Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Trijų Lietuvos menininkių paroda „Tarpsmas“ Clermont-Ferrand, Prancūzijoje

Parodos atidarymas rugsėjo 20 d. Chapelle de l'Oratoire (laikrodžio koplyčioje), 14 Rue de l'Oratoire, Clermont-Ferrand, Prancūzija, rašoma „Meno parkas" pranešime spaudai.
Patricija Gilytė. Stop kadras is videodarbo DANUBE WOODLAND RAFT. 2019
Patricija Gilytė. Stop kadras is videodarbo DANUBE WOODLAND RAFT. 2019 / Patricijos Gilytės nuotr.

Galerija „Meno parkas“ „Lietuvos sezonas Prancūzijoje 2024“ proga pristato trijų Lietuvos menininkių Aistės Ambrazevičiūtės, Patricijos Gilytės ir Simonos Žemaitytės videoinstaliacijų parodą „Tarpsmas“. Projekto partnerė VIDEOFORMES (FR) pakvietė bendradarbiauti unikalioje ir kultūriškai svarbioje Clermont-Ferrand‘o erdvėje – Chapelle de l'Oratoire (Laikrodžio koplyčioje), kuri jau nuo 1992-jų yra žinoma ir naudojama kaip tarpdisciplininė kūrybos laboratorija, skaitmeninio ir eksperimentinio meno pristatymo ir populiarinimo vieta.

Parodoje tiriamos tapimo, pokyčio būsenos – menininkės gilinasi į gamtos ir žmonijos santykio temas, ypač ten, kur trinasi ribos tarp skaitmeninio ir realaus, gyvo ir nebe (ar „vis dar ne“). Pati istorinė koplyčios erdvė, atsiverdama šiuolaikinio meno formoms, antrina temai bei leidžia kūrinių prasmėms mutuoti ir skleistis.

Aistės Ambrazevičiūtės kūrybinių tyrinėjimų laukas – eksperimentinė architektūra. Vizuali jos išraiška tikras menininkės dėmesingumo gamtai atspindys – besivystantys, tarsi gyvi organizmai tampa tobula iliuzija įtraukiančia žiūrovus į begalinį alternatyvų mikropasaulį. Patricijos Gilytės videoperformansuose ir instaliacijose pasitelkiant eglės medžio simboliką kritikuojamas vartotojiškumas, stebimi ekologinės katastrofos ženklai, kartu niekad nepaleidžiant žmogaus ir medžio, kultūros ir gamtos sąsajų.

Tuo tarpu Simonos Žemaitytės tiriamas gyvybės ir mirties laukas. Projekte pristatoma dalis menininkės doktorantūros darbo „Mirtis, mirimas ir vaizduotė“ – videofilmas „Natiurmortas“. Futuristiškame, netolimoje ateityje besivystančiame siužete beveik pavyksta įgyvendinti per amžius išsvajotą nemirtingumo projektą.

Šiuolaikinį feministinį diskursą atspindinčiuose kūriniuose su rūpesčiu žvelgiama į pasaulį. Autorių tyrinėjama skaitmeninio ir realaus pasaulių sankirta yra ypač aktuali sparčios technologinės pažangos eroje: atrandamas santykis su skaitmenine erdve ir dirbtiniu intelektu, žiūrovai skatinami permąstyti savo tikrovės suvokimą ir technologijų vaidmenį.

Galimybė menininkams parodyti savo kūrinius VIDEOFORMES kontekste yra reikšminga dėl jos ilgamečių videomeno populiarinimo tradicijų ir išvystytos auditorijos. 1984-aisiais įkurta organizacija yra pristačiusi tokius autorius kaip Nam June Paik, Bill Viola, John Sanborn, Regina Hübner, Gary Hill. O 2024-aisias Lietuvos sezono Prancūzijoje metu Auvergne Rhône-Alpes regiono gyventojai turės galimybę susipažinti su kitoje kultūrinėje terpėje subrendusia menine kalba, atliepiančia sezono temą – „Kitas tas pats“, empatiją ir žmogiškumą budinančia lietuvių autorių Aistės Ambrazevičiūtės, Patricijos Gilytės ir Simonos Žemaitytės kūryba.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau