Suprasti akimirksniu
- Užsienyje lažybų kompanijos taip pat yra gan glaudžiai susijusios su sportu ir tokia praktika nėra jokia naujiena, tačiau kai kuriose šalyse yra stengiamasi tą sąsają sumažinti.
- Pavyzdžiui Ispanijos aukščiausioje futbolo lygoje „La Liga“ pernai metais buvo priimtas įstatymas draudžiantis visą lažybų ir lošimo kompanijų reklamą – neleidžiama jų reklamuoti ant marškinėlių, vadinti stadionų kompanijų pavadinimais ir panašiai.
- Šiais metais apie panašų draudimą kalbama ir Anglijoje.
Lažybų bendrovės įsitvirtino Lietuvos čempionate
Lietuvos krepšinyje vis plinta tendencija pervadinti komandas ir į oficialų pavadinimą įtraukti pagrindinį rėmėją, kuris dažnu atveju yra būtent lažybų bendroves.
Šiais metais LKL žais net 4 komandos, į kurių pavadinimus įtrauktas ne kas kitas, o pagrindinis rėmėjas – lažybų bendrovės.
Pavadinimą su lošimu nusprendę susieti klubai yra Jonavos „CBet“, „Nevėžis-Optibet“, „Šiauliai-7bet“ ir „Uniclub Casino – Juventus“.
Iš šių komandų pirmoji atnaujinti savo pavadinimą 2020 metų rudenį nusprendė „Nevėžio-Optibet“, prie jos paskui prisijungė Jonavos klubas, o šiais metais, prieš prasidedant naujam LKL sezonui, naują pavadinimą įgavo ir Utenos, bei Šiaulių komandos.
Pavadinimą pakeitė ir Prienų klubas, pavirtęs „Labas GAS“. Tiesa, prieniškių pagrindiniai rėmėjai yra kitos srities – „Labas GAS“ atlieka dujotiekio projektavimą ir įrengimą, lauko ir vidaus inžinerinių sistemų bei statybos darbus.
Taip pat vertėtų nepamiršti, jog ir pati Lietuvos krepšinio lyga yra priėmusi rėmėjo vardą ir oficialiai vadinasi „Betsafe – LKL“.
Sirgalių reakcija – nevieninga
Sirgaliai į tokius pavadinimų keitimus žiūri gana skeptiškai.
Pasak vilniečio Luko, dėl tokio kiekio lažybų bendrovių pavadinimų krepšinyje, krenta visos lygos prestižas. 15min kalbintas uteniškis Dominykas pasakojo, jog problema, jo nuomone, yra būtent tai, jog tituliniai rėmėjai yra savitus įpročius skatinančios įmonės: „Apmaudu, kad šiemet tiek daug LKL komandų pasivadino azartinių lošimų bendrovių vardais. Galbūt ištikimiausių krepšinio sirgalių tai nepaveiks, „Juventus“ mums ir liks „Juventusu“, „Šiaulius“ ir toliau vadinsime „Šiauliais“, o ir apskritai prie lošimų įmonių reklamų sporte jau esame senokai pripratę. Tačiau bėda yra ta, kad komandų pavadinimai yra gerokai labiau matomi visuomenėje nei įprasta reklama ant sporto marškinėlių, tad neramina, kad į azartinių lošimų spąstus įklius dar daugiau žmonių.“
„Man liūdna, kad visą sezoną matysime nesibaigiančią lošimų bendrovių reklamą, bet mano požiūris į krepšinio klubus, pakeitusius pavadinimus, nepasikeitė – aš ir toliau sirgsiu, kad jie būtų stiprūs ir konkurencingi. Tačiau labai tikiuosi, kad lošimų bendroves kažkada pakeis kitų Lietuvos įmonių, kurios norės prisidėti prie sporto plėtros, pavadinimai“, – pridūrė Dominykas.
Nors nemaža dalis aistruolių nėra itin patenkinti tokia padėtimi, yra sirgalių, kurie pokyčius priėmė pozityviai.
Vilnietis Erikas teigė, kad be lažybų kompanijų, kai kurie klubai tiesiog neišgyventų.
„Mano nuomonė yra neutrali, gal net labiau linkčiau į pozityvią situacijos pusę. Kad ir kaip juokingai skambėtų, tarkim, jog „Betsafe – LKL“ lygoje žais Jonavos „CBet“ prieš Kėdainių „Nevėžio-Optibet“, tačiau reikia suprasti, kad be tų lažybų bendrovių kai kurie klubai iš esmės galėtų net neegzistuoti. Būčiau linkęs tų klubų nesmerkti ir suprasti, kad pavadinimai keičiami ne iš gero gyvenimo.“
Rinkodaros ekspertas: tribūnose skambės miestų pavadinimai
Rinkodaros ekspertas Rytis Sabas teigė, jog rėmėjo pavadinimas šalia krepšinio komandos vardo neturėtų trukdyti, o priešingai – turėtų įkvėpti: „Naujo rėmėjo atsiradimas pirmiausia teikia viltį, kad žaidėjai ir personalas laiku gaus atlyginimus, premijas. Tai, kad rėmėjo pavadinimas atsiduria šalia istorinio komandos pavadinimo arba jį pakeičia, parodo, kad rėmėjas turi rimtų įsipareigojimų klubui. Tai žaidėjams gali suteikti pasitikėjimo savo jėgomis, sudaryti geresnę atmosferą komandoje. O tai savo ruožtu gali prisidėti ir prie komandos pergalių. Aišku, viskas toliau priklauso nuo rėmėjo – ar jis vykdo įsipareigojimus, ar atlyginimai mokami laiku ir panašiai.“
R.Sabas tikino, jog klubui laimint rungtynes, asociacijos su lažybomis praktiškai neturi reikšmės. Ir nors rinkodaros ekspertas sakė, kad tapatybę klubui išlaikyti yra labai svarbu, pavadinimas nėra pati svarbiausia jo dalis.
„Manau, daug svarbesnis yra miestas, kuriame gyvena didžioji dalis klubo gerbėjų. Esu tikras, kad ir Prienuose, ir Jonavoje šiame LKL sezone sirgaliai savo komandas palaikys skanduodami miesto, o ne komandos pavadinimą“, – sakė R.Sabas.
Rinkodaros eksperto nuomone, reklama krepšinio komandos pavadinime yra labai geras būdas kompanijai būti nuolat matomai: „Kai rėmėjo pavadinimas sudaro dalį komandos pavadinimo, vadinasi, sklaida bus beveik garantuota.“
Svarbiau ne pavadinimas, o rezultatai
Praėjusį mėnesį komandos pavadinimą iš „Juventus“ į „Uniclub Casino–Juventus“ pakeitusios Utenos krepšinio komandos direktorius Eimantas Skersis pasakojo, kad pavadinimą pakeisti apsisprendė pakankamai greitai.
„Psichologiškai šį sprendimą priimti nebuvo sunku, daugiau kilo techninių sunkumų, buvo nemažai diskusijų su klubo valdyba ir Lietuvos krepšinio lyga dėl įvairiausių niuansų, – pasakojo E.Skersis. – Psichologinio sunkumo nebuvo, nes mes pavadinimo kardinaliai nekeitėme, o jį tik papildėme. Žodis „Juventus“, kuris krepšinio sirgaliams jau yra tapęs Utenos sinonimu, iš pavadinimo niekur nedingo.“
E.Skersis teigė, jog didelio priešiškumo naujam pavadinimo papildymui iš sirgalių nesulaukęs: „Galbūt kažkam ir nepatiko, aš nežinau, bet didelių neigiamų reakcijų mes nesulaukėme nei iš sirgalių klubo, nei iš miesto gyventojų. Teko padiskutuoti su žmonėmis, ne vienas klausė kas čia, kaip čia, tad teko paaiškinti visą situaciją. Tačiau, manau, jie daugiau mažiau viską suprato.“
„Uniclub Casino–Juventus“ direktorius mano, jog šis pavadinimo pokytis neturės didelės reikšmės, o dėmesys bus kreipiamas į rezultatus.
„Nemanau, kad čia kažkas kardinaliai keisis. Ne pirma komanda esame, kuri prie savo pavadinimo kažką prisideda, tai tikrai nemanau, kad sirgalių, žmonių ar rėmėjų tarpe kažkas sakys tą pilną pavadinimą.
Vis tiek, manau, kad komanda sirgaliams išliks tuo pačiu pavadinimu, nesvarbu, ar tai būtų „Nevėžis“, „Juventus“ ar „Prienai“, – kalbėjo E.Skersis. – O sirgalių nuomonės visada labai priklauso nuo rezultatų – jei tas pavadinimo pakeitimas padės mums pritraukti daugiau lėšų, stiprinti komandą ir pasiekti gerų rezultatų, tai rezultato svarbumas nusvers pavadinimo reikšmę.“