Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Menas be stogo“ grįžo: Vilnius tapo didžiule meno galerija po atviru dangumi

Trečiadienį Vilniuje startavo projektas „Menas be stogo“ – šimtas meno kūrinių tris savaites džiugins sostinės gyventojų ir miesto svečių akis. Lauko reklamos stenduose eksponuojami pačių menininkų pasiūlyti darbai, o virtualioje galerijoje pateikiami apie 300 menininkų kūrinių, rašoma savivaldybės pranešime žiniasklaidai.
Medos Norbutaitės kūrinys
Medos Norbutaitės kūrinys / Kastyčio Mačiūno nuotr.

Projektas „Menas be stogo“ gimė prieš metus, po pirmojo karantino, siekiant padėti dėl pandemijos nukentėjusiems menininkams. Ši Vilniaus miesto savivaldybės ir lauko reklamos kompanijos „JCDecaux Lietuva“ iniciatyva sulaukė rekordinio kūrėjų susidomėjimo bei miestiečių įsitraukimo, kurie leidosi į meno paieškas netikėtose miesto vietose. Kaip ir pernai, visus projekte pristatomus meno kūrinius galima įsigyti tiesiai iš menininkų arba jiems atstovaujančių galerijų – virtualioje galerijoje nurodytos jų kainos, svyruojančios nuo kelių dešimčių iki 10 tūkst. eurų.

„Šiemet vėl sulaukėme didžiulio menininkų susidomėjimo šiuo projektu, nors galerijos jau veikia – vadinasi, „Menas be stogo“ reikalingas ne tik pandeminėje realybėje. Miestui reikia meno, o menininkams reikia miesto, todėl projektas gyvuos ir toliau. Kviečiu miestiečius vasaros metu pasimėgauti menu Vilniaus gatvėse“, – sakė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Svetainėje patalpintas Vilniaus centro žemėlapis, leidžiantis lengvai rasti visą šimtą projekto partnerių, lauko reklamos bendrovės „JCDecaux Lietuva“, stendų su meno kūriniais. Tikimasi, kad vilniečiai iki rugpjūčio 1 d. spės pamatyti visus dominančius darbus.

Vienas iš projekto „Menas be stogo“ komandos narių, dalyvavusių atrenkant meno kūrinius, menotyrininkas Virginijus Kinčinaitis teigia, kad šiemet menininkai pateikė daug konkurencingų kūrinių. „Projekte pamatysime ir naujų pavardžių, ir jau visiems gerai žinomų kūrėjų. Įdomu bus pamatyti, kaip kūriniai įsilies į miesto aplinką ir kokias naujas prasmes bei kontekstus jiems padiktuos urbanistinis peizažas“, – pasakojo V.Kinčinaitis.

„Meno kūriniai dažnai gimsta inspiruoti viešosios erdvės ir joje vykstančių patirčių, o vėliau jie uždaromi į galerijas. Todėl šis projektas suteikia kūrėjams daugiau galimybių būti pamatytiems ir išgirstiems, nes „Menas be stogo“ tampa galerija, kuri neturi sienų ir veikia visą parą. Tikiuosi, kad ir šiemet dalis kūrinių ras naujus namus ir šeimininkus“, – teigė lauko reklamos kompanijos „JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova.

Kastyčio Mačiūno nuotr./Andriaus Zakarausko kūrinys
Kastyčio Mačiūno nuotr./Andriaus Zakarausko kūrinys

Dalyvavimas projekte „Menas be stogo“ nemokamas, visus kūrinių spaudos ir eksponavimo kaštus padengė projekto organizatoriai – Vilniaus miesto savivaldybė, lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“ ir prekybos tinklas IKI.

Su meno kūriniais Vilniaus centre susipažinti bus galima iki rugpjūčio 1 d., tačiau virtuali galerija veiks ir vėliau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?