Romeo Castellucci spektaklį žiūrėję politikai ir menininkai: tai apie tikrą, o ne davatkišką, tikėjimą

Šeštadienio vakarą Nacionaliniame dramos teatre žiūrėję prieštaringų vertinimų sulaukusį Romeo Castallucci spektaklį „Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją“ politikai ir menininkai teigia jame neišvydę nieko, kas galėtų įžeisti krikščionis.
Romeo Castellucci spektaklis „Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją“
Romeo Castellucci spektaklis „Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją“ / Festivalio "Sirenos" nuotr.

Seimo vicepirmininkas Algis Čaplikas 15min.lt teigė, jog, jo akimis, spektaklis buvo labai krikščioniškas ir kėlė esmines tikėjimo problemas.

„Labai krikščioniškas spektaklis ir tikrai paliekantis įspūdį“, – taip trumpai matytą kūrinį apibūdino politikas. Pasak jo, galima ginčytis, ar vaikai su granatomis buvo tinkamas meninis sprendimas, tačiau, kad juo būtų niekinamas Kristaus veidas politikas nemano.

„Aš asmeniškai tikrai nieko nemačiau niekinančio. Tai yra meniniai sprendimai. Gali ginčytis, ar autoriui reikėjo tą daryti, ar ne, bet jis autorius, tai jos sprendimas, bet tam, kad manytum, jog čia sąmoningai tyčiojamasi iš Jėzaus paveikslo, tai reikia būti neadekvačiam“, – įsitikinęs A.Čaplikas.

Socialdemokratas Juozas Olekas 15min.lt spektaklį siūlo pažiūrėti visiems, apie jį jau spėjusiems pasisakyti politikams.

„Tai sudėtingas spektaklis. Jame gana drąsia režisieriaus pasirinkta forma keliami ir būties klausimai, ir tokios tikėjimo paieškos. Verta jį pamatyti visiems prieš komentuojant“, – teigė J.Olekas.

Pakeliui į teatrą politikas sakė sulaukęs nemalonių replikų iš susirinkusių protestuotojų.

„Žmonės replikavo, turėjo išankstinę nuomonę. Praėjimas nebuvo malonus, bet ką darysi. Demokratinė šalis esame, tik gaila, kad žmonės tą daro nepažinę, nepamatę. Jų kalbos apie spektaklį neatitinka tikrovės“, – kalbėjo Seimo narys.

Pasak jo, apmaudu ir tai, kad neatitinkantys tikrovės komentarai bandomi „prastumti“ ir Seime rezoliucijos forma.

Siūlo specialų spektaklį protestuotojams

Teatro režisierius Gytis Padegimas 15min.lt sakė prieš spektaklį buvęs vienu iš jo skeptikų, nes prieš tai matyti Romeo Castellucci darbai jam nepatikę.

„Tačiau spektaklis man padarė labai didelį įspūdį. Profesionalia prasme jis labai sukauptas ir, mano giliu įsitikinimu, jis paremtas tikrai krikščionišku artimo meilės ir atjautos imperatyvu ir man šitas spektaklis absoliučiai patvirtino popiežiaus Jono Pauliaus II-ojo žodžius, kai jis sakė, kad menas net tada, kai jis nagrinėja sudėtingiausius ir atstumiančius reiškinius ir naudoja tokias formas yra labai artimas religijos pasauliui, nes menininkas taip pat, kaip religija, ieško kelių, kaip žmogui būti išganytam“, – teigė G.Padegimas.

Pasak jo, Lietuvoje, kurioje labai trūksta atjautos, supratingumo, šis spektaklis yra tikras šviesos spindulys.

Režisierius gaili prieš spektaklį pasisakančių žmonių ir teigia, kad jie protestuoja prieš tai, ko nežino.

Negalima daryti išvadų iš nuogirdų. Man būtų baisiai įdomu, jei būtų surengtas trečiasis spektaklio rodymas specialiai protestuotojams, kad jie pamatytų. Būtų įdomu, ką jie tada pasakytų, - svarsto G.Padegimas.

„Negalima daryti išvadų iš nuogirdų. Man būtų baisiai įdomu, jei būtų surengtas trečiasis spektaklio rodymas specialiai protestuotojams, kad jie pamatytų. Būtų įdomu, ką jie tada pasakytų. Mano nuomone, jų požiūris pasikeistų kardinaliai“, – įsitikinęs G.Padegimas.

Režisieriaus akimis, spektaklis paremtas ne davatkišku, o tikru, gyvu tikėjimu.

„Tuo metu, kai svaidė tuos akmenis (granatas – red.past.) tie vaikai, aš žiūrėjau į Kristaus akis paveiksle ir jaučiau šilumą, spinduliavimą. Ten puikiai padaryta, kad išsvaidę tuos akmenis, vaikai susėda prieš Kristų ir nurimsta visi pajutę, kad tai nesupurvinama, per amžių amžius nesugriaunama. Man atrodo, kad lygiai taip reiktų protestuotojams susėsti ir pajusti iš spektaklio sklindančią šviesą“, – teigė G.Padegimas.

Įspūdžiais dalijosi virtualiai

Teigiamai savo „Facebook“ paskyrose pažiūrėję spektaklį atsiliepė ir Vilniaus meras Artūras Zuokas bei  režisierė Dalia Ibelhauptaitė.

„Vakar pamačius spektaklį ilgai negalėjau nustoti verkti... Tai buvo pats krikščioniškiausias spektaklis, kokį tik esu mačiusi...“, – rašė režisierė.

Pasak jos, spektaklyje puikiai atskleidžiama žmogaus savijauta, kai užkluptas nesėkmės ir bejėgiškumo jis ima Dievą klausti: „kodėl aš?“

„Kai žiūriu į tų varganų senukų, protestuojančių prieš spektaklį veidus – man norisi melstis už juos – duok Dieve, kad butų kas nors jų pačių gyvenime, kas paduotų stiklinę vandens tada, kai nebegalės pasiimti“, – rašė režisierė.

Komentarą savo asmeniniame tinklalapyje apie spektaklį parašė apžvalgininkas Arkadijus Vinokuras.

„Erezijos? Patyčių? Ten nebuvo nei kvapo. Tuo amoraliau rodosi politikierių  ir kitų „krikščionių“ skatinimas tamsuolių, fanatikų, protestuoti prieš...ką? Juk jie nematė  spektaklio, dėl Dievo meilės!“ – teigiamai atsiliepdamas apie spektaklį rašo jis.

Primename, kad į spektaklį ėjusius žmones šeštadienį pasitiko būrys protestuotojų. Jaunieji katalikai ir ateitininkai prie Nacionalinio dramos teatro protestui žmones kviečia ir sekmadienį, kai vėl bus rodomas „Sirenų“ programos R.Castallucci spektaklis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs