1. Įsileisti į užkulisius
Įsileisti į užkulisius, rodyti kūrinio (ar parodos, kurioje rodomi darbai – autorinė ar grupinė, nesvarbu) gimimą nuo idėjos iki rezultato. Sekėjams dažnai smalsu, kaip sukuriama tai, ką galiausiai pamatome finale. Videoformatas (reels) geriausiai talpina ilgesnį procesą, bet nuotraukų serijos „nuo – iki“ irgi gali būti smagus būdas atskleisti kūrybinio proceso dinamiškumą.
2. Autentiškumas
Nepamesti savo charakterio – išlikti autentišku, raštu ir vaizdu kalbėti taip, koks(–ia) iš tikrųjų esi, kokį(–ą) tave pažįsta. Jei tavo kūrinys yra personažas, verta kurti turinį būtent iš jo perspektyvos ir formuoti savitą asmenybę.
3. Video video video
Trumpi videoreportažai veikia geriausiai, nes įtraukia, sužadina smalsumą, bet neatima daug dėmesio ir laiko; taip pat tai yra gera priemonė kurti ryšį ir didinti sekėjų bendruomenę. Kita vertus, pastaruoju metu ilgesni vaizdo įrašai taip pat atgauna susidomėjimą, tačiau jie turi būti dinamiški, gyvi, įtraukūs; iš „TikTok“ atėję titrai (kaip vizualiai papildantys akcentai) – vienas patraukliausių videoelementų.
4. Humoras
Žinoma, svarbu neforsuoti ir nesistengti pritempti juokelių, tačiau kasdienybės ironija yra bendražmogiška, todėl daugeliui suprantama, kuria jaukumo, susitapatinimo jausmą.
5. Gyvas kanalas
Norint būti geriau matomam, paskyra turi būti nuolat atnaujinama ir papildoma nauju turiniu – tam pasitarnaus kiekvienas naujas kūrinys, paroda ar projektas, kurioje dalyvauji. Sekėjui (ir socialinių tinklų algoritmui) reikia matyti, kad paskyroje yra veiksmo, ją verta sekti, norisi nepraleisti naujienų.
6. Reakcija į aktualijas
Sekti ir reaguoti tiek į lauko aktualijas – ypač – jei esi socialiai atsakingas(–a) ir aktyvus(–i), – tiek į sekėjų reakcijas. Atsižvelgiant į tai, ką jie komentuoja, kalbėdami apie tavo kūrinius, kuriais dalijasi labiausiai, galima kurti aktualesnį turinį, mažinti atskirtį tarp menininko ir žiūrovo. Jei gaunate žinučių, komentarų, svarbu į juos atsakyti, palaikyti ryšį, skatinti sekėją dalintis savo nuomone. Kuriant turinį socialiniuose tinkluose vienas esminių tikslų – tapti savu savo sekėjų bendruomenei.
7. Erdvės eksperimentams
Neretai susikurta turinio strategija nesuveikia taip, kaip tikėtasi, todėl matant prastėjančius įsitraukimo duomenis labai naudinga paieškoti kitų kampų. Galbūt daugiau istorijų pasakojimo, videoturinio, o gal – daugiau asmenybės ir mažiau pačios kūrybos? Teisingas atsakymas kaskart gali būti vis kitoks – svarbu bandyti ir testuoti, kas sekėjo įsitraukimą veikia geriausiai.
8. Nedailinti
Kurį laiką pastebima tendencija, kad išdailintas, sumaketuotas turinys vis mažiau domina ir įtraukia – socialinių tinklų vartotojams norisi kuo daugiau realybės pojūčio. Vis dėlto estetika, bendras paskyros vaizdas išlieka svarbūs, reikšminga nepamesti vizualinio nuoseklumo.
9. UGC (user generated content) – žiūrovo perspektyva
Ilgą laiką vyraujanti tendencija, kad asmeninei komunikacijai panaudotas žiūrovo kuriamas turinys (pavyzdžiui, nuotrauka prie tavo kūrinio ar reakcija į jį) dažnai veikia patikimiau, nes tai – kito sukurtas, taigi, įprastai nesurežisuotas, daugiau autentikos turintis turinys, atspindintis žiūrovo (ne paties kūrėjo) patirtį.
10. Bendradarbiavimas
Bendri turinio vienetai (collaboration) su kitu kūrėju, prekės ženklu ar organizacija. Tai leidžia „apsikeisti“ sekėjais, pasiekti naujas auditorijas, plėsti sekėjų ratą. Žinoma, bendradarbiaujantys turinio kūrėjai vertybiškai turėtų derėti, bet kartais netikėtumai gali maloniai nustebinti!