2023 05 01

Seksualumas sovietmečiu: aktų propaganda, pikantiškos „laukinių“ nuotraukos ir vulgariosios pogrindžio „grožybės“

Sovietmečiu seksualumo kultūra bei jos samprata buvo visiškai infantili. Ar galėjo būti kitaip, jei Sovietų Sąjungoje ne tik kad nebuvo jokios seksualinio švietimo politikos, tačiau ir naujajam tarybiniam žmogui turėjo labiau rūpėti tokie komunistiniai idealai kaip kolektyvinė moralė, penkmečio planai ir pasaulinė taika, o ne su gyvuliškumu ir nešvara siejamas seksualumas.
Sovietiniai žurnalų viršeliai
Sovietiniai žurnalų viršeliai / 15min nuotr.

Pastaraisiais metais vis didesnio dėmesio sulaukia įvairios studijos, skirtos sovietmečio istorijai, to laikotarpio visuomenės gyvenimui bei kasdienybei. Viena tokių – neseniai pasirodžiusi istorikų Valdemaro Klumbio ir Tomo Vaisetos monografija „Mažasis o: seksualumo kultūra sovietų Lietuvoje“.

Remdamiesi to meto spauda, įvairių žmonių dienoraščiais bei atsiminimais, archyvais ir interviu, autoriai atskleidžia spalvingą ir nevienareikšmę seksualumo sampratą to meto viešajame bei kasdieniame gyvenime.

Plačiai paplitęs posakis, kad sovietmečiu sekso nebuvo, iš dalies atitiko viešąją nuomonę apie seksualumo kultūrą bei įvairias jos raiškas to meto visuomenėje. Tačiau ėmę gilintis į šią temą, knygos autoriai atrado spalvingą ir labai dinamišką paveikslą.

Tuometinėje spaudoje buvo publikuojami seksualizuoti moterų atvaizdai, populiarėjo meninių aktų fotografijos, jaunimo madoje atsirado vis daugiau apnuoginto kūno.

Vėlyvuoju sovietmečiu iš Japonijos šalį pasiekus vaizdo grotuvams, žmonės grupelėmis rinkdavosi žiūrėti pornografinių filmų, didžiuliais tiražais buvo leidžiamos santuokiniam, o kartu ir seksualiniam gyvenimui skirtos knygos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis