Žalgiriečius skraidinęs „Boeing“ patyrė gedimą vos pakilęs ir ilgai blaškėsi virš Madrido.
1998 metais pagamintas „Boeing 737-500“ lėktuvas, kuriame įrengtos 56 verslo klasės vietos, priklauso Gedimino Žiemelio valdomos grupės „Avia Solutions Group“ dukterinei įmonei „KlasJet“.
Pastarosios bendrovės atstovai netrukus išplatino pranešimą, esą „įvyko navigacijos sistemos gedimas“, kuris „nekelia grėsmės lėktuve skridusiems keleiviams ir jo įgulai“.
Tačiau „El Pais“ žurnalistas Fernando Sanzas skelbia, jog situacija buvo daug rimtesnė.
„Techninės „Boeing“ lėktuvo problemos lėmė ne tik nusileidimą avariniu būdu, bet ir baimę dėl galimos tragedijos“, – rašo „El Pais“.
Straipsnyje minima, jog dėl navigacijos sistemos gedimų pakilimo eiga sutriko maždaug 5000 pėdų (apie 1,5 km) nuo žemės.
Techninės „Boeing“ lėktuvo problemos lėmė ne tik nusileidimą avariniu būdu, bet ir baimę dėl galimos tragedijos
Technikai, susipažinę su situacija, sako, jog pilotai prarado informaciją apie orlaivio greitį.
Tada lėktuvas paskelbė pavojaus signalą ir Madrido oro erdvės kontrolieriai buvo priversti imtis veiksmų, kad žalgiriečiai galėtų saugiai nutūpti ant žemės.
Dukart tai padaryti avariniu būdu nepavyko Barajas oro uoste, tam trukdė ir prastos oro sąlygos. Vėliau nuspręsta orlaivį nukreipti į karinį oro uostą Getafėje. Nusileisti pavyko tik po 45 minučių chaoso.
Kitu lėktuvu iš Madrido „Žalgirio“ komanda grįžo tik šeštadienį.
„Dramos buvo. Žaidėjai reagavo įvairiai – vieni jautriau, kiti – labiau save kontroliavo, – pasakojo P.Motiejūnas. – Pilotas pats puikiai susitvarkė ir saugiai mus nuleido. Didelis dėkui pilotams ir įgulai“, – 24sek sakė „Žalgirio“ klubo prezidentas Paulius Motiejūnas.
Socialiniame tinkle „Instagram“ Brandono Davieso žmona Lenzie Quist-Davies pasidalijo mintimis po nesėkmingo skrydžio.
„Po to, kai lėktuve patyrėme, ką reiškia būti arti mirties, laikau savo vaikus labai stipriai. Dėkoju Dievui, kad leido mums kartu gyventi dar vieną dieną. Apkabinkite savo mylimus žmones. Gyvenimas yra nuostabus, o Dievas – toks geras“, – ragino moteris.
„Klasjet“ vardu, Giedriaus Karsoko, „Avia Solutions Group“ korporatyvinių reikalų direktoriaus komentaras:
Norime paneigti Ispanijos žiniasklaidos leidiniuose pasirodžiusias spekuliacijas. Dar kartą patikiname, kad tai nebuvo avarinis nusileidimas. To įrodymas – įprastos skrydžio palydovų ir lėktuvo kapitono instrukcijos keleiviams lėktuvo nusileidimo metu (jokio specialaus keleivių instruktavimo ir parengimo PRIVALOMO avariniams nusileidimams nebuvo) ir ramus nutūpimas Getafės oro uoste.