2020 08 25

Eurolyga nesiruošia keisti planų, bet neatmeta ir „burbulo“ scenarijaus

Eurolygos sezono pradžia jau ant nosies – spalio 1-ąją komandos žais pirmąsias 2020-2021 m. kampanijos rungtynes. Nors tikimybė, kad jas gyvai arenose galės stebėti pilnos tribūnos sirgalių yra praktiškai nulinė, Eurolyga neketina keisti ateinančio sezono planų, teigia „Eurohoops“ žurnalistas Aris Barkas.
Žalgirio arena įspūdingai nusidažė žalia spalva
Eurolyga svarsto ir burbulo variantą / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

Praradę didžiąją dalį rungtynių dienos pajamų iš bilietų ir atributikos pardavimų, klubai turės pasitelkti fantaziją ieškodami papildomų pajamų.

Vis dėlto klubus guodžia tai, kad pagrindiniai Eurolygos rėmėjai ir transliuotojai liko išvien su pajėgiausiu žemyno krepšinio turnyru.

Pagrindinis Eurolygos rėmėjas „Turkish Airlines“, nepaisant įvairių gandų, išlieka turnyro rėmėjų gretose, o Senojo žemyno krepšinio grandų kovas ir toliau transliuos visi pagrindiniai ir iki tol rungtynes rodę transliuotojai.

Getty Images/Euroleague.net nuotr./Eurolygos rungtynės: Sankt Peterburgo „Zenit“ – Kauno „Žalgiris“
Getty Images/Euroleague.net nuotr./Eurolygos rungtynės: Sankt Peterburgo „Zenit“ – Kauno „Žalgiris“

Tarp jų – ir TV3 grupė Baltijos šalyse, kurios sutartis šią vasarą baigėsi, bet partnerystė, anot A.Barko, buvo pratęsta praktiškai nepakitusiomis sąlygomis.

Pasak graiko, tai yra priežastis, kodėl Eurolygos prizinis fondas šį sezoną išaugs – dar praėjusią savaitę rašėme, jog Eurolyga A licencijas turinčioms komandoms, tarp jų ir Kauno „Žalgiriui“, ateinantį sezoną atrieks mažiausiai 1,5 mln. eurų premiją.

Eurolyga bando padėti savo klubams ir kitais būdais, ieškodama jiems galimybių uždirbti iš rėmėjų ir kompensuoti praradimus dėl tuščių arenų.

Turnyro vadovai skatina klubus kurti vis daugiau skaitmeninio turinio, tačiau šio aspekto rezultatai, anot „Eurohoops“, priklausys nuo kiekvieno atskiro klubo ir jo rinkos galimybių.

Praktiškai neabejojama, kad klubai tuščias tribūnas bandys išnaudoti didesnei rėmėjų sklaidai. Visose Eurolygos arenose tikimasi pamatyti antrąją reklamų eilę už aikštės, o rėmėjų pavadinimai veikiausiai švies ir ant tribūnas uždengsiančių drobių, kaip tą sėkmingai po sezono atnaujinimo darė Europos futbolo klubai.

Žinoma, tai nepadengs visų nuostolių, kuriuos komandos patirs negalėdamos parduoti bilietų, tačiau taip bus kompensuota bent dalis praradimų.

Tikėtinas ir „burbulo“ scenarijus

Nors Eurolyga šiuo metu dar tikisi išpildyti „planą A“ ir viliasi, kad tribūnose galės būti bent maža dalis aistruolių, Europai vis labiau grimztant po antrąja COVID-19 banga neatmetamos ir kitos alternatyvos.

Eurolygos atstovai bendrauja su epidemiologais ir Pasauline sveikatos organizacija (WHO), o galutinės rungtynių rengimo ir kelionių gairės turėtų būti apibrėžtos rugsėjį.

Tuo pačiu, Eurolyga veikiausiai ruošis ir blogiausiam scenarijui, kuriuo taptų į NBA panašus „burbulas“. Orlande vykdomame projekte kol kas neužfiksuotas nė vienas koronaviruso atvejis, o tai gali paskatinti tokį variantą išbandyti ir Eurolygoje.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Žalgirio arena įspūdingai nusidažė žalia spalva
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Žalgirio arena įspūdingai nusidažė žalia spalva

Žinoma, tokiu atveju iškiltų nemažai sunkumų.

Pirmiausia, kiltų nepatogumų dėl tvarkaraščio, kuris priklauso ir nuo komandų rungtynių nacionaliniuose čempionatuose.

Tam, kad „burbulas“ suveiktų, klubai greičiausiai turėtų atsisakyti dalyvauti savo šalių pirmenybėse, kurių dauguma startuos spalį. Nebent jiems pavyktų susitarti dėl ryškių tvarkaraščio pokyčių.

Be to, „burbulo“ atveju greičiausiai būtų keičiamas ir turnyro formatas bei atsisakoma 34 rungtynių sezono.

Tačiau kol kas tokie svarstymai Eurolygos vadovų kabinetuose yra labiau teoriniai. Kol kas visos akys krypsta į Kauną ir Valensiją, kur rugsėjo pirmoje pusėje bus surengti du draugiški keturių komandų turnyrai – savotiškos repeticijos prieš galimą sprendimą kurti Eurolygos komandų „burbulą“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų