„SoDra, Mon Amour“: spektaklis apie mokesčių mokėtojų jausmus

Po pusantrų metų pasiruošimo darbų, teatro trupė „Teatronas“ pristato ilgai lauktą ir aptartą premjerą – „SoDra, Mon Amour“. Trijų dalių mokesčiu be pertraukos pasivadinęs spektaklis mėgins išsiaiškinti „Sodros“ sistemos keblumus ir perteikti tai, ką jaučiame, kai susiduriame su šia sistema, rašoma „Teatrono“ pranešime spaudai.
„SoDra, Mon Amour“ spektaklio repeticija
„SoDra, Mon Amour“ spektaklio repeticija / „Teatrono“ nuotr.

„Mintis pastatyti spektaklį apie „Sodrą“ kilo prieš pusantrų metų. Savo „Facebook“ paskyroje paskelbiau klausimą, ar žmonės norėtų žiūrėti spektaklį apie „Sodrą“. Reakcijų kiekis privertė susimąstyti, kodėl žmonėms taip rūpi šis klausimas. Spektaklyje į tai ir mėginame atsakyti“, – apie tai, kodėl nusprendė statyti spektaklį pasakoja režisierius Gildas Aleksa.

Nuo 2017 metų, kai beveik visi kultūros atstovai turėjo pradėti vykdyti individualias veiklas, kiekvieną pavasarį pasigirsdavo įvairių frustracijų ir nesusipratimų, mėginant perprasti reikiamus mokėti mokesčius.

Todėl „Teatronas“ paprašė sociologės Renidos Baltrušaitytės surinkti visą įmanomą informaciją apie „Sodros“ sistemą – kaip ji veikia, kaip neveikia, surinkti žmonių pasisakymus ir nusiskundimus šia tema. Visą šią informaciją į scenai tinkamą versiją ėmėsi adaptuoti dramaturgė Kristina Marija Kulinič.

„Su baime ir dvejone pradėjau nagrinėti R.Baltrušaitytės tyrimo medžiagą ir po truputį galvoti, ką čia galima padaryti. Žinojau, kad režisierius G.Aleksa manimi pasitiki, tad leidau sau pafantazuoti ir pradėjau rašyti tai, kas visų pirma šauna į galvą.

Pradėjo dėliotis situacijos, personažai, po truputį pradėjo aiškėti kaip ir kur galiu panaudoti dokumentinę medžiagą. Tuomet išsiunčiau pirmą juodraštį režisieriui. Pjesė, aišku, buvo visai kitokia nei jis tikėjosi, bet jam patiko, o ir aš buvau gana patenkinta rezultatu. Dabar labai laukiu premjeros. Tikrai įdomu, kaip čia viskas atrodys. Taip pat itin džiaugiuosi atrinktais aktoriais. Manau, kad jie labai tinka atlikti jiems priskirtus vaidmenis”, – apie ilgą kūrybos procesą pasakoja spektaklio dramaturgė K.M.Kulinič.

Nors lūkesčiai dideli, spektaklis „SoDra, Mon Amour“ nepretenduoja išspręsti visų problemų, tačiau suteikia puikią terpę panagrinėti, kiek yra žmogiškumo sistemoje ir kiek sistemiškumo – žmoguje. Todėl spektaklis per vienos „Sodros“ darbuotojos gyvenimo prizmę pažvelgs, kas nutiktų, jei ta pati mokesčių logika būtų taikoma gyvenimiškose situacijose. Šį pagrindinį vaidmenį atlieka aktorė Roberta Sirgedaitė.

„Kurdama Snaiguolės personažą visų pirma atrandu man iki šiol nežinomų dalykų apie „Sodrą“. Anksčiau tiksliai nežinojau nei kas ji, nei kaip ji veikia, bet jau jos nekenčiau. Dabar manau, kad tai puiki įstaiga. Be abejo, kurdama personažą, kuris viską apie „Sodrą“ žino, susiduriu su iššūkiais. Kiek žinau, tokio žmogaus kaip Snaiguolė niekur pasaulyje nėra. Ji tik „Sodros“ darbuotoja, bet atrodo, kad yra visa „Sodra“, – kalba R.Sirgedaitė.


Spektaklio dramaturgė Kristina Marija Kulinič, režisierius Gildas Aleksa, dailininkas Martynas Arlauskas, kompozitorius Jokūbas Tulaba.

Vaidina: Roberta Sirgedaitė, Arnas Ašmonas, Milda Jonaitytė, Karolis Norvilas, Raimondas Klezys.

Spektaklio „SoDra, Mon Amour“ premjera vyks rugsėjo 15 d. ir spalio 31 d. Menų spaustuvėje, Vilniuje, rugsėjo 17 d. Kauno miesto kameriniame teatre ir spalio 1 d. Valstybiniame Šiaulių dramos teatre.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis