Nors ankstesni paveikslo savininkai žiūrovams rodydavo tik natiurmortą, Naujajame Hampšyre esantis „Currier“ meno muziejus atvertė kitą paveikslo pusę, kurioje pavaizduotas su pirmąją puse iš pirmo žvilgsnio nesusijęs peizažas. Specialiai šiai ekspozicijai sukurtas stiklinis stovas, į kurį įdėtą paveikslą lankytojai gali apžiūrėti iš abiejų pusių.
„Šis paveikslas anksčiau niekada nebuvo eksponuotas taip, kad galėtum matyti jo priekinę ir užpakalinę pusę vienu metu“, – sakė ekspozicijos kuratorius Kurtas Sundstromas.
M.Pechsteino paveikslo peizažas buvo nutapytas 1912 metais, kai menininkas keliavo į Lietuvą ieškoti civilizacijos nepaliestų vietų.
Nors taupūs menininkai neretai piešdavo ant abiejų drobės pusių – galbūt apversdami drobę iš karto, kai suprasdavo, kad sekasi ne labai gerai – atvejai, kai menininkai tyčia tapo dviejų pusių paveikslus, yra labai reti, paaiškino K.Sundstromas. Harvardo meno muziejuje esančiame Foggo muziejuje yra du dvipusiai Pablo Picaso paveikslai, o M.Pechsteinas, nutapė maždaug 20 tokių darbų, sakė jis.
M.Pechsteino paveikslo peizažas buvo nutapytas 1912 metais, kai menininkas keliavo į Lietuvą ieškoti civilizacijos nepaliestų vietų. Natiurmortas, kuriame įamžinta paties menininko žmona, vaza su vaisiais, fajanso plytelė ir gyvatė, buvo nutapytas metais vėliau. Remdamiesi M.Pechsteino memuarais ir atidžiai išanalizavę su šiuo susijusius darbus, ekspertai mano, kad šiame peizaže yra vaizduojami „Edeno sodai“, o natiurmorte – „Ievos gundymas“.
Nors didelė dalis natiurmorto nutapyta pulsuojančiais mėlynais atspalviais, vienas nedidelis lopinėlis dešinėje nutapytas šiltais žaliais dažais, kurie susisieja su peizažu kitoje paveikslo pusėje.
Siekiant parodyti šį paveikslą bendrame kultūriniame kontekste, parodoje taip pat eksponuojami S.Pechsteino pirmtakų ir amžininkų darbai. Platūs M.Pechsteino potėpiai natiurmorte primena Paulą Cezanne'ą, paviršių kontūrai – P.Picasso, o moters figūra panaši į tas, kurias galima išvysti Paulio Gaugino darbuose, sakė parodos kuratorius.