Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Po ilgos pertraukos šį savaitgalį: provokuojantis „Low Air“ šokio spektaklis „Su(si)tikimas“

Gruodį Vilniaus miesto šokio teatras „Low Air“ kviečia pradėti susitikimu teatre. Itin retai rodomas šokio spektaklis „Su(si)tikimas“ gruodžio 3 d. Vilniaus Menų spaustuvėje bus parodytas po metų pertraukos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Low Air“ šokio spektaklis „Su(si)tikimas“
„Low Air“ šokio spektaklis „Su(si)tikimas“ / Dainiaus Putino nuotr.

Spektaklyje susijungia šokis, vaidyba, gyva muzika ir vokalas. Scenoje su choreografais, šokėjais Airida Gudaite ir Laurynu Žakevičiumi vaidina aktorius Gediminas Rimeika, gyvai groja džiazo grupės „CinAmono“ muzikantai ir elektroninės muzikos kompozitorė Agnė Matulevičiūtė. Šį kartą prie muzikantų prisijungia ir pirmą kartą spektaklyje gitara gros eksperimentinio džiazo, roko gitaristas Dominykas Norkūnas.

Spektaklio dramaturgija remiasi trimis šaltiniais, kurių vienas yra sektos veikimo skerspjūvis – siekiama atskleisti žmonių bendruomenės manipuliacijos, valdžios, tikėjimo įtakos ir veikimo būdus „Su(si)tikime“, kartu su šokėjais profesionalais, taip pat pasirodo šokėjos-savanorės. Elena Ruikytė, vieną savanorių, dalijasi, jog „šis spektaklis netelpa į (šokio) spektaklių apibrėžimus. Tai susitikimas, susibūrimas, grupė, ratas, sekta, šeima ir nepažįstamieji viename. Lyg ir kuriame uždaros bendruomenės įspūdį, bet kiek džiaugsmo, kiek jaudulio, kiek smalsumo manyje, kai taip asmeniškai, užmezgus akių kontaktą, kviečiame žiūrovus įsitraukti, dalyvauti kartu su mumis. „Su(si)tikimas“ nėra apie aktorius ir šokėjus scenoje, man tai – bendrystė“.

Spektaklyje ryški ir lyties, kaip seksualinės tapatybės ir stereotipų analizė, vyriškumo ir moteriškumo apraiškos šiuolaikinėje visuomenėje. Aktorius G. Rimeika, spektaklyje persikūnijantis į moterį, pasakoja, jog jam „Su(si)tikimas“ yra „didžiulis iššūkis, tiek fizinio pasikeitimo, tiek vidinio pasikeitimo prasme, kas yra labai įdomu ir naudinga.“ Paklaustas, kas jam padeda atlikti šį vaidmenį, aktorius atsako, kad „šiame spektaklyje grimo kėde yra tas ritualas, kuriame praleidžiu beveik tris valandas. Per tą laiką matau detalų vizualų pasikeitimą ir tai padeda pasikeisti viduje. Su grimuotoja kalbamės mažai, tvyro susikaupimas atlikti šį darbą, kuris yra labai sudėtingas. Uždėti būtent šį makiažą reikalauja daug pastangų. Šio proceso metu jaučiu tą transformaciją, tiek vidinę, tiek išorinę. Labiau nuo formos į vidų.“

„Su(si)tikimo“ kūrėjai taip pat remiasi archyvinėmis ir mažai analizuotomis raganų teismų Lietuvoje istorijomis. Viso spektaklio metu galima rinktis – žiūrėti tiesiai arba nudelbti žvilgsnį, imtis veiksmo arba pasyviai stebėti. Visgi ryškiausias žiūrovų vaidmuo matyti spektakliui artėjant prie kulminacijos – žiūrovai gali nulemti spektaklio baigtį lyg priimtų teismo nuosprendį. „Šis spektaklis kuriamas pasitelkiant tam tikrą visuomenės kritiką, o gal tiesiog mūsų komandos norą patenkinti savo žmogiškąjį smalsumą, siekiant atskleisti opiausias visuomenės ir santykių joje problemas. Žiūrovai čia tampa mūsų kuriamos sektos nariais ir taip gali mėgautis visais jos su(si)tikimo siūlomais malonumais”, – sako spektaklio kūrybinė komanda.

Spektaklis bus rodomas gruodžio 3 d., šeštadienį, 19 val., Menų spaustuvėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai