Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Duris atvėrusioje Pauliaus Šliaupos parodoje – originalūs dantų šepetuku ir kaulu tapyti darbai

Kad tapyti galima ne tik teptukais, daugeliui menininkų anokia čia ir paslaptis, įrankiais neretai tampa patys įvairiausi daiktai. Tačiau Pauliaus Šliaupos dėžėje jų galima rasti ir pačių netikėčiausių, tarp jų – ir dantų šepetuką ar... Londone po tiltu rastą kaulą.
Paulius Šliaupa
Paulius Šliaupa / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Kelis tokius įrankius 26-erių dailininkas eksponavo sostinės galerijoje „Meno niša“, trečiadienio vakarą čia duris atvėrė nauja jo darbų paroda „Objektyvaus matymo mitas“.

Parodoje eksponuojami per dvejus pastaruosius metus P.Šliaupos kurti tapybos darbai, taip pat – videodarbas.

„Merkys man – labai simboliškas, upė teka pro mano kaimą Varėnos rajone, jame praleidžiu labai daug laiko tapydamas. Apskritai daugelis mano darbų susiję su ta vieta“, – 15min pasakojo P.Šliaupa.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Paulius Šliaupa
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Paulius Šliaupa

Pasakodamas apie savo tapybą menininkas prisiminė kelias su jo kūriniais susijusias istorijas. Pavyzdžiui, idėja nutapyti 1983 metų orų žemėlapį gimė dar prieš keletą metų, kai P.Šliaupa lankėsi sename Geologijos ir geografijos instituto pastate, kuriame dirbo jo tėvai. Tuomet vykusio kraustymosi metu menininkas aptiko įvairių senų žemėlapių, kurių vieną palaipsniui perteikė ant drobės.

„Tapant sujungiau savo atsiminimus, kaip leidau vaikystę pas tėvus darbe prie kompiuterio. Man ta gilesnė potekstė – labai svarbi“, – sakė P.Šliaupa.

Galbūt todėl ir pati ekspozicija pavadinta „Objektyvaus matymo mitas“. Pasak parodos autoriaus, taip jis siekė parodyti daiktų daugialypiškumą, atskleisti kelis jų sluoksnius, jų kontrastus su laiku, formomis.

„Dažniausiai visuomet yra ne viena prasmė, skirtingose šviesose mūsų sąmonė skirtingai suvokia pasaulį. Tapyba seniausiai nagrinėja santykį tarp pasyvios ir aktyvios vaizduotės, kurias stimuliuoja skirtinga šviesa. Gamtos šviesa lydi vienus išgyvenimus, lempų – kitus, pasakojant apie potyrius gamtoje, neretai pasitelkiami kultūriniai pavyzdžiai, kurių sukūrimui naudojama lempų šviesa. Viena susimaišo su kita ir nusėda atmintyje, nebelieka aiškios ribos“, – įsitikinęs P.Šliaupa.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Parodos „Objektyvaus matymo mitas“ atidarymas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Parodos „Objektyvaus matymo mitas“ atidarymas

Pasak jo, tik paėmęs teptuką į rankas iš žiūrovo tampi kūrėju – tą skleidžiamą šviesą imi stebėti, nepriimi jos kaip duotybės.

„Dažnai žmonės pastebi kokį nors reiškinį, tačiau pasakojimus apie jį apipina abstrakcijos – pavyzdžiui, kalbos apie orus. Jiems neišeina to perteikti pagal tam tikras taisykles, todėl jie tampa subjektyvūs. Atsiranda objektyvaus matymo mitas“, – pasakojo P.Šliaupa.

Menininko tapyboje – daugybė jo kaime užfiksuotų vaizdų. Paveikslą „Laikas, kurio nebuvo“ vaikinas įamžino apleistoje fermoje. Per daugelį metų apgriuvusį pastatą jau spėjo užkariauti gamta, tačiau čia, kaip sako Paulius, dar galima „pajausti ir žmogų“.

P.Šliaupą sužavėjo vaizdas, kurį sykį pamatė – kaip ant storų betoninių sienų pro langą krinta šviesa, o ant grindų mirga vėjyje kedenamų medžių šešėliai. „Tvirtas, rodos, laiko nepajudinamas pastatas sukūrė santykį su laikinumu – man šis vaizdas labai įsiminė“, – pasakojo jis.

Dar vienas įdomesnių darbų – paveikslas, pavadintas „Om“. Jame P.Šliaupa nutapė netoliese savo kaimo rasto nebaigto statyti pastato kolonas, kurios, metaforiškai kalbant, kone įsiremia į žiemišką dangų.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Parodos „Objektyvaus matymo mitas“ atidarymas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Parodos „Objektyvaus matymo mitas“ atidarymas

„Žiūrėdamas į dangų ėmiau tapyti tą ratą, jis atrodė labai didingai. Apskritai, budizme vienu rankos mostu nupiešti ratą – didelė vertybė. Aš tą ratą piešiau daugybę kartų, tai tam tikra prasme toks lyg stimuliavimas išėjo, meditacijos procesas“, – sakė P.Šliaupa.

Menininkas savo parodoje naudoja ir senus, jo tėvų ir senelių laikų tapetus. Įkomponuoti galerijos erdvėse jie randa santykį su kitais jo darbais. „Daiktai pateikia skirtingas istorijas. Žiūrėdamas į senus tapetus pagalvoju, kaip mano giminaičiai gyveno, kokie jie buvo, ką mėgo, kodėl jie buvo būtent tokie ir ne kitokie? Galiu savo darbuose priauginti tam tikrą laikmetį. Šiuo atveju tapetai tėra istorijos dalis, laiko, kuris jau praėjo, tačiau liko jo nuojauta“, – mintimis dalijosi P.Šliaupa.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Parodos „Objektyvaus matymo mitas“ atidarymas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Parodos „Objektyvaus matymo mitas“ atidarymas

Iki kovo 4 dienos veiksiančioje parodoje eksponuojami ir keturi dailininko darbo įrankiai, tarp jų – dantų šepetukas, du – pailgas ir suraitytas – pagaliukai bei po tiltu Londone rastas kaulas.

„Prieš porą metų keliaudamas su parodomis Londone po tiltu aptikau keistų dalykų. Akį patraukė ir didelis, jau parudavęs kaulas. Jų buvo ir daugiau, tačiau šis tiesiog prilipo prie rankos, tad nusprendžiau jį pasilikti. Man patinka, kad galiu jausti daikto tikrumą, žinoti, kad jis tikras pats iš savęs, o ne dirbtinai padarytas“, – kalbėjo P.Šliaupa.

TAIP PAT SKAITYKITE: Užsienyje pamėgtas menininkas Paulius Šliaupa pristato parodą „Objektyvaus matymo mitas“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai