Tarptautinę publiką sužavėjęs kūrinys nukelia į saulėtą vasaros dieną paplūdimyje, kur poilsiautojai deginasi, žaidžia, užkandžiauja ir dainuoja. Ant 20 tonų smėlio, 180 kv. m. paplūdimyje gulintys poilsiautojai dalijasi gyvenimiškais rūpesčiais, prisiminimais, kremo nuo saulės sudėtimi ir ryto planais kepti kiaušinienę. Pagaviai ir su švelnia ironija kūrinyje skleidžiasi klimato kaitos, kūniškumo ir visuotinio nuovargio temos. Tuo tarpu žiūrovai veiksmą stebi iš viršaus.
Ši žiūrėjimo perspektyva – išskirtinė „Saulės ir jūros“ rodymo sąlyga. Iš vidaus balkonu apjuostas BLC verslo centras žiūrėjimo iš viršaus patirčiai tinka idealiai. Kaune kūrinį buvo galima žiūrėti iš keturių pastato aukštų, o verslo centro foje supiltas pliažas dvigubai didesnis nei Vilniaus taksi parke.
Kiekvienos erdvės, kurioje kūrinys skamba, charakteris ir specifiškumas suteikia „Saulei ir jūrai“ vis kitokių prasmių. Pasak kūrinio autorių, šviesiame ir šiltame biurų pastate darboholiko ariją atliekantis personažas iš tiesų gali atrodyti kaip į pliažą nusileidęs dainuoti tiesiai iš savo darbo kabineto.
Kaunas – 34-asis miestas, kuriame kūrinys skambėjo per pastaruosius ketverius metus. Lietuvos vardą garsinantis dainuojantis paplūdimys rodytas Australijoje, JAV, Čilėje, Argentinoje, Taivane, Vokietijoje, Prancūzijoje, Islandijoje ir kt.
Britų leidinys „The Guardian“ 2019-aisiais „Saulę ir jūrą“ įtraukė į geriausių metų meno įvykių ir parodų 20-uką, o didžiausia pasaulyje internetinės meno rinkos platforma ir portalas „Artsy“ autorių trijulę įrašė į įtakingiausių 2019 m. menininkų sąrašą. 2021 m. rudenį kūriniui turuojant po Jungtines Amerikos valstijas „The New York Times“ operą-performansą apibūdino kaip vieną didžiausių performanso pasiekimų per pastaruosius dešimt metų.