Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 06 21

Itališki krepšinio stebuklai: Sienai – triumfas, mados karaliui – ašaros

Siena ir vėl Italijos krepšinio čempionė. Septintą kartą iš eilės. Seniausio pasaulyje ir beveik bankrutavusio banko klubas laimėjo aštuntąjį Italijos „Serie A“ čempionatą, nes laimėti jį šįsyk nebuvo kam. Finalo serijoje Toskanos klubui į atlapus bandė kibti Romos „Acea“, bet sugebėjo išgąsdinti „Montepaschi“ tik vieną kartą.
Sergio Scariolo
Sergio Scariolo / „Scanpix“ nuotr.

Įspūdingas finalinis serijos rezultatas 4:1 nebūtų nustebinęs Italijos krepšinio mėgėjų prieš dvejus ar trejus metus.   Tada buvo galingas Sienos bankas, ir buvo galinga, labai galinga jo komanda. Šį sezoną Italijos ekonomikoje ir krepšinyje viskas apsivertė aukštyn kojomis. Prieš 540 metų atsiradęs ir penkis šimtmečius vis stiprėjęs „Monte dei Paschi“ bankas paskelbė apie atsivėrusią jo biudžete skylę – gal 3, o gal ir 5 milijardus eurų.

Žinoma, 12–15 milijonų eurų (41–52 mln. litų) siekęs krepšinio ekipos biudžetas  lyginant su „Monte dei Paschi“ skolomis yra tik smiltelė jūroje. Vis tik bankininkai kaip mat užsuko komandos finansavimo čiaupą. Ne visai, bet pakankamai smarkiai: iš klubo pasitraukė ilgametis komandos treneris Simone Pianigiani, lietuviai legionieriai Rimantas Kaukėnas, Kšištofas Lavrinovičius. Paskui juos – Nikos Zisis, Davidas Andersenas, Shaunas Stonerookas.

Reguliarųjį „Serie A“ sezoną „Montepaschi“ ekipa baigė penkta. Tai – blogiausias rezultatas per pastaruosius šešerius metus. Nedidelio, bet labai ambicingo Toskanos miesto krepšinio fanai čempioniškas viltis buvo jau beveik palaidoję. Bet viltys netikėtai atgimė pusfinalyje, prieš Milano „Emporio Armani“. Prieš klubą, kuriam čempionato išvakarėse buvo vieningai pranašaujamas „Scudetto“ („Serie A“ čempionams skirtas antsiuvas, vaizduojantis trispalvį skydą).

Čempionato išvakarėse Italijoje abejojančių nebuvo: pirmenybes turėjo laimėti „Emporio Armani“. Matematiškai ir psichologiškai nė vienas Italijos klubas nebuvo toks galingas, kaip mados karaliaus ekipa. Giorgio Armani nutarė nejuokauti: pasikvietęs Ispanijos rinktinės trenerį Sergio Scariolo, vieną sezoną leido jam apsiprasti. Šį sezoną italas ant bangos turėjo laimėti. Taip kaip laimėjo su Ispanija Londono olimpiados sidabrą ir du Europos čempionatus – Lenkijoje ir Lietuvoje.

Montepaschi krepaininkai.
„Montepaschi“ krepšininkai.

Bet Sergio Scariolo – italas ant bangos Milane nelaimėjo nieko – nei praėjusį, nei šį sezoną. Išleido porą mados karaliaus milijonų, įsigijo ir paskolino beveik nežaidusį Benjaminą Ezę, blogai žaidusį Leoną Radoševičių, pykosi su žiūrovais, teisėjais. Perpirko iš Sienos gerai rungtyniavusius Morrisą Finley, Davidą Hawkinsą, Maliką Hairstoną, kurie Milane kažkodėl žaidė blogai. Eurolyga šį sezoną Milanui buvo košmaras: komanda net neprasimušė į šešioliktuką.  

Žodžiu, didžiausia tik ką pasibaigusio Italijos „Serie A“ naujiena buvo ši: beveik 20 milijonų eurų (70 mln. litų)  biudžetą surinkusi „Emporio Armani“ pusfinalio seriją pralaimėjo Sienai, kurią remia bankas su 3 mlrd. skola.  Paskutinį savo vyrų mačą Milane stebėjęs komandos savininkas Giorgio Armani buvo pajuodęs iš piktumo, kaip ir jo juodi marškinėliai. Klubo sirgaliai nušvilpė supertrenerį Sergio Scariolo, bet mados karaliaus veide nė vienas raumuo nevirptelėjo.

G.Armani krepšiniui davė viską  – pinigus, tikėjimą, laiką. Beje, pinigų buvo ne tiek ir mažai: nuo 1995 metų, kai garsių mados namų savininkas pradėjo remti miesto klubą, vėliau tapo vieninteliu jo savininku iki šio čempionato pabaigos investuota 100 milijonų eurų (345 mln. litų). 

Rezultatai: trys „Serie A“ finalo serijos, nulis titulų. Milanas nelaimėjo nieko, net Italijos taurės, nekalbant apie liūdną Eurolygos statistiką. 

Ar kitą sezoną italų mados karalius norės pratęsti beprasmišką milijonų švaistymą? Šiomis dienomis – tai svarbiausia Milano krepšinio fanų pokalbių tema. Iki šiol Giorgio Armani rankose būdavo tik naujo mados sezono tendencijos. Šįsyk – šlovingą istoriją turinčios krepšinio komandos likimas.  Milanas žino: jeigu Giorgio Armani pasakys „basta“ – gana, krepšinis šiame mieste mirs. Nė vienas mados sostinės verslininkas šiuo metu nebūtų pajėgus perpirkti ir išlaikyti elitinę ekipą.

Italijos krepšinyje šį sezoną žaidė keistos prieštaros, nepaklūstančios investicijų logikai ir proporcijoms. Milaną su 20 milijonų eurų biudžetu taršė Montegranaras, Sasaris, Kantu ir kitos provincijos miestelių komandos. Prie jų galima pridėti ir Romos „Acea“. Italijos sostinės klubas čempionato išvakarėse buvo beveik likviduotas. Paskutiniu momentu jos savininkas Claudio Toti lyg juokais mestelėjo vieną milijoną eurų (3,45 mln. litų): „Jeigu norite – žaiskite“. 

Dvidešimt kartų skurdesnė Romos „Acea“ sugebėjo turnyro lentelėje aplenkti milijardieriaus G.Armani klubą ir mesti pirštinę Sienos „Montepaschi“. Roma iki šiol netiki, kaip jai pavyko užimti antrąją vietą ir iškovoti vietą Eurolygoje. Šis laimėjimas, žinoma, turi tik simbolinę vertę. Roma, kurią remia sostinės municipalinė vandentiekio ir kanalizacijos bendrovė, Europos stebinti neketina.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?