„Vilnius City opera“ kovą pristatys operą „Pelėjas ir Melisanda“

„Vilnius City opera“ kovo mėnesį pristatys operą „Pelėjas ir Melisandra“. Pagal žymaus belgų simbolisto Maurice‘o Maeterlincko pjesę sukurta prancūzų kompozitoriaus Claude‘o Debussy opera savyje talpina subtilią romantiką, lemties persmelktus simbolius ir žmogiškąją kasdienybę.
„Pelėjas ir Milisandra“
„Pelėjas ir Milisandra“ / D.Matvejevo nuotr.

Kaip teigia oganizatoriai, ši istorija persipina su spalvinga ir nenuspėjama, tarsi impresionistų tapyba, muzika, kuriai tvirtą pagrindą suteikia maestro Gintaro Rinkevičiaus ranka ir Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro patirtis.

Dalios Ibelhauptaitės režisuotame spektaklyje išvysime Jurgitą Adamonytę (Italija) bei Jevgenijų Ulanovą (Rusija).

Lietuvoje savąją Melisandą pristačiusi iš karto po debiuto Velso operoje ir begalės pagyrų britų spaudoje, „lietuviškoji Ingrid Bergman“ – Jurgita – abejingų nepaliko.

Taip pat ir jos partneris scenoje – J.Ulanovas, – už Golo vaidmenį apdovanotas Metų solisto titulu Sankt Peterburge, susilaukė didžiulio publikos ir profesionalų palaikymo bei susižavėjimo. Abu solistai už savo roles buvo nominuoti ir aukščiausiam Lietuvos teatriniam apdovanojimui – Auksiniam scenos kryžiui.

Šį kartą prie jų, Pelėjo rolėje prisijungs garsus baritonas Andrėjus Bondarenko (Ukraina), pirmą kartą Vilniuje viešėjęs prieš metus, „Onegino“ spektakliuose, kur jam jau teko susidurti su J.Adamonyte. Tiesa, šį kartą scenoje juos sies žymiai aistringesni ryšiai... Praėjusių metų pradžioje, įtakingas „Opera Now“ žurnalas Bondarenko įrašė į „daugiausiai žadančių ir išskirtinių jaunosios kartos talentų balsų dešimtuką“. Šiandien jis – viena ryškiausių jaunųjų operos teatro žvaigždžių, priklausanti prestižinei Askonas Holt agentūrai bei savo sąraše pasižymėjęs bene visas pagrindines baritono partijas ir operos scenas.

C.Debussy – visiems žinomas, tačiau mažai Lietuvoje pažintas menininkas. Ilgai ieškojęs istorijos savo operos idealo sumanymams įgyvendinti, jis pasirinko žymaus dramaturgo, simbolisto M.Maeterlincko pjesę ir pavertė ją legenda. Nors tarp menininkų buvo kilęs nemažas konfliktas ir M. Maeterlinckas „Pelėją ir Melisandą“ išvydo tik praėjus porai metų po kompozitoriaus mirties, rašytojas negalėjo paneigti C.Debussy talento: „Šiuo atveju aš visiškai klydau, o jis buvo tūkstantį kartų teisus.“.

Simbolistinės dramaturgijos ir impresionistinės muzikos derinys – „Pelėjas ir Melisanda“ pasakoja keistą vienos šeimos ir į ją papuolusios moters istoriją. Pasiklydusią miškuose Melisandą radęs Golo ją įsimyli ir veda, tik po pusės metų pristatydamas ją savo artimiesiems. Sutuoktiniams persikėlus į vyro namus, jaunoji ima nemažai laiko leisti su Pelėju – jaunesniu Golo broliu. Nepasitikėjimas, pavydas, meilės žaidimai ir simboliai bei nemažai mistikos, – štai iš ko susideda vienas svarbiausių XX a. operos kūrinių.

Opera bur rodoma kovo 22, 24, 26 dienomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų