2011 10 04

Europos krepšinio čempionato naujienos žiniasklaidoje buvo paminėtos 14 950 kartų

Šiais metais „Eurobasket 2011“ buvo jei ne svarbiausias, tai vienas esminių įvykių šalyje, todėl šia tema žiniasklaidoje pranešimų netrūko. Kai kam informacijos galėjo pasirodyti netgi per daug – 2011 m. kovą–rugsėjį Lietuvos žiniasklaidoje užfiksuota beveik 15 tūkstančių pranešimų šia tema. Aktyviausiai čempionato įvykius nušvietė portalai 15min.lt bei delfi.lt, o regioninėje spaudoje pranešimų gausa išsiskyrė Klaipėdos regiono laikraščiai.
Bendra nuotrauka su Ispanijos krepšinio rinktine
Bendra nuotrauka su Ispanijos krepšinio rinktine / BFL/Tomo Lukšio nuotr.

Šalies žiniasklaidoje čempionato įvaizdis buvo teigiamas; palankiausiai „Eurobasket 2011“ pristatė naujienų agentūros, TV ir radijas. Nacionaliniuose ir verslo leidiniuose bei regioniniuose laikraščiuose fiksuoti prieštaringi vertinimai.

2011 m. kovą–rugsėjį Lietuvos spaudoje, interneto portaluose, radijuje ir televizijoje Europos vyrų krepšinio čempionatas buvo paminėtas 14 950 pranešimų. Paminėjimų dinamika puikiai atspindėjo laiką, likusį iki čempionato: jei kovą–birželį informacijos srautas svyravo apie 1 000 pranešimų per mėnesį, tai, pradėjęs kilti liepą, rugsėjį jis buvo net penkis kartus didesnis.

Žiniasklaidos stebėsenos ir analizės bendrovės „Mediaskopas“ duomenimis, didžiausia porcija informacijos buvo pateikta per interneto portalus (66 proc.), aktyvūs buvo ir regioniniai laikraščiai (19 proc.), tarp kurių išsiskyrė Klaipėdos regiono žiniasklaida (21 proc.), nuo jos kiek atsiliko Panevėžio (18 proc.), Kauno (17 proc.) bei Šiaulių (16 proc.) leidiniai. Vilniaus regiono laikraščiuose buvo tik kiek daugiau nei dešimtadalis (12 proc.) visų regioniniuose leidiniuose užfiksuotų pranešimų.

„Informacijos sraute auditorijos dėmesį stengtasi pritraukti ir vaizdinėmis priemonėmis. Tik penktadalis visų pranešimų (19,6 proc.) buvo publikuoti be nuotraukų (dažniausiai – regioniniuose leidiniuose, ypač – redakcijos skiltyje). Kituose pranešimuose pateikta informacija buvo sustiprinta krepšininkų, sirgalių ar bent krepšinio kamuolio nuotraukomis, o 13,7 proc. užfiksuotas „Eurobasket 2011” logotipas, užrašas arba čempionato simbolis – linksmasis Amberis“, – teigė UAB „Mediaskopas“ Analizės skyriaus vadovė Akvilė Katilienė.

Europos krepšinio čempionato įvaizdis žiniasklaidoje kito – jei kovą–birželį teigiamų ir neigiamų pranešimų skaičius buvo apylygis („Eurobasket 2011“ buvo kritikuotas dėl neaiškaus bilietų į rungtynes platinimo principo, nuogąstauta dėl vėluojančių arenų statybų pabaigos), tai nuo liepos čempionato įvaizdis tolygiai gerėjo, o rugsėjį teigiamos informacijos srautas buvo net keturis kartus didesnis už pavienius nepalankius paburnojimus. Negailėta liaupsių pirmenybių organizatoriams: pasidžiaugta dalyviams suteiktomis sąlygomis, teigta, kad Europos krepšinio čempionatas Lietuvoje įvyko be priekaištų, „Eurobasket 2011“ vadintas geriausiai organizuotu per visą Europos krepšinio istoriją – pagyras žarstė FIBA atstovai, užsienio sirgaliai, tarptautinės dopingo kontrolės specialistai. Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė teigė, kad Lietuvai čempionatas davė artumo, vienybės ir pasididžiavimo jausmą.

Daugiausia pagyrų sulaukta pasibaigus čempionatui: tarptautinės krepšinio federacijos FIBA Europos padalinys 2011 m. Europos vyrų krepšinio čempionato („Eurobasket 2011“) Lietuvoje organizavimą įvertino aukščiausiu balu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų