Parodoje, kurioje pristatoma daugiau nei 100 menininko darbų, sukurtų 1978–2015 m., žiūrovai pirmą kartą galės susipažinti ne tik su Š.Saukos tapyba ant drobės, bet ir su jo ištapytais stikliniais objektais.
Dailininko dukra, menotyros mokslų daktarė ir šios parodos kuratorė Monika Saukaitė Š.Saukos kūrybą siūlo suprasti kaip vientisą ir organišką pasaulį, kuriame galioja savitos taisyklės – būtent todėl parodoje nepasakojama apie menininko asmeninį gyvenimą, atsisakoma tradicinio parodos skaidymo į kūrybinio kelio etapus ir lūžius.
Parodos kuratorė Monika Saukaitė Š.Saukos kūrybą siūlo suprasti kaip vientisą ir organišką pasaulį, kuriame galioja savitos taisyklės.
Apie tėčio kūrybą disertaciją apsigynusi kuratorė taip pat pabrėžia, jog norėjo polemizuoti su įsigalėjusia nuostata, jog Š.Sauka kiekviename paveiksle kalba apie save. Tad nors Saukos veidas prilimpa „Kristui, kankiniui, skeletui, kūnui iš dešros ir galvai be kūno“, jo veidas čia yra lyg ritualinė kaukė, o pats dailininkas tampa aktoriumi.
Tad apie ką, jei ne apie save, pasakoja autorius?
Spaudos konferencijos metu nedaugžodžiaujantis Š.Sauka sakė, jog tapo tai, ko nemėgsta, ir tai, ką mėgsta. Jis teigia ir pats prisidėjęs prie parodos inicijavimo, norėdamas, cituojant autorių, „parodyti, kad esi, ir pažiūrėti, kas esi“.
Š.Saukos kūrybą nuolat bandoma įsprausti į vieną ar kitą stilistiką, kryptį, terminą, o jo kūrinių motyvai gliaudomi, tikintis rasti raktą į kūrybos paslaptį.
Nors pats menininkas nėra linkęs priskirti savo paveikslų vienai ar kitai krypčiai bei kalbėti apie kūrinių tematiką, paklaustas apie religinių motyvų gausą savo kūryboje bei asmeninį santykį su tikėjimu, Š.Sauka teigia, jog tai, ar yra tikintis, priklauso nuo to, kuria koja tądien išlipa iš lovos. Tačiau neneigia, jog su religija „pasignaibyt“ jam įdomu.
Š.Sauka yra vienas garsiausių Lietuvos menininkų. Uždavus klausimą, kodėl, jo manymu, pripažinimo susilaukė ne tik tėvynėje, bet ir už jos ribų, Š.Sauka sako, jog tai – komercinė paslaptis. M.Saukaitės nuomone, tam įtakos turėjo jau pačioje kūrybinio kelio pradžioje pasireiškęs dailininko siekis kurti kitaip. O „kitaip“, kaip žinia, dažnai ir yra sėkmės garantas.
Paroda veiks nuo sausio 15 d. iki kovo 6 d. Nacionalinėje dailės galerijoje.