Tiesa, pats E.Nekrošius „Otelo“ pristatyme nepasirodė, o už jį kalbėjo LNOBT direktoriaus pavaduotoja Laima Vilimienė, spektaklio muzikos vadovas ir dirigentas Gintaras Rinkevičius, solistai Vaidas Vyšniauskas, Sigutė Stonytė ir režisieriaus asistentė Jūratė Sodytė.
„Kaip matote, šiandien nėra režisieriaus ir kostiumų dailininkės. Tai paslapties dalis“, – buvo informuoti žurnalistai.
L.Vilimienė teigė besidžiaugianti, kad prie naujai statomo „Otelo“ dirbo iškilios Lietuvos kultūros asmenybės. „Labai džiaugiamės ir su dideliu nerimu laukiame artėjančios premjeros. Šis „Otelo“ pastatymas yra jau ketvirtasis Lietuvos operos scenoje. Džiaugiamės, kad jis yra kuriamas Lietuvos kultūros, teatro grandų – E.Nekrošiaus, G.Rinkevičiaus“, – sakė ji.
Plačia šypsena žurnalistus pasitikęs G.Rinkevičius tikino, jog „Otelas“ – turbūt mylimiausia jo G.Verdi opera. „Tai pati stipriausia opera muzikinės dramaturgijos prasme“, – sakė jis ir pridūrė, jog pasigenda paties E.Nekrošiaus žodžių apie premjerą.
Kiekvienas gestas, kūno padėtis, neatitinkanti bendros minties tampa netiesa.„Vieną „Otelą“ jau esu kūręs Švedijos Malmės mieste, kitą Estijoje su kviestiniais solistais. Dabar trečią kartą dalyvauju tokiame pastatyme ir džiaugiuosi galėdamas tai daryti kartu su E.Nekrošiumi, labai vertinu šį talentingą žmogų“, – teigė G.Rinkevičius ir drauge pabrėžė spektaklio režisieriaus jautrumą. Pasak „Otelo“ muzikos vadovo ir dirigento, E.Nekrošius pasižymi išskirtine intuicija. „Šis žmogus jautriai jaučia muziką, matyt, tai susiję su visu kompleksu – būna žmogus jautrus ir talentingas, o būna ne toks jautrus ir talentingas. Dramoje viskas susiję. Intuicija mene svarbiausia“, – aiškino jis.
Atskleis šekspyrišką tiesą
Režisieriaus asistentė J.Sodytė tvirtino, jog naujasis „Otelas“ – tai gražios estetikos, švarios, gilios, itin tiesios psichologijos, labai harmoningas pastatymas. „Jame viskas labai vientisa. Režisierius reikalauja iš solistų specifinių dalykų. Atlikėjus pelnytai galime vadinti aktoriais, šiame „Otele“ jiems reikia įgimtų duomenų, vidinės intuicijos, tai visai kita dimensija – subtili energija, dvasia, mintis. Kiekvienas gestas, kūno padėtis, neatitinkanti bendros minties, tampa netiesa. Šis spektaklis aplenkia laiką“, – džiaugdamasi kolektyvu sakė ji.
Kovo 18 ir 20 dienomis Otelo vaidmenį atliksiantis V.Vyšniauskas teigė jaučiantis didelę atsakomybę dėl būsimo pasirodymo. „Vaidmuo yra labai išskirtinis. Jis turi man didelę reikšmę. Šis vaidmuo turi didelę gelmę, neturi dugno, jis apaugęs mitologija. Apie šį vaidmenį svajojau, jis – didžiausias siekinys mano karjeroje ir jo negalima padainuoti, galima tik atlikti, išpildyti. Ruošiuosi geram startui, bet tai nebus finišas“, – šypsojosi atlikėjas. V.Vyšniauskas prisipažino per pirmąsias repeticijas manęs, kad režisierius gali jo atsisakyti. „Kai po 10 dienų E.Nekrošius pasakė, kad mums gali pasisekti, tai suteikė pasitikėjimo. Darbas su šiuo kūrėju buvo išskirtinis, man labai pasisekė atsidurti šalia tokių menininkų, brandžių solistų, o Sigutė Stonytė – puiki partnerė“, – pasakojo jis.
Komplimentų E.Nekrošiui negailėjo ir Dezdemoną vaidinsianti S.Stonytė. „Jei spektaklį statytų ne jis, Dezdemona būtų blondinė, besiblaškanti, būtų įprasta istorija. Dabar Dezdemona man – didelė mįslė. Šiame spektaklyje išvysite tiesą be jokių štampų“, – intrigavo ji.
„Otelo“ paslaptys bus atskleistos per spektaklio premjerą 18.30 val. kovo 18, 19 ir 20 dienomis. Bilietų kaina – 20-200 Lt.