K.Gudmonaitė 2014 m. LNDT debiutavo spektakliu „Sapnas“ pagal to paties pavadinimo Augusto Strindbergo pjesės ištraukas.
„Nors pjesėje kalbama apie pinigus ir keliamas klausimas, ar egzistuoja žmonių tarpusavio santykiai, negrįsti asmenine nauda, man, visų pirma, tai kūrinys apie universalios, amžinos meilės paieškas, žmogaus, nusivylusio susvetimėjusiu ir pinigams tarnaujančiu pasauliu, tikrosios meilės atradimą. Tai žmogaus išlaisvėjimo istorija. „Timonas“ – tarsi archetipinė pasaka apie nūdieną, šiandienos mitas apie priklausomybę, laisvę ir meilę“, – sako režisierė.
Kamilė Gudmonaitė šiuo vienu iš paskutiniųjų Williamo Shakespeare‘o darbų susidomėjo besimokydama, o 2015-ųjų gruodžio 30 d. spektaklį parodė nuteistiesiems Lukiškių tardymo izoliatoriaus-kalėjimo klube.
„Ten įdomiai suskambėjo laisvės tema. Laisvė ir nelaisvė yra reliatyvu. Ir laisvėje gali būti nelaisvas. Prieš spektaklį nežinojom, kaip reaguos nuteistieji, tačiau jie tylėjo, klausėsi, kartais juokėsi iš mums nejuokingų dalykų. Tai labai įdomi patirtis. Po spektaklio dauguma nuteistųjų prisipažino, kad irgi jaučiasi išduoti savo draugų“, – sako režisierė.
Manoma, kad Williamo Shakespeare’o dramos „Timonas Atėnietis“ pagrindinio veikėjo prototipas – V a. pr. Kr. Atėnuose gyvenęs Timonas, kurį mini graikų istorikas Plutarchas, o vėliau – ir rašytojas bei satyrikas Lukianas, Timono istorija norėjęs parodyti, kokie laikini yra žemiškieji turtai. Manoma, kad Shakespeare’as pjesę sukūrė 1605–1608 metais drauge su rašytoju Thomasu Middletonu, ir joje pašiepiamas Anglijos karalius Jokūbas I, valdęs 1603–1625 metais ir garsėjęs išlaidumu.
„Kapitalizmas Williamo Shakespeare‘o laikais Anglijoje dar tik buvo begimstanti ekonominė sistema, iškėlusi lygybės ir laisvo žmogaus idėją. Anglai džiaugėsi artėjančiais pokyčiais ekonomikoje, o Shakespeare‘as jau tada pajuto, jog ši sistema gali prasilenkti su tikrąja laisvės samprata ir tapti žmonių susvetimėjimo įrankiu. Nors iš pradžių kapitalizmas siejosi su galimybėmis, laisvąja rinka, šiandien matome, jog pastarojoje slypintys prieštaravimai tolina mus vienus nuo kitų.
Shakespeare‘o kuriamame Atėnų pasaulyje dominuoja galia ir pinigai, santykiai visuomenėje nustatomi pagal turimą turtą, o Timonas tokiame pasaulyje – tarsi retas eksponatas, nors ir besimėgaujantis turima valdžia ir turtais, bet tikintis žmogumi ir jo progresu, aukštinantis santykius ir bendruomenę. Tai – savotiškas šiandienos Don Kichotas, kuris vertina kiekvieną žmogų ir nori daryti visiems gera, tačiau susiduria su realybe ir skaudžiai nusivilia savo idealais“, – apie kūrinį pasakoja K. Gudmonaitė.
Pagrindinį Timono vaidmenį spektaklyje atliks aktorius Mantas Zemleckas, neseniai sukūręs Polineiko vaidmenį Gintaro Varno režisuotame spektaklyje „Oidipo mitas“. „Timone“ visus vaidmenis atlieka jaunosios kartos aktoriai, Gintaro Varno studentai: Adomas Jasiukėnas, Arnas Ašmonas, Aurimas Bačinskas, Balys Ivanauskas, Gytis Laskovas, Dovilė Kundrotaitė, Jovita Jankelaitytė, Adelė Šuminskaitė ir aktorius Marius Čižauskas.
Muziką spektakliui „Timonas“ parašė kino pasaulyje pripažinimo sulaukęs kompozitorius Domas Strupinskas. Su Kamile Gudmonaite ir Mantus Zemlecku jis susipažino, kai įrašė jų grupės „Kamanių šilelis“ dainą „Žuvų šukelėm“. D. Strupinskas sukūrė muziką filmams „Redirected“ ir „Lošėjui“, už darbą pastarajame filme kartu su Pauliumi Kilbausku (duetas „The Bus“) 2014 metais buvo apdovanotas „Sidabrine gerve“.
„Timono“ scenografė ir kostiumų dailininkė – Beatričė Mockevičiūtė, šviesos dailininkas – Vilius Vilutis, spektaklyje muziką gyvai atliks Gediminas Augustaitis, Mantas Augustaitis, Paulius Vaškas. Spektaklis „Timonas“ statomas bendradarbiaujant su Lietuvos muzikos ir teatro akademija bei teatru „Utopia“.
„Timono“ premjera Lietuvos nacionalinio dramos teatro salėje įvyks gegužės 19, 20 dienomis. Kiti rodymai numatyti gegužės 26 d., birželio 2, 3 ir 18 d. Birželio 2 dieną po spektaklio Mažojoje salėje vyks susitikimas su kūrėjais „Auditorija tiria: „Timonas“, kuriame dalyvaus ir režisierė Kamilė Gudmonaitė. Įėjimas į diskusiją laisvas, joje gali dalyvauti visi norintys, ne tik tos dienos rodymo žiūrovai.