Tai – viena retų progų galerinėje erdvėje susipažinti su filmavimo aikštelių fotografija Lietuvoje. J.Kazlausko nuotraukos žiūrovams leidžia pažvelgti į 1987 m. pristatyto V.Žalakevičiaus filmo, pasakojančio apie iš koncentracijos stovyklos pabėgusius kalinius, užkulisius. Filmas buvo sukurtas pagal V.Žalakevičiaus scenarijų, kuris dar septintojo dešimtmečio pabaigoje buvo atmestas kaip ideologiškai ir estetiškai netinkamas.
Kaip parodos pristatymo tekste rašo kino istorikė Lina Kaminskaitė-Jančorienė, šioje J.Kazlauzko fotografijų serijoje filmo kūrimo procesas fiksuojamas teikiant dėmesį ne tik dokumentiniam, bet ir estetiniam lygmeniui, kuriame lengvai atpažįstamas fotografo autorinis dėmesys erdvei. Fotomenininkas, kino operatorius, o kartu ir aistringas keliautojas J.Kazlauskas, savo kūryboje fiksavęs žmogų ir jo pasaulį, žvilgsnį visad kreipė į tolius – į erdvę ir horizontą.
Parodą pristatęs Lietuvos fotomenininkų sąjungos pirmininkas Gintaras Česonis teigė, jog ši paroda yra puikus liudijimas, kad Lietuvoje yra daug archyvų, kuriuose esanti medžiaga – neišsemiama, todėl ypač džiugu, kai prie menininkų darbų išsaugojimo prisideda jų šeimos.
Kino istorikė L.Kaminskaitė-Jančorienė dėkojo už galimybę pasigilinti į fotografijos ir kino istorijoje neaktualizuotą kultūros profesiją Lietuvoje: „Norėtųsi padėkoti archyvų saugotojoms. Turime keletą dokumentų kino muziejuose, bet didžioji dalis kino vaizdų yra būtent asmeniniuose archyvuose, nes sovietmečiu, deja, didžioji dauguma fotografijų iš kino aikštelių centralizuotai keliavo į Maskvą. Labai gaila, kad dalis jų neišliko. Šiandien mes turime unikalią galimybę pamatyti autorinį darbą, ne tik profesinės meistrystės liudijimą, bet ir autorinį braižą liudijančias fotografijas.“
L.Kaminskaitė-Jančorienė pridūrė, jog kaip kinas negalėjo egzistuoti be fotografijos, taip šiandien fotografija pagyvina kino istorijos pasakojimą, kuris dažniausiai yra nusėdęs tik atsiminimuose ir archyvuose.
Paroda „Savaitgalis pragare“ Vilniaus prospekto galerijoje veiks iki birželio 24 d.