Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2023 09 08

Specialisto klausė „Kaip „Žalgirio“ naujasis logotipas?“ Jis atsakė: „Pagaliau!“

Kauno „Žalgiris“ ketvirtadienį pristatė savo naują logotipą. Nuo 2005 metų naudotą ženklą pakeitė naujasis logotipas. 15min paprašė savo nuomone pasidalinti grafikos dizaino specialisto Mariaus Bartkaus. Šiame tekste – jo įžvalgos.
Kauno „Žalgiris“ pristatė naują logotipą
Kauno „Žalgiris“ pristatė naują logotipą / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.

Manęs dažnai klausia: „Kaip Žalgirio naujasis logotipas?“ [1,2]

Naujasis „Žalgirio“ logotipas
Naujasis „Žalgirio“ logotipas

Tai atsakau: Pagaliau! Pagaliau kažkas sutvarkė bjaurų Žalgirio logotipą.

Kodėl jis bjaurus? Nes [3] užrašas „BC“ padarytas svarbesnis už „Žalgiris“. Nes šriftas yra prastas, turintis optinių skylių, neharmoningas. Pavyzdžiui, „B“ raidės skylės yra labai mažos, o „C“ raidės skylė yra didelė. Užrašas išlenktas, bet lankas neatitinka krepšinio kamuolio silueto. Apkontūruotas net 2 kartus – tam, kad kontrastuotu su skydo fonu.

Senasis Kauno klubo logotipas
Senasis Kauno klubo logotipas

Krepšinio kamuolys [4] šiek tiek suplotas, bet neaiškiai, tarsi klaida maketuojant. Kodėl suplotas? Turi tarsi šešėlį, bet 2D. Kamuolio griovelių linijos yra skirtingo storio.

Marmalas po kamuoliu [5] turbūt simbolizuoja krepšio tinkliuką ir Ž raidę. Linijos yra neestetiškai padarytos, bet kaip, tarp potepių nėra harmonijos, nes veikiausiai irgi yra treisintos. Elementas apkontūruotas du kartus, kad kontrastuotų su skydo fonu. Kam dėti žalią spalvą ant žalio fono, tada ją bandyti apvesti baltu kontūru, tada dar suteikti juodą šešėlį, bandant išgauti kontrastą? Gal geriau ant žalio fono dėti baltą spalvą? Vistiek grafinis elementas yra tarsi perkirstas pusiau per vidurį. Mėgstu „Žalgirį“, bet labai erzino neprofesionaliai padarytas ženklas.

Tie „kažkas" sutvarkytojai pasirodo, yra mano buvę VDA Grafinio dizaino studentai (Augustinas Paukštė, Domas Mikšys, Andstudio). Turi jie dizainerių diplomus, todėl neverta abejoti dizainerių kompetencijomis.

„Žalgirio“ sirgaliai yra viena iš labiausiai disciplinuotų, atsidavusių ir veiklių grupių, kokias renginiuose esu matęs. Kai šiek tiek studijavau VU Tarptautinio Verslo Mokykloje, atrodo, grupiokė Aistė Povilauskaitė atliko marketinginį tyrimą apie „Žalgirio“ sirgalius ir nustatė, kad bet koks brendas pavydėtų „Žalgiriui“ tokių lojalių aistruolių. Todėl dizaineriai, kurdami naują prekinį ženklą, konsultavosi su sirgaliais. Jų pritarimas ir nuomonė rebrendinant buvo labai svarbūs.

Įtariu, kad rebrendinimo projektas nebuvo lengvas. Tikriausiai klientas yra „sunkus“, veiklų begalė, jos išplitusios ne tik sporte. Sirgalių tūkstančiai, jiems baisu, kad suga(i)dins ženklą. „Žalgirio“ vadovams ir akcininkams baisu, kad nuliūdins sirgalius, jei dizaineriai ne taip padarys. Iššūkis panašus, kaip kokią katalikų bažnyčią rebrendinti.

Todėl pasirodė racionalu, kai dizaineriai šiek tiek papasakojo apie prekės ženklo konstravimo virtuvę ir parodė truputį analizės. Taip užkertamas kelias paviršutiniškam vertinimui „gražu/negražu“, įnešama racionalumo į gerbėjų aistras. Nes prekės ženklai turi tarnauti daugybei funkcijų, ne tik aistroms ir fanų „dizaino grožio“ supratimui.

Ženklas yra sistemos dalis, kuri turi būti atpažįstama įvairiose terpėse ir scenarijuose. Dažnai ženklas turi daugybę apribojimų – mažas ekranas, vertikali erdvė, nepalanki ilgam žodiniam pavadinimui, spalvų apribojimai, vizualinis chaosas aplinkoje.

Pakritikuosiu truputi ir naująjį logo.

Rebrendingo pristatyme Gediminas Užkuraitis (Synthesis) sako, kad „tikslas – būti labiau išgrynintais, labiau lakoniškais, pereinama nuo 2000-uju stiliaus ir kad būtų matomi visur ir matomi gerai.“

Sistema truputi neaiški, nes „Žalgiris Insider“ [6] logo atrodo iš kitos operos ir ryškiau matomas mažose terpėse. Neaišku, kaip atrodys oranžinio krepšinio kamuolio motyvai, pritaikyti „Žalgirio“ futbolo komandai, „Žalgirio“ baseinui?

logo6
logo6

Fanų mėgiama skanduotę „žalia-balta!“ veikiausiai teks keisti į „žalia-balta-oranžinė-juoda“. Naujasis logo turi daug detalių, nėra labai lakoniškas ir išgrynintas. Todėl turbūt pralaimės pastebimumo varžybas, kai atsidurs tarp kitų logotipų [7].

Mažame ekrane ikonose beveik nematomas, nes per daug smulkių detalių [8].

logo8
logo8

Autoriai, dėkit Ž raidę į skydą ir tada į Instagramą. Arba tiesiog Ž raidę iš logo naudokit ikonoms – bus labai gerai.

Raidžių kerningas (tarpavimas) įtartinai netvarkoje [9], nes raidės „Ž“,"A“,"L“ turi dideles tuščias erdves, o likusioms raidėms erdvių vos vos trūksta. Gali būti nepagydoma problema dėl didžiųjų raidžių konstrukcijos. Pats šrifto charakteris yra OK, truputį sovietinių laikų, su istorija.

logo9
logo9

Kas labai patiko, tai erzinimai reklamoje apie būsimo logo pristatymą [10], naujo įvaizdžio pristatymo transliuotas renginys visuomenei. Kas domėjosi, tas gavo atsakymus kodėl taip, o ne kitaip. Šūkis ir pozionavimo įžvalgos, taiklios, įkvepia veikimui.

logo10
logo10

Naujai sukurtas šriftas beveik tobulas sporto prekės ženklui – riebus, šiek tiek kietas, vertikalus, dinamiškas, turi net netobulumų, kurie žaviai atrodo.

Bendras identiteto įspūdis labai teigiamas, „Žalgiris“ juda toliau į priekį ir aukštyn.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos