2015 05 22

Kuris „Žalgirio“ pavadinimas ant krepšinio klubo aprangų įskėlė konflikto kibirkštį?

Ketvirtadienio popietę 15min.lt portalo į viešumą iškeltas Vilniaus futbolo ir Kauno krepšinio „Žalgirio“ klubų konfliktas kaip reikiant sujudino šalies sporto pasaulio pamatus. Teismui pateiktame ieškinyje sostinės klubo atstovai reikalauja, kad žodis „Žalgiris“ pranyktų nuo daugkartinių Lietuvos krepšinio čempionų marškinėlių, kadangi yra klaidingai panašus į jų komandos pavadinimą. Tačiau Vilniaus klubo atstovai tikina, kad to nereikalauja.
Grafinis užrašas „Žalgiris“ – nesutarimų židinys
Grafinis užrašas „Žalgiris“ – nesutarimų židinys

Prisijunkite prie daugiau kaip 11 tūkst. sporto mėgėjų – tapkite 15min.lt sporto grupės nariu „Facebook“ tinkle. Spauskite LIKE.

Konkuruoti krepšinyje nesirengia

Po publikacijos pasirodymo praėjus keletui valandų Vilniaus „Žalgiris“ išplatino pranešimą, kuriame teigia, jog „nedraudžia ir neketina ateityje drausti krepšinio klubui „Žalgiris“ naudoti šio pavadinimo krepšinio aikštelėje“.

Taip pat skaitykite: Akibrokštas: Vilniaus „Žalgiris“ pasišovė uždrausti Kauno krepšinio klubui naudoti „Žalgirio“ vardą

Teigiama, jog sostinės klubas teismų slenksčius pasišovė minti tik norėdamas apginti savo teises, tačiau rašte nutylima, jog siekiama panaikinti, kad dabartinis grafinis vaizdas su žodžiu „Žalgiris“ išnyktų nuo LKL čempionų marškinėlių.

Kauno „Žalgirio“ grafinis pavaizdavimas
Kauno „Žalgirio“ grafinis pavaizdavimas

Aistros dėl užrašo ant marškinėlių

Vilniaus apygardos teismui pateiktame ieškinyje prašoma panaikinti arba apriboti iš viso penkių Kauno „Žalgiriui“ priklausančių prekių ženklų registraciją. Trys iš jų yra tekstiniai žodžiai „Žalgiris“, „BC Žalgiris“ ir „KK Žalgiris“, dabartinis Kauno „Žalgirio“ logotipas bei grafinis užrašas „Žalgiris“, kuris jau daugelį metų puošia Lietuvos krepšinio simbolio marškinėlius.

Daugiausiai kibirkščių kyla dėl pastarojo grafinio užrašo. Šį šriftą kauniečiai naudojo dar „auksiniais“ devintojo dešimtmečio metais. Valstybiniame patentų biure kauniečiai jį įregistravo 2012 m. Futbolo klubo atstovams atrodo, kad jis yra labai panašus į jų valdomą žymenį, kuris patentuotas pusmečiu anksčiau.

Vilniečių skunde prašoma, kad šis prekių ženklas būtų pripažintas negaliojančiu 41 klasės paslaugoms. Pagal krasifikatorių šiai grupei priklauso švietimo, mokymo, pramogų, sportinė ir kultūrinė veiklos. Trumpai tariant, norima, kad prekės ženklas, jau daug metų puošiantis krepšininkų marškinėlius ir aiškiai nurodantis klubo pavadinimą, būtų uždraustas ir nenaudojamas sporto srityje.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Donatas Stulga
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Kauno „Spyris“

Į krepšinio reikalus vilniečiai teigia nesikišiantys, tačiau jiems pikta, kad šis grafinis užrašas puošia ir A lygoje šiemet debiutuojančio Kauno „Spyrio“ marškinėlius.

Kai prieš šį sezoną Kauno klubui nebuvo leista taip pat persivadinti į „Žalgirį“, šis grafinis užrašas ant laikinosios sostinės aprangų atsirado generalinio rėmėjo reklamai skirtoje vietoje. Būtent šis faktas tapo tuo akmeniu, apvertusiu A lygos čempionų vežimą ir paraginusiu užsukti teismų karuselę.

Patentų subtilybės

Žalgirio logotipas
Kauno „Žalgirio“ logotipas

Grafinius žodžius „Žalgiris“, „BC Žalgiris“ ir „KK Žalgiris“ bei klubo logotipą prašoma panaikinti tam tikrose klasėse dėl to, jog šie ilgą laiką nebuvo naudojami.

Kiekvienas prekės ženklas yra patentuojamas tam tikrose prekių ir paslaugų klasėse. Jei kurioje nors iš jų logotipas nebuvo naudojamas per penkerius pastaruosius metus, galima kreiptis dėl jo panaikinimo.

Aistrų kibirkštis įskėlę kauniečiams priklausantys prekių ženklai buvo registruoti beveik visose klasėse, todėl sostinės klubo atstovai pradėjo ieškoti, pagal kurį vieną ar kelis klasifikatorius šie grafiniai žodžiai ar klubo logotipas per pastarąjį penkmetį nebuvo panaudotas nei karto. Surinkus šią informaciją buvo kreiptasi į teismą ir prašoma šiuos prekės ženklus panaikinti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų