumo melodijos: plačios ar iš dviejų natų?“, – aktorinius iššūkius prisimena spektakyje vaidinęs Giedrius Savickas.

Goodlife Photography nuotr./„Vasarvidžio nakties sapnas“
Goodlife Photography nuotr./„Vasarvidžio nakties sapnas“

Jeigu žymėtume OKT/Vilniaus miesto teatro užsienio gastroles žemėlapyje, „Vasarvidžio nakties sapnas“ turėtų bene daugiausia taškų. Shizuokos menų festivalis Japonijoje, Karakaso festivalis Venesueloje, Jeruzalės festivalis Izraelyje, Stavangeris – Europos kultūros sostinė Norvegijoje, Helsinkio festivalis Suomjoje, „Nitra“ Slovakijoje, „Hebbel“ teatras Vokietijoje, ERA festivalis Italijoje, Belfasto festivalis Šiaurės Airijoje, LIFT festivalis Didžiojoje Britanijoje, mėnesius trunkantys turai po visą Prancūziją – tai tik patys ryškiausi „Vasarvidžio nakties sapno“ tarptautinės sėkmės akcentai.

Williamo Shakespeare’o „Vasarvidžio nakties sapnas(rež. O.Koršunovas) online jau nuo šio penktadienio, vasario 12 d., 19 val., Tiketa.lt platformoje. Žiūrovai spektaklį galės pamatyti vasario 12-15 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų