CIAIAC išvadose pateikiama, kad per sistemos patikrinimą prieš pat skrydį, buvo užfiksuota automatinės pilotų navigacijos sistemos klaida.
Kai lėktuvo įgula ir kompanijos inžinieriai peržiūrėjo minimalios įrangos sąrašą, jie patikino, kad pagal instrukcijas buvo galima skristi ir su šia sistemos klaida.
Tačiau pakilimo metu įvyko dar kelios automatinės navigacijos sistemos klaidos ir pagalbinis pilotas taip pat nebegalėjo valdyti navigacijos.
Pilotai nusprendė nuleisti lėktuvą ir grįžti jau be automatinės navigacijos sistemos.
Po dviejų bandymų nusileisti, esant sunkioms oro sąlygoms, pilotai paskelbė avarinę situaciją. Orlaivis buvo nukreiptas į šalia Madrido esantį Getafės karinį oro uostą, kuriame lėktuvas nutūpė be nesklandumų.
Išvadose pažymima, kad nė vienas įgulos narys ar keleivis nesusižalojo, o orlaivis nebuvo pažeistas.
Incidentas ore įvyko po „Žalgirio“ pergalės Madride praėjusią savaitę, kai žalgiriečiai prasmuko į Eurolygos atkrintamąsias varžybas.
Kauniečiai turėjo grįžti namo penktadienį, bet dėl nesklandumų turėjo priverstinai leistis Madrido prieigose ir atidėti sugrįžimą namo šeštadienį.
Skrydis gerokai išgąsdino keleivius.
Pavyzdžiui, Brandono Davieso žmona Lenzie Quist-Davies instagrame vėliau rašė: „Po to, kai lėktuve patyrėme, ką reiškia būti arti mirties, laikau savo vaikus labai stipriai. Dėkoju Dievui, kad leido mums kartu gyventi dar vieną dieną. Apkabinkite savo mylimus žmones. Gyvenimas yra nuostabus, o Dievas – toks geras. Orlaivis pakrypo šonu ir staiga krito žemyn, tačiau pilotas suvaldė jį iki žemės likus maždaug 30 metrų ir vėl atsiplėšė į viršų. Galiausiai nusileidome avariniu būdu karinėje bazėje už Madrido po valandos mirtinos baimės ir panikos. Man vis dar šokas, džiaugiuosi tik, kad esu gyva.“
„Dramos buvo. Žaidėjai reagavo įvairiai – vieni jautriau, kiti – labiau save kontroliavo, – 24sek pasakojo P.Motiejūnas. – Pilotas pats puikiai susitvarkė ir saugiai mus nuleido. Didelis dėkui pilotams ir įgulai.“
Antradienį „Avia Solutions Group“ korporatyvinių reikalų direktorius Giedrius Karsokas išplatino pranešimą, paneigiantį Ispanijos žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją apie avarinį nusileidimą.
„Dar kartą patikiname, kad tai nebuvo avarinis nusileidimas. To įrodymas – įprastos skrydžio palydovų ir lėktuvo kapitono instrukcijos keleiviams lėktuvo nusileidimo metu (jokio specialaus keleivių instruktavimo ir parengimo PRIVALOMO avariniams nusileidimams nebuvo) ir ramus nutūpimas Getafės oro uoste“, – rašoma pranešime.