Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Prancūzų komiko Jacques‘o Tati retrospektyva stebina kosminiu išradingumu

Penktadienį, sausio 20 d., Vilniuje prasidėjęs prancūzų kino festivalis „Žiemos ekranai“ pristato Jacques‘o Tati retrospektyvą, kurioje žiūrovai pamatys visus šio išradingo režisieriaus filmus.
Jacques’as Tati
Jacques’as Tati / Žiemos ekranų nuotr.

Vienas žymiausių ir galbūt didžiausio pripažinimo užsienyje sulaukęs prancūzų komikas Jacques‘as Tati per keturiasdešimties metų karjerą kine sukūrė 6 pilnametražius ir 3 trumpametražius filmus. Nors ir nedidelis, šis palikimas neįkainojamas. Su juo išaugo ne viena kino mylėtojų ir kūrėjų karta.

Savaitgalį Vilniuje viešėjęs Pierre'as Etaixas pasakojo, kad J.Tati realiame gyvenime buvo labai juokingas žmogus, bet filmavimo aikštelėje niekad nesišypsodavo. Režisierius buvo nepaprastai preciziškas – veiksmas vienu metu vyksta keliose kadro vietose, todėl žiūrovas vos spėja viską sužiūrėti. J.Tati nuolat tobulindavo savo filmus – kas dešimt metų juos permontuodavo, norėjo pasivyti modernius laikus. Šiandien Tati kinas nesensta ir vis dar stebina kosminiu išradingumu.

Jacques‘as Tatischeffas gimė 1907 m. netoli Paryžiaus. Nuo pat vaikystės jis buvo apsuptas iškilių, aristokratiško kraujo asmenybių. Jacques‘as nebuvo pažangus mokykloje, bet jam visada sekėsi sportas, ypač tenisas ir jojimas. Būtent jojimo klube atsiskleidė jo komiko talentas, kurį jaunuolis netrukus pritaikė miuzikluose, pasirodydamas komiškuose skečuose „Sporto parodijos“. 1949 m. jis debiutavo kine su komedija „Šventės diena“, kurioje kaimo laiškanešys Fransua, įkvėptas amerikiečių kolegų darbo, dviračiu išdarinėja netikėčiausius triukus.

Tati pakviečia mus pasinerti į labai kruopščiai sukurtą pasaulį. Nors iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad čia karaliauja chaosas, iš tiesų viskas iki menkiausios detalės apgalvota. Didelį dėmesį Tati skyrė garsui – tiksliai žinojo, kaip turi skambėti kiekviena filmo detalė, praleisdavo valandų valandas įrašinėdamas plyštančių kelnių garsą. Tati filmuose vyrauja amžina nostalgija tikriems dalykams, kurie suteikia žmogui dvasinį peną. Režisierius kritikuoja vakarų pasaulį dėl materializmo manijos, jis parodo, kad žmogus tampa vis nereikšmingesniu sraigteliu, naujosioms technologijoms užkariaujant pasaulį.

Tati pats vaidina savo filmų pagrindinį veikėją. Jis sukūrė ir žymųjį poną Julo, pirmąkart pasirodžiusį juostoje „Pono Julo atostogos“. Šis ilgšis su varpelio formos apsiaustu, pypke lūpų kamputyje, sumaigyta skrybėle ir skėčiu buvo iškart pamiltas žiūrovų.

Jacques’o Tati retrospektyvą galite išvysti Vilniuje kino teatre „Pasaka“ iki 27 d., o „Skalvijos“ kino centre nuo sausio 23 iki sausio 29 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos