„Manau, kad tai taps puikiu traukos objektu Vilniuje“, – krioklio papėdėje vykusiame piknike sakė kūrinio autorius architektas Ignas Lukauskas. Transformuodamas pastatą jis siekė ne tik sukurti gražų atvaizdą, bet ir šiai vietai suteikti naują reikšmę miestiečių sąmonėje.
Vos išgirdęs siūlymą sukurti ką nors ant Seimo garažų, I.Lukauskas iškart turėjo idėją – čia turi būti krioklys. Visos kitos vėliau svarstytos mintys šiai neprilygo. Upės link besileidžiančios pastato terasos taip tiesiogiai primena šį gamtos reiškinį, kad I.Lukauskas netgi svarstė, ar krioklys nebuvo slapta statinį projektavusio architekto idėja, kurią jis pats tiesiog pratęsė.
Tačiau įgyvendinti menininko idėją – pastatą paversti Kriokliu – yra iššūkis festivalio organizatoriams.
„Kiekvienais metais festivalyje „Vilnius Street Art“ turime techniškai sudėtingų projektų. Tačiau Krioklys – iki šiol didžiausias, sudėtingiausias ir brangiausias kūrinys. Labai džiaugiuosi, kad juo patikėjo ir festivalio mecenatai –lietuviška atostogų skrydžių kompanija „Small Planet Airlines“, ir jų dėka galime dovanoti šį nuostabų kūrinį miestui“, – sakė festivalio vadovė Ūla Ambrasaitė.
„Jau antrus metus iš eilės kartu su festivaliu „Vilnius Street Art“ pavyksta įgyvendinti išties įspūdingas ir miesto veidą keičiančias idėjas. Krioklio iki šiol nebuvo ne tik Vilniuje, bet turbūt ir visoje Lietuvoje, tad pagalvojome – o kodėl gi ne? Tikimės, kad krioklio šniokštimas atgaivins kiek prigesusį gyvenimą šioje Neries pakrantės pusėje ir taps nauju traukos centru miesto gyventojams ir svečiams“, – kalbėjo „Small Planet Airlines“ direktorius Kristijonas Kaikaris.
Seimo kanclerės pavaduotojas Antanas Dimaitis pasakojo, kad parlamento administracijai siūlymas paversti garažus kriokliu buvo netikėtas, tačiau galiausiai jam parašu pritarė ir Seimo pirmininkė. „Visa vadovybė iškart sutiko, kai tik pamatė vizualizacijas. Tai bus įspūdingas dalykas“, – sakė A.Dimaitis.
Šiuo metu Seimo kanceliarija svarsto galimybę apšviesti Krioklį, kad jis būtų matomas naktį. Kūrinys kol kas nebaigtas, tačiau visu grožiu turėtų atsiverti netrukus.
Krioklys ant tinko perkeliamas pasinaudojant gatvės menininkų seniai naudojama technika – plakato klijavimu. Ja festivalio „Vilnius Street Art“ metu iki šiol nebuvo atliktas nė vienas kūrinys, tačiau pirmojo užmojo mastas yra didžiulis – fototapetas užims beveik 2000 kv. metrų. Sukompiliuoti tokio dydžio realistinį Krioklio paveikslą –iššūkis ne vien architektui, bet ir spaustuvės „Print In“ komandai, atlikusiai daugybę klijavimo bandymų ir tobulinusiai šią techniką.
Gatvės menas gali neatpažįstamai pakeisti aplinką, bet jis pats neišvengiamai yra laikinas,– Ū.Ambrasaitė.
Nors popierius atrodo trapi ir neilgaamžė medžiaga, nei menininkas I.Lukauskas, nei festivalio organizatoriai nesijaudina dėl galimo vandalizmo arba kūrinio sunykimo dėl saulės ir lietaus poveikio.
„Gatvės menas gali neatpažįstamai pakeisti aplinką, bet jis pats neišvengiamai yra laikinas. Įvairios kūrybinės intervencijos gyvena savo gyvenimą – miestas jas priima arba atmeta. Bandymai gatvės meną „sumuziejinti“ prieštarauja jo prigimčiai, – sako festivalio „Vilnius Street Art“ vadovė Ū.Ambrasaitė.
Pasak jos, popieriui palaipsniui keičiantis praeiviai galės stebėti natūralų Krioklio gyvenimą mieste.
Festivalis „Vilnius Street Art“ šiemet siekia įtraukti žmones aktyviai bendrauti su kūriniais. Pavyzdžiui, nuo 23 val. iki 1 val. nakties važinėjantis po Vilnių eismo švieslentėse galima perskaityti Žygimanto Kudirkos sukurtus haiku vairuotojams, o Gedimino prospekte keletą akimirkų per dieną įmanoma pagauti išnykstantį Liudo Parulskio sukurtą troleibusą.
Festivalyje bus ir tradicinių gatvės meno darbų, kurie ant Vilniaus sienų atsiras rugsėjo pradžioje – juos kurs lietuvis menininkas Asylum bei svečiai iš Lenkijos Seikon ir Krik Kong.