Kaip patys norvegai juokauja, jų mitinis personažas Peras Giuntas pabuvo visur, bet cirke dar nebuvo.
„Sukūrėme metafizinį cirką, kuriame didžiausia atrakcija ir fokusu tampa mirtis. Su aktoriais vadovavomės J. Miltinio fraze, kad aktorius turi būti akrobatas ir filosofas“, – apie savo spektaklio idėją pasakoja režisierius O. Koršunovas. Scenografiją ir kostiumus spektakliui kūrė Vytautas Narbutas, muziką kūrė Antanas Jasenka, choreografija rūpinosi Vesta Grabštaitė.
Šeštadienį įvyksiančios O. Koršunovo premjeros nekantriai laukia visa Norvegijos ir pasaulinė teatro visuomenė, besirenkanti į H.Ibseno festivalį.
Anot režisieriaus, statyti „Perą Giuntą“ Norvegijoje yra didelė atsakomybė ne tik todėl, kad H. Ibseno pjesė yra tokia žinoma, bet ir todėl, kad pats Peras Giuntas yra norvegų tautosakos personažas.
„Iš kitos pusės, džiaugiuosi spektaklį kurdamas būtent Norvegijoje, nes čia nereikia sekti pjesės naratyvo ir galiu ją laisvai interpretuoti. Patys norvegai norėjo, kad Ibseną apversčiau aukštyn kojom. Taip ir įvyko – spektaklis prasideda nuo pabaigos, o baigiasi pradžia. Tai pomirtinė Pero Giunto kelionė, kurioje jis bando suvokti ir atrasti save“, – pasakoja režisierius.
Daugiau nei du mėnesius spektaklį Norvegijoje kūręs O. Koršunovas ne tik konsultavosi su įvairiais tautosakininkais, literatūrologais ar net psichologais, bet ir kartu su aktoriais lankėsi Pero Giunto apkeliautose vietose. „Buvom užlipę ir ant to skardžio, nuo kurio Peras Giuntas šoko su elniu į ežerą. Kelionėse laukė ir išbandymai – kilus rūkui pasiklydome gūdžioje girioje. Apskritai tai buvo įspūdinga patirtis“, – prisimena O. Koršunovas.
Tarptautinis į garsiausio norvegų dramaturgo H. Ibseno festivalis Norvegijoje vyksta jau dvyliktą kartą. Į Nacionalinį teatrą pamatyti H. Ibseno pjesių pastatymų plūsta teatro gerbėjai iš viso pasaulio. Šiemet festivalio repertuare puikuojasi ir tokių garsių vardų kaip režisieriaus Heinerio Goebbelso bei trupės „Rimini Protokoll“ spektakliai.
„Peras Giuntas“ – jau penktas O. Koršunovo spektaklis, sukurtas Norvegijoje. Teatralai gerai pamena spektaklius „Mes ne pyragai“ pagal D.Charmso ir A.Vvedenskio kūrinius, „Žiema“ pagal J. Fosse, „Kelyje į Damaską“ pagal Augustą Strindbergą ir įspūdingiausią pastatymą „Tos akys“ pagal J.Fosse – neįtikėtiną reginį ant vandenyno kranto Stavangeryje.