Klaipėdos krašto prijungimo šimtmečio atminimas – pašto ženkle

Penktadienį, vasario 10 d., Lietuvos paštas išleidžia menininkės Irmos Balakauskaitės kurtą pašto ženklą „Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 100-metis“. Pašto ženklo nominalas – 1,20 Eur, tiražas – 40 tūkst. vnt. Antspaudavimas pirmos dienos datos spaudu išleidimo dieną vyks Klaipėdos pašte, adresu H. Manto g. 7.
Pašto ženklas Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 100-mečiui paminėti
Pašto ženklas Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 100-mečiui paminėti / Lietuvos pašto nuotr.

Klaipėdos kraštu yra vadinama šiaurinė Mažosios Lietuvos dalis palei Nemuno žemupį ir Baltijos jūrą.

Jį sudaro dabartiniai Klaipėdos ir Neringos miestai, o taip pat dalis Klaipėdos, Šilutės, Tauragės, Jurbarko, Kretingos rajonų ir Pagėgių savivaldybių teritorijų.

Istoriškai Klaipėdos kraštas nuo pat XIII a. iki XX a. pradžios buvo valdomas vokiečių – pradžioje Kalavijuočių ordino, vėliau Prūsijos karalystės ir galiausiai suvienytos Vokietijos imperijos. Tačiau
pasibaigus Vokietijos pralaimėtam Pirmajam pasauliniam karui, kraštas buvo laikinai atiduotas administruoti Prancūzijai, kurios kariuomenė čia buvo 1920-1923 m.

1923 m. sausį įvyksta Klaipėdos krašto sukilimas – prijungimo prie Lietuvos karinė akcija, po kurios šis regionas tapo Lietuvos dalimi.

Skaičiuojama, kad per šį sukilimą žuvo 12 savanorių iš Didžiosios
Lietuvos, 2 prancūzų kariai ir 1 vokiečių policininkas.

2023 metus Seimas, atsižvelgdamas į Klaipėdos sukilimo šimtmetį, paskelbė Klaipėdos krašto metais.

Šią sukaktį planuojama pažymėti įvairiomis veiklomis ir projektais, kurie iliustruotų didžiulę šio istorinio įvykio reikšmę Lietuvos raidai.

Per metus AB Lietuvos paštas išleidžia 20–25 pašto ženklus. Lietuvos paštas turi plačiausią ir tankiausią pašto paslaugų teikimo vietų tinklą šalyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis