1000 kv. metrų užimančią konstrukciją architektai „Bjarke Ingels Group“ it tiltą įkurdino virš 60 metrų pločio Randselvos upės. Galerijoje yra trys ekspozicijų salės – iš pietinės upės pusės atvykusieji išvysta dramatišką „Closed Gallery“ vaizdą, ribos tarp sienų ir lubų išnyksta „Twist Gallery“, o kvapą atimančią panoramą pro didžiulius langus pamatai užėjęs iš šiaurinės „Panorama Gallery“ pusės.
Žurnalistus pasitikusi komplekso direktorė Birgitte Espeland teigė: „Jeigu būtumėte atvykę prieš 30 metų, būtumėte pamatę plyną lauką. Suvokiant, kuo „Kistefos“ tapo šiandien, tai sunku įsivaizduoti.“
„Mes visi žinome, kas nutiko 2020 metais... Todėl daug svečių iš viso pasaulio, kurių tikėjomės, negalėjo atvykti. Paradoksalu, bet per pastaruosius dvejus metus „Kistefos“ tapo lankomiausiu muziejumi Norvegijoje, mat iki tol šis parkas buvo žinomas tik vietiniams gyventojams.“
Skulptūrų parkas: belaukiant P.Huygheso
Greitu metu vienoje iš parko salų bus pastatyta garsaus prancūzų menininko Pierre‘o Huygheso skulptūra. „Tai bus didžiausia jo instaliacija iki šiol bei ambicingiausias kūrinys visame parke“, – sakė B.Espeland.
Menininkas išsirinko sudėtingiausiai pasiekiamą salą parke. Keletą kartų per metus ją apsemia tirpstantis ledas ir rudens lietūs: „Prieš pradėdamas projektą P.Huyghesas išstudijavo salą iš biologinės perspektyvos – vabalus, augalus ir net žmogaus paliktas šiukšles. Jo komanda, pasitelkusi dronus, nuskenavo visą salos struktūrą. Šios medžiagos pagrindu P.Huyghesas sukūrė simuliaciją, kuri bus čia rodoma.“
P.Huygheso darbas bus 50-oji skulptūra parke: „Nuo 2009 metų visi darbai yra autentiški bei pritaikyti prie gamtovaizdžio. Mes kviečiame menininkus iš viso pasaulio patirti erdvės kontekstą ir sukurti kažką unikalaus.“
Vėliau žiniasklaidos dėmesį patraukė kuratorės Kate Smith ekskursija po svarbiausias parko skulptūras. Savo pasakojimą ji pradėjo nuo amerikiečių menininkės Carol Bove 2021-aisiais sukurto darbo „Pasanasap“: „Ji dirba su rastais objektais – surūdijęs elementas yra sudužusi laivo nuolauža, viena jos pusė yra nudažyta.“
„Kistefos“ turi ir Ukrainoje gimusio, Rusijoje gyvenusio bei į JAV persikrausčiusio skulptoriaus Iljos Kabakovo darbą „The Ball“ (liet. „Kamuolys“), įkvėptą Sizifo mito. Anot K.Smith, šis jo darbas tampa vis aktualesnis, mat kamuolys, kurį bandoma įstumti į į kalną, vis rieda ir rieda žemyn.
Parkas įsigijo ir vis pasaulyje populiarėjančios japonų menininkės Yayoi Kusamos kūrinį „Shine of Life“ (liet. „Gyvenimo šviesa“). „Dabar matote didžiulį, spalvotą ir keistą aštuonkojį, simbolizuojantį kosmoso ir amžinybės paieškas“, – skulptūrą apibūdino kuratorė. Šiuo metu Y.Kusama grįžo į Japoniją, kur gyvena psichiatrijos ligoninėje tam, kad profesionalai padėtų palaikyti jos sveikatą, tačiau ji kasdien darbuojasi savo studijoje.
„The Twist“: menas tualetuose
Kuratorė Kate Smith pakvietė žiniasklaidos atstovus į ekskursiją, kurioje parodė skulptūrų parko bei galerijos ekspozicijas. Pastarojoje ryškiausiai lankytojams gali įsiminti žaisminga Tony Ourslerio instaliacija „The Twist“ tualete.
„Pastato savininkas Christenas Sveaasas norėjo įrengti įspūdingiausią tualetą pasaulyje, todėl jis pastūmėjo T.Ourslerį sukurti šiuos video tam, kad čia užėję lankytojai pasijustų nustebę. Be abejo, instaliacijos yra vojeristiškos, todėl ir smagios“, – paaiškino kuratorė ir pridūrė, kad apsilankymas galerijoje dėl šio kūrinio tampa įsimintinesnis.
Pačioje galerijoje šiuo metu eksponuojama lenkų kilmės amerikietės Paulinos Olowskos paroda „Her Hauntology“ (liet. „Jos hauntologija“) . Pasak K.Smith, šia paroda menininkė ne tik atkuria neįvertintų moterų menininkių istorijas, bet ir iš naujo interpretuoja ikonišką Rytų Europos ir Amerikos vaizdiniją.
„Jos požiūriu, nebeįmanoma sukurti nieko naujo, nes kiekvienas yra paveiktas istorinių, kultūrinių, vizualinių kontekstų“, – pasakojo kuratorė.
„Vienas P.Olowskos tapybos darbų inspiruotas šokėjos Gypsy Rose Lee (pagal jos atsiminimus taip pat sukurta opera „Gypsy“). Praėjusiame amžiuje burleska nebuvo toji saviraiškos forma, labiausiai tinkama mielai jaunai damai, todėl P.Olowska savo paveiksle nutapo ją rašančią. Rašančią savo pačios gyvenimo istoriją, kuri priklauso tik jai pačiai.“
P.Olowskos kūrybai itin svarbus performatyvumas, todėl kitoje „The Twist“ pusėje eksponuojamos jos videoinstaliacijos, referuojančios į slavų mitologiją.