1948–1990 m. Odermattas dirbo Nidvaldeno (Šveicarija) policijoje kelių policininku, o jo fotografavimo veikla buvo tiesiogiai susijusi su darbu policijos nuovadoje. Meno istorijoje Odermattas geriausiai žinomas dėl nespalvotų nuotraukų serijos Karambolage, kurioje užfiksuotos motorinių transporto priemonių avarijos. Fotografijose nėra aukų, o sudaužytos transporto priemonės veikiau primena ekspresyvias modernistines skulptūras nei nelaimingo atsitikimo padarinius. Per keturiasdešimt serijos vystymo metų kito nuotraukose įamžinamos transporto priemonės, tad Karambolage yra ir technologijų istorijos dokumentas. Dešimtojo dešimtmečio pradžioje kruopščiai sukauptą Odermatto fotografijų archyvą atrado jo sūnus režisierius Ursas Odermattas. Suskirstęs nuotraukas serijomis, 1993 m. U. Odermattas išleido pirmą tėvo fotografijų knygą ir užsiėmė tolesne jo darbų sklaida.
Nors savamokslio Odermatto fotografijos – kasdienio, su policininko profesija susijusio kūrybiškumo pavyzdys, į fotografijos istoriją jos pateko ne dėl autoriaus biografijos, bet dėl meninės kokybės. Tarptautiniu mastu Odermatto kūryba buvo pripažinta po to, kai 2001 m. 49-osios Venecijos meno bienalės kuratorius Haraldas Szeemanas į bienalės parodą įtraukė paties sudarytą Odermatto fotografijų rinkinį.
Odermatto kūryba išlieka aktuali ir dėl joje užfiksuoto žmogaus santykio su technologijomis, pažangos idėjų ir jas pranokstančių lūkesčių. Nacionalinėje bibliotekoje, institucijoje, kur kaupiamos žinios ir įvairiausių praktikų liudijimai, Odermatto paroda primena apie nesuvaržyto žvilgsnio ir kūrybiškumo galimybę dirbant net ir aiškiai apribotas funkcijas turinčiose profesinėse srityse.
Parodos atidarymas: rugpjūčio 5 d. 18:30 val. Nacionalinės bibliotekos parodų salėje.
Paroda veiks iki rugsėjo 26 d.