02 21

Kaip oro uostuose lėktuvai apsaugomi nuo ledo

Moderniausia orlaivių nuledinimo mašina Lietuvoje
Moderniausia orlaivių nuledinimo mašina Lietuvoje / Litcargus nuot.
Temos: 1 15min Lengvai

Kai lauke šalta,

lėktuvai prieš skrydį turi būti nuvalyti

nuo ledo ir sniego.

Tai vadinama nuledinimu.

Ši procedūra svarbi,

nes ledo sluoksnis

gali trukdyti lėktuvui saugiai skristi


Kaip tikrinama,

ar lėktuvui reikia nuledinimo?


Žiemą oro uostuose specialistai

kruopščiai apžiūri lėktuvus.

Jie tikrina,

ar ant lėktuvo sparnų

ir kitų svarbių lėktuvo vietų nėra ledo.

Kartais ledas gali būti

beveik nematomas,

todėl specialistai

liečia lėktuvą rankomis.

Jie tai daro be pirštinių,

kad geriau pajustų, ar paviršius slidus.


Kaip šalinamas ledas?


Lėktuvo nuledinimui

specialistai naudoja

specialius skysčius.

Jie purškia skysčius

ant lėktuvo paviršių,

kad ištirpdytų ledą

ir apsaugotų nuo naujo ledo susidarymo.

Skysčiai būna skirtingų spalvų:

• Oranžinis skystis šildo lėktuvo paviršių

ir tirpdo ledą.

• Žalias arba gelsvas skystis

sudaro apsauginį sluoksnį,

kuris neleidžia ledui vėl susidaryti.

Šie skysčiai pagaminti taip,

kad pakilus lėktuvui

jie saugiai pasišalintų nuo paviršių.


Kada atliekamas nuledinimas?


Specialistai sprendžia,

kada reikia nuledinti lėktuvą.

Pavyzdžiui:

• Jei nėra sniego ar lietaus

ir lėktuvas nėra apledėjęs,

jis gali kilti be nuledinimo.

• Jei per naktį ant lėktuvo susikaupė sniegas,

bet oro sąlygos geros,

pakanka pirmo nuledinimo etapo.

• Jei sninga ar manoma,

kad greitai vėl susidarys ledas,

atliekami abu nuledinimo etapai.

Nuledinimo procedūra

yra griežtai stebima.

Specialistai tikrina įrangą,

skysčių kokybę

ir atlieka nuolatinius mokymus.


Po nuledinimo lėktuvas

turi pakilti per tam tikrą laiką.

Šis laikas angliškai vadinamas

„Holdover Time“ (HOT).

Jei lėktuvas nespėja išskristi,

procedūrą reikia kartoti,

nes skystis praranda

savo apsaugines savybes.


Kiek apsauginio skysčio reikia naudoti,

priklauso nuo lėktuvo dydžio.

Mažesniems lėktuvams

gali užtekti 50 litrų skysčio.

Dideliems lėktuvams

gali prireikti net 4 tūkstančių litrų skysčio.

Nuledinimo procedūra yra labai svarbi,

nes padeda užtikrinti skrydžių saugumą

žiemos metu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą