Ilgametė Lietuvos čempionų partnerė „Kautra“ žalgiriečiams paruošė naujutėlį autobusą, kuris rugsėjo 19 dieną Kauno autobusų stotyje buvo pristatytas ištikimiausių gerbėjų būryje.
Apsižvalgyti po naująją „Žalgirio“ komandos transporto priemonę sirgalius pakvietė Lietuvos rinktinės narys Artūras Milaknis, naujai iškeptas žalgirietis Axelis Toupane'as iš Prancūzijos bei antrąjį sezoną komandoje žaisiantis kanadietis Kevinas Pangosas.
„Tai visiškai naujas, aukščiausios klasės „Temsa Maraton“. Geriausiai komandai – geriausias autobusas. Taip pat smagu, kad juo galės keliauti visi norintys. Šis autobusas kursuos pagrindiniais „Kautros“ maršrutais – į Vilnių bei pajūrio link“, – teigė UAB „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas, pabrėžęs, kad nuo šiol „Žalgiris“ turės jau du autobusus.
Pasak įmonės atstovo Mindaugo Sakalausko, tai pats naujausias turkų įmonės kūrinys: wi-fi, elektros įkrovos jungikliai, kondicionieriai, aukštos lubos, didelės bagažinės – viskas pritaikyta krepšininkams. Keleiviams bus įdomu pavažiuoti ta pačia transporto priemone, kuria vyksta krepšinio žvaigždės. Didžiausias susidomėjimas jaučiamas autobusui nukeliavus į mažus miestelius.
Per sezoną – 28 000 km
Per vieną LKL sezoną Kauno ekipa autobusu nuvažiuoja apie 28 000 kilometrų. „Žalgirio“ komandai nesinaudojant šia transporto priemone, ji riedės Lietuvos keliais, tad kiekvienas turės galimybę pajusti žalgirietišką dvasią ir keliauti sėdint toje pačioje vietoje, kurioje į rungtynes vyksta Paulius Jankūnas, Edgaras Ulanovas ar treneris Šarūnas Jasikevičius. Štai Paulius užsiėmęs galines autobuso, kurio vertė viršija 200 000 eurų, sėdynes, o Šarūnas nuolat sėdi priekyje ir mėgsta pakomentuoti vairuotojo įgūdžius.
„Stebi kompiuterio ekraną, bet kartu mato ir eismą priekyje. Taip, kaip ir rungtynių metu – geras aikštelės matymas yra svarbus“, – šyptelėjo M.Sakalauskas.
„Žalgirio“ sporto direktorius Robertas Javtokas patikino, jog svarbiausia krepšininkui autobuse turėti pakankamai vietos kojoms, jog nenuvargtų ir nugara, juk Lietuvoje žaidėjai į rungtynes vyksta ne dieną prieš, tad neturi laiko atsipūsti po kelionės, jei ji buvo varginanti.
Tiesa, skirstantis sėdimas vietas, vyrauja tam tikra hierarchija: veteranai krepšininkai renkasi autobuso galą, o pati svarbiausia – paskutinė sėdynė, ant kurios galima ir prigulti. Kiekvienam krepšininkui autobuse skirta po dvi sėdimas vietas.
Krepšininkai tvarkingesni už futbolininkus
15min pakalbintas autobuso vairuotojas Vidmantas Ščepanskas prisipažino, per aštuonerius metus, kol vežioja krepšininkus, jau spėjęs pasijusti „Žalgirio“ kolektyvo nariu.
„Kai vyksta į rungtynes, žalgiriečiams muzikos nereikia. Visi sulindę į telefonus, kompiuterius. Vyrauja rimtis. Visai kitaip būdavo su futbolininkais, kuriuos anksčiau vežiojau. Krepšininkai tvarkingesni – nereikia rinkti man šiukšlių po kelionės“, – šyptelėjo Vidmantas.
Anot jo, po rungtynių Klaipėdoje žalgiriečiai dažniausiai vaišinasi „Mc Donald's“ mėsainiais. Maistas užsakomas jau iš anksto. Ir pristatomas jis tiesiai į autobusą, kad tik krepšininkų nenukamuotų autografų prašytojai.
Vairuotojas prisipažino, dėl Š.Jasikevičiaus punktualumo kartais jaučiantis net lengvą įtampą: negali į rungtynes išvykoje atvykti nei anksčiau, nei pavėlavęs. O ką veikti tas papildomas, pvz., 7 minutes?
„Jis skaito visą kelią, mato visas jame susiklosčiusias situacijas. O, atrodo, nuolat akys įbestos į kompiuterio ekraną. Nesuprantu, kaip jis tai sugeba. Ne veltui jis buvo geriausias įžaidėjas – viską mato, labai pastabus. Aš pavyzdžiui, nestebėčiau kelio: mane veža, tai veža, o jis...“, – įspūdžiais iš kelionių su „Žalgiriu“ dalijosi Vidmantas.
Šaras jam ne kartą yra įteikęs dovanų, pvz., knygą. Į varžybas vairuotojas vyksta vilkėdamas „Žalgirio“ atributiką. Ar autobusas yra kada sugedęs?
„Taip, buvo toks atvejis. Pajudėjom nuo „Žalgirio“ arenos ir autobusas užgeso. Tuomet su trenerio Maskoliūno pagalba mes jį užkūrėme, bet Jasikevičius pasiteiravo, ar esu tikras, jog nuvyksim į rungtynes. Kai pasakiau, jog 100 proc. neduočiau, paprašė iškviesti kitą autobusą. Ir tai pabrėžė, kad vėluojam jau 10 minučių. Bet pavėlavom tik 5 minutes.
O štai Utenoje kartą ir nuobaudą gavau. Po mačo visad stengiuosi privažiuoti prie pat išėjimo, kad krepšininkams būtų patogiau. Atvyksta prie manęs policininkai ir klausia: „Ar negalėjot į pačią areną įvažiuot?“. O aš jiems atsakiau: „O per kur?“. Nepatiko, matyt, šposai, tai nubaudė. Buvau ant šaligatvio užvažiavęs“, – teigė Vidmantas.
Į rungtynes – tik autobusu
Paklaustas, ar tenka su krepšininkais pabendrauti asmeniškai, vairuotojas prisiminė atvejį, kai Šaras panoro su juo pats nusifotografuoti: „Asmeniniam archyvui. Vėliau mano vaikai parodė, kur įkėlęs tą nuotrauką jis“.
Visa „Žalgirio“ komanda į rungtynes privalo vykti autobusu. Po mačo jau leidžiama kai kuriems į namus grįžti savomis mašinomis.
„Pavyzdžiui, važiuoja žaisti į Uteną, tai po mačo Javtokas jau nori važiuoti į namus Vilniuje savo automobiliu. Paprašo, kad koks masažuotojas pavairuotų mašiną iš Kauno paskui autobusą. Po rungtynių atsiprašo Šaro, sėda ir vyksta į sostinę lengvuoju automobiliu“, – atskleidė etatinis „Žalgirio“ ekipos vairuotojas.
Vidmantui teko vežioti iš oro uosto ir ne vieną nacionalinę futbolo rinktinę. Štai vokiečiai reikalaudavo, jog autobusas juos pasitiktų prie pat lėktuvo trapo.
„Izraelio komandos, ar krepšininkų, ar futbolininkų, labiausiai rūpinasi saugumu. Karta važiavau paimti „Maccabi“ krepšininkų, tai greit prisistatė tikrintojai. Apžiūrėjo nuodugniai autobusą, įsivedė į savo navigacinę sistemą viešbučio, kuriame krepšininkai apsistoję, adresą ir aš turėjau važiuoti būtent pagal jų maršrutą. Nesvarbu, kad žinau artimesnį maršrutą. Uždeda dar ant bagažinės savo lipdukus, kad nebūtų darinėjamos durelės. Ryte turi jis nebūti pažeistas“, – įdomius faktus dėstė vairuotojas.
Kai „Žalgiris“ vyksta rungtyniauti į Vilnių, policija autobusą dažniausiai jau pasitinka prie Gariūnų – kad nestrigtų spūstyse.
Kai „Žalgiris“ vyksta rungtyniauti į Vilnių, policija autobusą dažniausiai jau pasitinka prie Gariūnų – kad nestrigtų spūstyse.
„Jei „Žalgiris“ pralaimi, o tai būna retai, iš Vilniaus man išvažiuoti lengviau. Bet jei laimi, visko būna. Po dviejų kėlinukų įvaro autobusą į „Siemens“ arenos angarą – uždarą patalpą, kad varžovų fanai jo neapmėtytų. Krepšininkai susėda, atidaro vartus ir išvažiuojam“, – teigė vairuotojas.
Paprašytas palyginti kitų šalių komandų autobusus su „Žalgirio“ naująja transporto priemone, Vidmantas patikino, jog mums didžiuotis yra kuo.
„Atvykę užsienio šalių krepšinio klubų treneriai jau mane pažįsta, sveikinasi, draugu vadina. Željko Obradovičius ir marškinėlius padovanojo. Su CSKA administracija labai sutariu. Parodė, kokį jie autobusą užsisakė. Tikino, jog nepatogios sėdynės. Paklausiau mūsų žaidėjų, o kokie „Real“ ar „Barcelonos“ autobusai būna. Žinau, kad superinius turi, bet štai atvykusioms svečių komandoms jų nesiunčia – nuomoja prastesnius. Ispanijos klubuose pirmenybė yra futbolininkams – gerieji autobusai nuolat užimti jų reikmėms“, – paaiškino Vidmantas.